Obesitas en eerder vaccineren

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Mamavan2SE, 12 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Zal ik doen!

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik denk dat wij geen patienten hebben die nu zo zwaar zijn. Weleens gehad, die heeft een operatie gehad. Maar die had geen hart- en vaatziekten.

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Denk dat het waarschijnlijker is dat de meeste mensen dik zijn door achter elkaar te diëten en in een cyclus komen van afvallen en weer aankomen. Dit is overigens heel slecht voor je gezondheid.

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Waarom zouden ze dat hebben? Niet alle dikke mensen hebben hartklachten of überhaupt klachten.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Dat heb ik geprobeerd, maar het werkt niet voor mij. Mijn moeder is al 10 jaar bezig om goed ingesteld te raken en zo lang wil ik niet zo blijven als nu. Niet vanuit ijdelheid oid, maar het zit me letterlijk in de weg. Ik heb niet de illusie voorlopig een gezond gewicht te krijgen, maar er moet wel wat af, want ik ben moe, kapot om eerlijk te zijn en mijn lichaam helpt daarin zeker niet mee. Mijn knieën gaan pijn doen en ik voel me soms echt een bejaarde. Heb geen heel hoge doelen gesteld, 1 a 2 kilo per maand eraf zou prima zijn, dan is het over een jaar al heel anders. Lukt het niet, dan niet, maar wil het wel proberen.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Dat is toch ook niet de manier? Dat is alleen maar confronterend elke keer, zonder dat er verder hulp wordt geboden. Daardoor zou ik juist het tegenovergestelde mee bereiken. Maar een telefoontje met " hee, we weten dat je wat te zwaar bent, het is moeilijk daar alleen wat aan te doen, als je hulp wilt als je daaraan toe bent, geef dan even een seintje" oid, komt denk ik al heel anders over.

Relax vindt dit leuk.
  7. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Ik heb morbide obesitas en daardoor suiker ontwikkeld. Vorige week positief getest op Corona, maar had geen enkele klacht. Dat terwijl ik altijd dacht Corona niet te overleven door mijn gewicht. Ik zal hier de huisarts voor de zekerheid ook maar even bellen.

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.206
    16.541
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Nee dit zijn niet diagnoses die zijn uitgesteld maar we hebben ze wel gehad en dan veelal verwaarloosde diabetes.
    We hebben nu helaas veel kanker diagnoses en dan ook nog bij vrouwen van mijn leeftijd. Is toch altijd wel weer confronterend.

9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Mensen die ik ken hebben vooral geen zin in de wachtkamer verzameling, ookal is t een heel beperkte hoeveelheid en 1.5 meter. Inderdaad ook "ze hebben het al zo druk met belangrijkere dingen, dit kan wel even wachten". Kostte met 1 wat meer moeite met overtuigen alsnog te gaan, dat was voor t glad werd, die was al maanden aan t tobben.

Nu ook gladheid, hier kom je de gemiddelde woonwijk amper uit. De huisartsenpost is wel gestrooid en de hoofdrijbanen maar dan ben je er nog niet. De ouderen durven echt niet te rijden of buiten te lopen, je staat hier gewoon op ijsplaten. Wij doen boodschappen voor nog 3 andere huishoudens, wij kunnen wel tegen een stootje, zij zijn bang wat te breken wat ik met hun leeftijd en achtergrond kan begrijpen. Wij lopen zelf overigens ook.

Dat ze de obese nu eerst doen, vind ik een goed plan. De mensen met auto-immuun ziektes kunnen geloof ik toch niet met deze. Dan maar inzetten waar t grootste risico valt.

Die HPV heb ik overigens ook via thuistest gedaan. Voornamelijk geen trek in die eendenbek, én daarbij de huisarts/assistentr bezoeken. Vond m alleen wel te belangrijk om m niet te doen.

10. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Ik pik dit stukje er even uit. Ik heb auto-immuun ziekte... Maar heb ook nog andere chronische aandoeningen. Ik heb bv geen schildklier meer, ik heb een progressieve zenuwaandoening, en lipoedeem. Ik worstel al mijn hele leven met mijn gewicht, maar dat gaat met over 15 kilo teveel dus zeker niet zwaar obesitas.

Door mijn onderliggende ziekten vind ik het heel spannend in straks geënt te worden, ik kom al wat eerder aan de beurt blijkbaar maar wist niet dat sommige entingen niet geschikt zullen zijn.
    Waarkan ik die informatie vinden welke entstof dan wel zou kunnen want dat heeft ook invloed op het wanneer natuurlijk.

11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik weet niethoe oud je ouderszijn? Want boven de 64 krijgen ze hem waarsch niet van de huisarts, maar de GGD. Huisartsen gaan AstraZeneca vaccineren, en die worden niet boven de 65 gegeven.

12. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Inderdaad boven de 65, huisarts heeft dus gezegt als via de "obesitas weg" via haar eerder aan de beurt zouden zijn dan via ggd dat zij de dan daarmee zou vaccineren. Ik vind het nogal een belofte en vraag me af wat de gevolgen kunnen zijn voor mijn vader als hij een ander vaccin krijgt dan gepland is.

13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Tja, het is met het Pfizervaccin bewezen dat die goed werkt bij ouderen. Dat is bij AstraZeneca weinig getest op 55+. En is minder werkzaam. Dus tja, ik zou als oudere liever die van Pfizer hebben.

Neuzeke, GossipGirlxoxo en Ella1988 vinden dit leuk.
  14. Ella1988

Ella1988 Fanatiek lid

7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Ik zou niet astra zeneca pakken op die leeftijd. In die studie hadden 8 oudere mensen uit de vaccin groep corona gekregen en 9 uit de placebo groep. De groep oudere mensen was ook klein. Dat is dus een effectiviteit van niks zeg maar.

15. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

I
    Dank jullie wel, dan ga ik dus in het volgende gesprek dat aanbod vriendelijk afslaan. Dan wachten we wel wat langer. :thumup: het is een super huisarts, erg betrokken en komt wekelijks langs op huisbezoek ter controle maar dit stukje snap ik dan weer niet zo goed. En die oudjes die hebben nu een beetje valse hoop dat ze de kleinkinderen weer sneller mogen knuffelen. Ben ik straks de boeman die zegt dat het op deze manier dus niet gaat gebeuren.

Ella1988 vindt dit leuk.
  16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, is ook wel superlullig. Vind het niet handig van de huisarts.

17. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.086
    12.044
    113
    Misschien had de huisarts dat gezegd toen nog niet bekend was dat ze alleen AstraZeneca gaan vaccineren? Mijn vader had hier ook naar gevraagd, maar toen was het beleid nog niet bekend.

18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat is echt al wel een hele tijd bekend hoor. We wisten alleen nog niet vanaf wanneer en wie als eerst.

19. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.086
    12.044
    113
    Ok, dat wist ik niet. Ik kan mij niet zo goed voorstellen dat een betrokken huisarts zulke dingen bewust niet zou benoemen, vandaar dat ik mee dacht. Was ook al die tijd al bekend dat AstraZeneca voor de 65+ Doelgroep niet geschikt is?

20. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja dat was vorig jaar al uitgekomen dat ze die niet getest hebben op genoeg ouderen. Maar de Gezondheidsraad heeft dat paar weken geleden besloten.

Deel Deze Pagina