Hier is het contact tussen zoon en ex-schoonouders niet mogelijk, ook aldus de rechter. Zij mengen zich continue tussen de ouders wanneer er geschillen waren en zijn. Op dit moment is er vanuit juridisch oogpunt voor grootouders nauwelijks mogelijkheid om een omgangsregeling bij een rechtbank alsnog voor elkaar te krijgen, dit kan alleen wanneer zij aantoonbaar family life hebben gehad. (In Nederland althans, België zit het anders). Mijn ex heeft indertijd het contact met zijn ouders zelf gestopt voor zowel hemzelf als zoon, dit is zo ook in het ouderschapsplan opgenomen inclusief de reden waarom en wat er nodig was om dit te veranderen op mijn verzoek. Nou was bij ons de situatie wel iets anders dan jij nu aangeeft, mijn ex schoonouders hebben zoon met geweld samen met ex ontvoerd gehad en hebben nadien meerdere malen nogmaals hiermee gedreigd. Hebben valse (zorg)meldingen gedaan en gingen zelfs zo ver dat ze meldingen deden dat ik uitspraken van de rechter over omgang niet na zou komen die er niet waren. Ondertussen stuurde ze kaartjes met teksten waar de honden geen brood van lustte en werd dit ook rustig aan buitenzijde van enveloppen geschreven. Ze zijn uiteindelijk meerdere keren naar de rechter gestapt en keer op keer niet ontvankelijk verklaard. Overigens lieten zij zich uitermate negatief uit over zowel mij als mijn ex naar onze zoon. Rechter was daar heel duidelijk in evenals de RvdK die bij de zitting was, zolang zij zich niet als neutraal konden opstellen was omgang sowieso niet in het belang van het kind. Er is dus ondanks het niet-ontvankelijk verklaren wel inhoudelijk iets over gezegd bij de laatste rechtsgang.