obese

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Sun01, 19 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#21 MMarianne, 20 apr 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 apr 2015
    Ze deed het overkomen dat het niet door het eten kwam maar de diëtiste zei ook al dat 'een koekje' waarschijnlijk een half of heel pak betekende en van heleboel groente had ze zelfs nog nooit gehoord dus tja...verbaasde me ook wel dat ze nog zoveel kon met dat lijf. Hartstikke mooi resultaat en nu hopen dat ze het volhoudt!

2. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Ik vond het ook opvallend dat ze net deed alsof ze amper tussendoortjes nam, af en toe een koekje...
    Ze heeft geluk dat ze zo jong is, nu valt ze nog snel af en heeft ze nog sterke spieren. Maar knap hoor dat ze het doorzettingsvermogen had!

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ze was een "stiekeme" eter. Dus ze at heimelijk haar verdriet weg in haar eentje. En dat zal inderaad wel meer dan 1 zak chips zijn geweest, dat weet ze zelf ook. Maar als je iets jarenlang in het geheim doet, is het heel moeilijk om aan jezelf en aan de buitenwereld toe te geven wat er werkelijk allemaal in is gegaan.. Ik vond het ook heel triest om te horen dat ze al vanaf haar vroege kinderjaren kampt met overgewicht en dat ze daar ook hulp voor hebben gezocht, maar nooit de hulp hebben gekregen die ze nodig had..

Maar wat een doorzetter bleek ze uiteindelijk te zijn zeg, echt heel erg knap. Ik hoop heel hard dat ze hiermee doorgaat (gelukkig blijft "Zeeg" haar bijstaan, die lieve trainer) en dat ze haar dromen gaat verwezenlijken. Ik gun het haar, ze komt over als een hele lieve vrouw..

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Leek me ook meteen al dat ze niet toegaf wat ze werkelijk at, maar top dat ze zoveel is afgevallen, ze straalde echt. Leuke trainer had ze ook.
    Hoop dat ze zo door gaat.
    Ik vind het wel een beetje vreemd dat ze Wendy voor dat programma nemen, die eerder mager dan slank is, groot contrast.

5. Lojo

Lojo Bekend lid

19 dec 2012
    612
    6
    18
    Ik kreeg stiekem het idee dat de trainer en zij wel iets meer voor elkaar voelde hihi.

Maar ook ik was wel in shock! Ik vond haar in het begin ook echt eng. Enge ogen, boze blik en natuurlijk haar opvallende postuur. Toen ze haar gewicht kwijt begon te raken zag je eindelijk wat meer vrolijkheid naar voren komen!

6. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik vind het toch een apart programma. Het is goed dat ze deze mensen willen helpen, alleen het gaat naar mijn idee allemaal wel heel snel.
    Je zag het aan die Danny, die is ook weer gewoon dik, heeft gewoon weer overgewicht.
    Ik vraag me af of het goed is voor ze.
    Daarnaast, iedereen kan, met zulke hulp van dieetistes, personal trainers etc wel afvallen en strak worden. Natuurlijk moet je ook je eigen sterke wil hebben.
    Maar als iedereen dat kon betalen zouden er denk ik veel minder mensen zijn met overgwicht. Iedereen weet denk ik wel hoe moeilijk het is om zelf de motivatie te vinden om af te vallen. Zeker als je echt obese bent.
    Als je dan zo'n team zou kunnen betalen zou die stap al veel kleiner worden...
    Neemt niet weg dat ik het allemaal knap vind van die kandidaten hoor, want je je krijgt wel heel NL over je heen door mee te doen met zo'n programma.

7. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik vond die Zeger ook echt een leuke kerel. "Kom op Dees, goed gedaan Dees". Ik vond het erg knap van haar dat ze zo doorbikkelde, man man wat een gewicht. Ik hoop dat ze deze vibe kan doorzetten. Volgens mij is het beter om iets geleidelijker af te vallen zodat je minder kans op terugval hebt.

8. pientje1

Je houdt toch ook nooit je hele leven vol om geen taart, koekjes, chips of ander ongezond lekkers te eten. Dat had ze nu al een jaar niet op. Heb dan het idee dat als jedan wat lekkers eet je meteen aankomt.

9. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik denk dat het belangrijkste is om gewoon alles goed te kunnen combineren. Dus gezond eten, maar jezelf af en toe ook een stukje taart of wat chips te gunnen.
    Ze moeten de kandidaten denk ik ook leren hoe met die verleidingen om te gaan. Nu zeggen ze alleen maar 'je mag dat niet'.
    Lijkt mij dat uiteindelijk de verleiding groot wordt en je dan door slaat.
    Als je geleerd hebt om daar mee om te gaan en na 2 koekjes bijv te stoppen, werkt dat denk ik veel beter.

10. pientje1

Ja precies. En je kan ook afvallen en af en toe wat lekkers eten. Gaat het alleen wat minder snel en dat willen ze van het programma waarschijnlijk niet.

11. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Idd dat denk ik ook. hoe ze het nu doen is vreselijk ongezond. Ik denk dat de helft van de kandidaten een terug val gaat krijgen of heeft gehad.

