Observatie peuterspeelzaal

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door rocketscience, 28 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Helaas werkt de zorg zo, je moet in een bepaald hokje vallen om zorg te krijgen.

Ik zou wel voor een observatie gaan, je kind wordt er niet anders van, maar het kan wel informatie leveren die kan helpen om als ouder of juf de juiste begeleiding te bieden.
    Ook voor de overgang op de basisschool is het wel handig. Zeker als hij voorloopt is het voor de basisschool wel handig om te weten, kunnen ze daar direct wat mee doen. Ipv te wachten op demotivatie, onderpresteren en geen zin meer om naar school te gaan.

2. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Nee niet hokjes denken, maar ik zie juist vaker op volwassen leeftijd dat je er dan pas achter komt hoe je in elkaar steekt, dat medicijnen bijv kunnen helpen. Maar vaak is het dan ook al ‘laat’. Ik zou er iig niet vijandig tegenover staan.

3. Jeda80

Jeda80 Bekend lid

25 sep 2014
    798
    24
    18
    Hier wel ervaring mee. Mijn oudste zoon liep vreselijk achter met zijn spraak en luisterde heel slecht. Hij is twee keer geobserveerd, ze kijken dan gewoon naar zijn/haar gedragingen in de groep. Daarna hebben wij een gesprek gehad waaruit bevestigd werd wat de leidsters hadden gezien.
    Oren zijn getest maar was niks mis mee, en we hebben hele goeie tips gekregen voor zijn hoog gevoeligheid, waar we echt tot op de dag van vandaag veel aan hebben. Verder is alles goed gekomen

rocketscience vindt dit leuk.
  4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.336
    10.295
    113
    Maar Asperger zou ook kunnen maar hoogbegaafdheid ook.

Het is maar net wat je een hokje wil noemen. Het beestje een naam geven is niet meteen een hokje.
    Onze knul had dit jaar een observatie in Gr 1. Nu zit hij in Gr 2 en horen we deze maand of hij mee gaat naar Gr 2 of nog Gr 2 gaat doen.

Deel Deze Pagina