ik zou het hartstikke leuk vinden voor ze. Je hoeft toch niet altijd gelijk andere mee te vragen als je iets gaat doen? ik snap niet dat mensen daar echt verietig om kunnen worden.
Mijn moeder gaat heel vaak met mijn zus naar hobbybeurzen en zo.. Is echt niets voor mij.. En ik doe andere dingen met mijn moeder.. Maar zoals ik het bij jou lees zou ik er ook verdrietig om worden.. Maar zo te leen steekt er dan ook meer achter...
ik snap je wel, helemaal omdat je zus nog is geweest, en niets gezegd. zou er ook een beetje raar gevoel bij hebben. zou ook t gevoel krijgen dat ik 'niet leuk genoeg' ben. maar er wat aan doen.... zou de eer aan mezelf houden en hun lekker laten
Zou er zelf geen moeite mee hebben maar nu ziet mijn zus mijn moeder sowieso meer en doen ook meer samen. Moeten ze lekker zelf weten
Uhm... ik zou het gezellig vinden voor ze. Uiteraard zou ik ook wel meewillen, maar we doen van tijd tot tijd iets met zn drieën en ook wel eens "gescheiden". Dus heb er niet direct problemen mee. Wel zou ik not amused zijn wanneer het zo is zoals je schrijft, een uurtje nadat je met elkaar hebt koffiegedronken via FB bekend maken.
Hm, ja als je het een uur nadat ze geweest is bij je op fb leest.. dat zou ik ook wel vreemd vinden, en zou dr dan even bellen van joh, waarom vertelde je het niet gewoon toen je er net was, oid. Maar verder zou ik ze lekker laten gaan. Ik doe ook af en toe dingen met me moeder, zonder dat me zusje mee is, of me zusje doet weer dingen met me moeder zonder dat ik er bij ben. Gewoon leuk zo af en toe.
Het is voor mij een optel som van verschillende dingen die er de afgelopen jaren zijn gebeurd. Er is nooit geen intresse, uitjes etc. worden we niet voor gevraagt of we moeten het zelf voorstellen. Gezellig met het hele gezin op vakantie. Oh, nee.. Daar horen wij niet bij. Sinterklaas/kerst etc al vastleggen zonder te overleggen of wij ook kunnen. Ja, dan voel ik me achtergesteld! Is dat zo gek..
Zeg dat dan meteen in je eerste post, dan reageren mensen vast heel anders . Waarom praat je niet eens met je moeder en vraag je haar direct wat de reden is van dit gedrag?
Het ligt er een beetje aan. doen jullie vaker dingen gescheiden? Of zijn jullie voorheen juist altijd met zn drietjes geweest? Ik heb geen zus, wel een broer. De band onderling is prima. als hun een dagje wegzouden gaan, prima! Veel plezier! Doe ik ook geregeld met mn ma. maar een weekendje weg... om dat zo te lezen terwijl ze net op de koffie is geweest... moeilijk. zou me wel beetje achtergesteld voelen denk ik.
je wou objectieve meningen met weinig voorinformatie, maar eigenlijk is dat een beetje zinloos als er al zoveel speelt.
oh ik lees dit nu pas..... dan zou ik er ook wel anders over denken ja! waarom doen ze dat? was dat vroeger ook al zo dan? doen ze weleens wat leuks met jullie dochter dan? (ps leuke naam heeft je dochter ) mijn oudste heet ook Esmee.....
Maar dan vinden mensen me zielig. Maar ik wil ook horen hoe anderen het zouden vinden. Soms denk ik wel eens. Stel ik me dan aan. Ben ik niet leuk genoeg.. Onzekerheid denk ik.
ik zou me ook rot voelen en dan door het feit dat je zus bij je was en er helemaal niet over is begonnen. Dat je het moet lezen, dat vind ik niet netjes. Ze had gewoon kunnen vertellen dat ze een weekend met moeders weg gaat, tuurlijk voel je je dan ook buitengesloten, maar minder erg dan dat je het op facebook moet lezen. Ook raar van je moeder dat ze niet verteld dat ze met je zus weekendje weggaat. Ik zou het als moeder zijnde wel vertellen en de reden vertellen waarom ik alleen haar mee heb gevraagd en niet jou. Ik begrijp je gevoel helemaal.
zijn jullie de enigen die een kindje hebben? heeft je zus kindjes? soms willen mensen (hoe onredelijk ook) nog wel voor je invullen dat het toch allemaal te lastig is te regelen met kids.
Als je met beide goede band heb kan je dat toch gewoon vragen? Denk niet dat ze dit zouden doen om jou te pesten
Het is trouwens voor het eerst dat mijn moeder zonder mijn vader een nachtje weg gaat. We gaan wel eens een middag naar bijv intratuin oid met elkaar oid. Maar weekendjes weg etc deden we nooit omdat mama dat niet wilde. En met mijn zusje ineens wel. Dat steekt denk ik. En nee, ze hebben nog nooit iets ondernomen met mijn dochter. Behalve ondergoed halen bij de HEMA. Maar dat was meer omdat ze oppaste en ik het zielig vond de Esmee anders de hele dag binnen zit. Mijn moeder is nogal een passieve vrouw. Wel lief voor mijn dochter hoor.