Obesitas en zwanger?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door , 4 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik ben ook flink dik en zwanger geweest. Weeg nu 120 kilo. Ze hebben er bij mij nog nooit moeilijk over gedaan. Ik had wel zw suiker en heb insuline moeten spuiten, ik had dus wel wat complicaties maar verder ging het prima. heel veel succes en geniet van je zwangerschap

wat ik wel minder vond is dat je heel laat pas zag dat ik zwanger was.

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Had hij daar meteen de uitslag van dan?
    Ach, ieder nadeel heb zn voordeel. Jouw voordeel is dat je je niet te buiten kan gaan aan zwangerschapsvreetbuien door een hele zak chips of bak chocolade-ijs naar binnen te werken! ;)

3. Danoontje

Danoontje Bekend lid

4 jun 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven
    Ik ben ook te zwaar, op dit moment 38 weken zwanger en gister op de schaal bij de gyn 122.1 kg. Ik begon me zwangerschap met 112 kilo.

Bij de eerste zwangerschap was ik zwaarder, daar woog rond de 128 kg aan t begin van de zwangerschap en op t einde 134. En ik ben bevallen van een super gezonde zoon.
    Ik heb bij beide zwangerschappen geen negatief commentaar gehad over me gewicht alleen wilde ze wel ivm hiermee dat ik regelmatig op controle kwam en de bevalling moest in t ziekenhuis gebeuren.

Het enige wat ik had was dat ik me kindje wat later voelde bewegen, de eerste bij 25 weken pas en de 2e bij 23 weken.
    Ik zou zeggen geniet van je zwangerschap want voor je het weet is het voorbij en heb je je ukkie in je armen.

4. Niet meer actief

Ja kreeg een prikje in me vinger en ze konden dit meteen zien, 7,1 heb ik.

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Luister, ze gaat er hoogst waarschijnlijk hoe dan ook een opmerking over maken. Het brengt nou eenmaal risico's met zich mee en niet iedere vrouw is even snugger. Het hangt er natuurlijk af van de manier waarop ze het brengt, maar als jij je al direct vijandig op gaat stellen, zal dat niet in het voordeel werken. Laat die haren op je tanden dus pas zien als ze ECHT lullig gaat doen, maar laat het in principe gewoon over je heen komen. Vertel haar dat je de risico's weet en wat je achtergrond is etc., dan zal het heus wel goed komen. En anders is het gewoon een stomme vk :p

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Komt allemaal wel goed :) Gewoon open en eerlijk zijn tegen je verloskundige!

7. Catherine

Catherine Lid

14 dec 2006
    14
    0
    0
    Schiedam
    Hoi meid,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap en natuurlijk ook met het al behaalde resutaat op de weegschaal.
    Ik heb zelf ook behoorlijk overgewicht, BMI ongeveer 36 geloof ik. Omdat de VK vond dat ik in een risicogroep zat, wildeze dat ik een glucose-dagcurve liet prikken, gelukkig was de uitslag helemaal oké.
    Verder heb ik er nog niet zo veel hinder van ondervonden. Tot nu toe ben ik 7,5 kg. aangekomen en op het geheel maakt dat zo weinig verschil, dat ik het zelfs nu nog nog niet eens zo zwaar vind allemaal. Heb ook weinig tot geen last van mijn rug en bekken. Je spieren zijn toch gewend om al heel wat werk te verrichten met overgewicht.
    Dus kop op, iedere zwangerschap is weer anders en eventuele complicaties hoeven echt niet meteen een verband te hebben met je overgewicht (al zal je dat dan wel van alle kanten moeten aanhoren, niet op reageren :-# , ze bedoelen het goed).

Veel succes!

Deel Deze Pagina