Obese!!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door maartje84, 3 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

dat kan wel met goed begeleiding en veel doorzettingsvermogen dat laat deze meneer wel zien 50 kilo in 12 weken.

2. Triskele

Triskele Niet meer actief

12 weken zegt eerlijk gezegd niets, kijk maar eens naar een periode van 2-3 jaar..

Het blijft een levenslang probleem, als je dat erkent ben je al een hele stap verder...

3. LittleMonsters

vind je??? in zijn stadium vind ik het heel knap en doen veel mensen hem niet na

en dan geen troep gebruiken puur gezond eten en hard werken in sportschool.

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Op gewicht blijven nadat je afgevallen bent, is veel moeilijker dan het afvallen zelf. Tijdens het afvallen heb je een vaste structuur wat het eten betreft, het sporten en een duidelijk doel. Als je je streefgewicht hebt gehaald, valt dat allemaal ineens weg. En je moet lichamelijk eerst weer een balans zien te vinden: Wat kun je wel en niet eten, hoe streng moet je nog zijn om op gewicht te blijven?

Je kunt dus pas spreken van een succesvolle poging, als iemand ook werkelijk jarenlang op gewicht weet te blijven. Dat zag je wel bij Danny van het vorige seizoen. Een jaar later zat er gewoon weer 30 kg bij...

5. LittleMonsters

dat is waar maar dan nog vind ik het heel erg knap dat hij in 12 weken tijd een persoon als mij (57kilo) even van zijn lichaam heeft af gesport
    mensen zeggen altijd ja is niet mogelijk moe etc etc... ja dat snap ik als je heel de dag een persoon op je rug mee moet dragen. ga dan maar eens sporten etc etc

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik vind de eerste post van Maartje84 ook wat kort door de bocht. Steeds meer onderzoeken en artsen concluderen dat te dik zijn niet alleen door teveel eten/te weinig beweging komt, maar ook door stress en andere factoren die de hormoonhuishouding en andere processen beïnvloeden.
    Dikkerds worden als lui en ongedisciplineerd gezien, terwijl ZIJ juist constant proberen dunner te worden, dat getuigt juist van doorzettingsvermogen.

Ik heb een collega die 3x zoveel eet als ik, 7 dagen per week, en vooral vet en ongezond. Ik eet niet te weinig maar verantwoord. We sporten beiden niet. Zij heeft maat 34, ik heb 48. Hoe komt dat? Alleen de verklaring teveel eten en te weinig bewegen voldoet dan niet meer hoor!

Ik vind Wendy van dijk prima voor het programma. Mager maar wel leuk.

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    LittleMonsters Natuurlijk is het knap om zoveel af te vallen. Ik heb er respect en bewondering voor!

Ik twijfel echter aan het doel wat ze stellen. Zoveel afvallen in zo'n korte tijd is gewoonweg niet gezond. Ze sporten zeven dagen in de week elke dag minimaal een uur. Logisch dat dit na het programma niet na te komen is. Het is toch niet realistisch om elke dag een uur te sporten? Thuis sporten zou nog kunnen, ik heb het ook wel gedaan. Maar elke dag naar de sportschool is moeilijk in te passen in je dagelijkse schema met werk en een gezinsleven. Dat hou je echt niet je hele leven vol.

8. Triskele

ooh begrijp me niet verkeerd, het is superknap zoveel afvallen in korte tijd (al is dat absoluut niet gezond voor je zo snel)

Maar het gaat om het feit dat het een battle is de rest van je leven en dan zijn 12 weken natuurlijk niets..

Ik had vroeger altijd ondergewicht (ik VRAT echt en kwam amper was aan, met speciale poeders bleef ik op gewicht) toen ben ik ziek geworden (achteraf chronisch) en kwam ik aan omdat ik minder kon bewegen, moe was (dan vraagt je lichaam om meer energie) en toen kreeg ik ook nog medicatie (waardoor ik zo'n 8-10 kilo per jaar aan kwam) ik was steeds op aan het letten en op den duur at ik nog geen 900 kcal per dag, en nog kwam ik aan!