12. unknowable

unknowable Niet meer actief

Lastig hoor, werk en privé. Ze is zo afhankelijk van die Zeger lijkt me, het is haar steun en toeverlaat. Daar zul je toch verliefd op worden inderdaad..

13. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Noouuu, deze mensen hebben niet als enige probleem dat ze dodelijk dik zijn hè. Eten is een verslaving voor ze.. Net als alcoholisme en verslaving is en drugs.. Als je als alcoholist afkickt, is 1 drankje uit den boze, omdat deze mensen geen maat kennen. Zo werkt dat met elke verslaving.. Zelf ben ik sinds ruim een jaar gestopt met roken. Daarvoor ook al meerdere keren gestopt (sowieso tijdens mijn zwangerschappen), maar elke keer stak de verslaving de kop weer op, omdat ik dacht dat ik gerust af en toe 1 sigaretje kon roken.

Nu kun je niet stoppen met eten, je kunt wel kiezen wàt je in je mond stopt. Om de verslaving te doorbreken moet je (harde) keuzes maken en jezelf niet meer blootstellen aan datgene dat jou valkuil is. Doe je dat wel, grote kans dat je terugvalt..

14. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    546
    113
    ben het gedeeltelijk met je eens. als je zoveel moet afvallen als haar dan is er maar 1 manier. en dat is idd geen koek snoep chips en andere zooi.gewoon resoluut niets!
    ik ben zelf 30 kilo afgevallen en heb idd zelden tot nooit gesnoept het eerste half jaar. alleen op zondag een patatje. verder niets! hou je dat vol?"ja prima als je echt je doel wilt bereiken. want geen enkel lichaam heeft chips, koek of snoep nodig.

had ik er soms zin in?"jazeker... maar toch is de kracht dan idd om er niet aan toe te geven. of in het uiterste geval..1x en dan een heeeeele poos weer niet.

inmiddels ben ik prima op gewicht en eet ik zo af en toe wel iets maar ik denk in vele mindere mate als de gemidelde zp er hier doet. waarom? ten eerste vind ik gezonder eten nu eigenlijk veel lekkerder en ten tweede word ik vaak misselijk of vind ik iets veel te zoet of te vet als ik nu iets ongezonds eet. ik kan bv echt maar een klein stukje taart op. afgelopen week bij een vriendin een klein stukje gegeten, die taart is echt heel lekker weet ik en dat gun ik mezelf dan maar na dat kleine stukje zat ik gewoon rambam vol en heb ik echt voor 2 of 3 maanden bv weer genoeg taart gehad. als ik nu zondig neem ik ook iets wat ik echt heel lekker vind en niet zomaar een beetje lekker.

ik geniet nu eerder van een heerlijke gezonde salade als van een hamburger.

15. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Maar de kans dat je met lekker eten in contact komt is groter dan bijv met drugs. Eten is iets wat in onze maatschappij verweven zit. Het is een niet alleen een noodzaak meer, maar ook iets sociaals.
    Als je daar dan niet mee om leert gaan dan gaat het fout. Dat blijkt ook als je kijkt naar Danny.
    Ik begrijp dat het een verslaving is en dat je daar heel hard bij op moet treden. Alleen vind ik het met eten toch anders dan met sigaretten of drugs-alcohol.
    Maar goed misschien heb ik het wel helemaal mis hoor, dit is alleen mijn visie erop:)

16. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Wat knap van je!!!
    Ik ben ook steeds gezonder gaan eten en heb ook steeds minder behoefte aan lekker of vet eten (ik heb overigens geen overgewicht).
    Maar niet iedereen zou het volhouden, wat jij beschrijft. Ik denk dat heel veel mensen toch zwichten. Daarom denk ik persoonlijk dat het beter is dat ze deze mensen leren om gaan met verleidingen.

17. Logan

Logan Niet meer actief

Echt wat een topper! Ik vond haar doorzettingsvermogen echt goed. Je zag ook gelijk dat er een mooi koppie op zit. :)

18. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83

Hoezo ongezond? Omdat ze zoveel ineens afvalt?
    Aan de ene kant kun je dan wel zien hoe extreem ongezond ze bezig was, nu eet ze gezond en sport veel en het vliegt er af. Kan me voorstellen dat mensen dat ongezond vinden, maar het laat wel zien hoe ongezond ze bezig was. Ik bedoel iemand die gewoon gezond eet, normaal sport en een beetje overgewicht zal nooit zo snel afvallen als deze kandidaat.
    Daarnaast werd er geloof ik ook gezegd dat als ze zo door zou gaan dat het binnen 3 jaar afgelopen kan zijn met haar. Dus ergens is zo'n streng dieet wel heel goed denk ik. ik vond het goed hoe ze ondanks alle tegenslagen toch door ging

19. unknowable

unknowable Niet meer actief

Tuurlijk zal ze weer aankomen als ze wat anders eet en minder sport, maar ze is zich nu wel meer bewust van wat ze allemaal naar binnen werkt en hoeveel moeite ze moet doen om het er weer af te sporten.

Dit strenge regime is gewoon nodig om af te vallen.

20. pientje1

Je valt ook af als je minder streng dieet, maar gewoon niet zo snel.

Je moet jezelf andere eetgewoonten aanleren en meer gaan sporten, iets wat je je hele leven vol kan houden.

Deel Deze Pagina