Ik ben van de medicijnen afgegaan heb controle gekregen over mijn ziekte (hoe het te combineren e.d.) en eet nu 3-4 keer zoveel als toen en val nu wel af..

KORTOM ik at veel en veel te weinig waardoor mijn systeem compleet plat lag maar omdat iedereen zegt dat het een "keuze" is ga je maar steeds minder eten want ja zal wel daardoor komen en dan op den duur smeekt je lichaam om brandstof en krijg je eetbuien e.d.

Nu ben ik gewoon weer een normaal / gezond gewicht maar ik weet nu al dat het een gevecht is de rest van mijn leven, ik moet oppassen dat ik GENOEG eet en niet te weinig zodat ik geen eetbuien krijg en voldoende brandstoffen dus.

Dus om zomaar te zeggen dat je teveel eet dat klopt echt niet altijd en ben ik wel milder in geworden.

Waar ik eerder me dood aan erger zijn mensen die rare dieten gaan volgen en dan de rest opstoken hiermee dat het geweldig is terwijl ze hun lichamen verpesten en absoluut niet gezond bezig zijn, of van die vrouwen die onderling strijd voeren over wie er het minste heeft gegeten e.d. zo dom gewoon juist door dit soort rare ideeën word afvallen moeilijker gemaakt..

9. LittleMonsters

naja zo zwaar in nog ongezonder ;)
    ik sport zelf ook 7 dagen in de week:) (als lichaam het toe laat) savonds... een uur, start vaak om half 9 en ben 10 uur klaar incl douche
    en tuurlijk is dat niet constant maar je zult wel een begin moeten maken en dat gezondheid dan even voor gaat en dat de fam dat ook snapt (neem ik aan) daarna bouw je het rustig an na bv 3 dagen

10. LittleMonsters

weinig eten is ook helemaal niet goed voor je. logisch dat je dan aankomt want het geen wat je eet wordt meteen opgeslagen :)

11. Triskele

nee maar als je van die miepen om je heen hebt die zeggen dat alles een keuze is en zelfs de diëtist je te weinig laat eten dan probeer je ook maar he? het heeft een tijd geduurd voordat ik eindelijk een goed pad hierin had gevonden (een gezond pad)

12. LittleMonsters

ik doe liever mijn eigen onderzoek en laat me door niemand vertellen wat wel of niet goed voor me is ;):):)
    ben er nu wel achter dat diëtistes ook niet alles weten en vaak ook maar wat lullen.

maargoed ga iemand maar vertellen dat je 6 keer per dag moet eten... ja maar dan wordt ik dik.. uhhh nee... jawel oke prima zoek het uit... ga die strijd al niet eens meer aan

13. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    hahaha leuke uitspraak

14. Triskele

ja INMIDDELS weet ik dat ook maarja als je nog zoekende bent mag je wel hopen dat je van de gezondheidszorg goede hulp krijgt right?

De alternatieve methodes werd ik trouwens nog veel zieker, dikker en tevens armer van.

15. LittleMonsters

die weten net zoveel als wij weten ;)

ja afval-shakes en troep hou ik helemaal niet van.
    nu moet ik wel toegeven dat ik zelf aan de eiwitshakes ga maar dat is niet om af te vallen maar om mijn spieren op te bouwen en ze te laten herstellen. kan het niet meer genoeg uit de voeding halen. dus extra erbij

16. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik weet niet precies hoe het komt, maar een man valt ook altijd veel makkelijker/sneller/meer in een kortere tijd af dan een vrouw

17. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

elke zondag toch? :)

18. LittleMonsters

Mannen hebben grotere spieren waardoor ook een hoger energieverbruik.
    +mannelijke hormonen werken beter mee aan vetverbranden

19. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Vanavond weer een nieuwe aflevering :)

20. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik ben het aan het kijken,
    volgens mij lijkt hij erg op zijn broer als hij is afgevallen.

Deel Deze Pagina