ik kan dat met bepaalde sporten hebben -of toernoois.. er helemaal ín zitten. Zo heb ik 2 jaar lang álles verzameld en bekeken over wielrennen.. en als je de deelnemers kent etc- is dat hartstikke interessant. Met tennis heb ik dat ook een tijdje gehad. Maar zo ontdekte ik ook, dat als een toernooi echt volgt en de mensen gaat leren kennen, dat zelfs curling heel interessant kan zijn . Verder heb ik in mijn jeugd- naar aanleiding van een boek van Konsalik - een tijdje van alles opgezocht over Farao's en Toetanchamon. Ook blijf ik gefascineerd door Mensapen - de onderzoeken van Jane Goodall - de opvang in Engeland , uitgezonden op tv o.a. onder de titel 'monkey business' . Ik merk dat veel onderwerpen me tijdelijk boeien naar aanleiding van boeken. Zowel waargebeurd, als fictie. Mensen met een beperking- die ver komen- en/of zelfs andere helpen die het slechter hebben dan zij. Zoals Sabriye ten Berken https://nl.wikipedia.org/wiki/Sabriye_Tenberken . Niet omdat ze zo 'geweldig' zijn, niet door de 'helden verhalen' maar juist doordat ze zo gewoon zijn en praktische oplossingen bedenken en op die manier zo ver komen. Nouja - nu ik er over na ga denken, zijn er best veel onderwerpen zo geweest
Ik heb laatst ergens gelezen dat onderzoekers erin geslaagd zijn om voor betrekkelijk weinig geld, CO2 uit de lucht te halen en om te zetten in brandstof. Heel veel belovend, en niet zo deprimerend! https://www.bright.nl/nieuws/artikel/4228571/co2-uit-de-lucht-omzetten-brandstof
Leuk om dit allemaal te lezen! Ben gelukkig niet alleen hierin. Ik herken het vooral van de gruwelijke dingen. Seriemoordenaars enzovoorts. Ooh wat dan ook leuk is voor sommige: death row. Is te kijken via youtube. Volgen ze mensen die op death row zitten tot de laatste uurtjes. Ik herken het ook wel van complottheorieën. Ik geloof er niet helemaal in maar toch leuk om te kijken
Ik ben helemaal gek van mythologie! Als 8 jarige las ik al de lesboeken van mijn broers die Latijn en Grieks hadden. Ik vond het zo interessant om al die verhalen te lezen. Ik kan nog steeds helemaal blij worden van een goede mythologische film of boek. Griekse goden, Egyptische, Noorse... Je maakt me overal blij mee haha. Mijn tweede passie is post-apocalyptisch leven. Ik vind de apocalypse zo zeer niet interessant, maar wel hoe er daarna een leven wordt opgebouwd. Hoe de bevolking zich weer moet opbouwen, kinderen krijgen, starten vanaf het 0 punt zeg maar. Nieuwe huizen bouwen, eten zoeken, etc. Helaas zijn alle films die hierover gaan, 9 van de 10 keer met zombies. En ik vond the 100 echt geweldig in het begin. Een lege aarde waar ze met hun kleine groepje moesten overleven, de héle aarde tot hun beschikking! Alleen blijken er dan toch weer allemaal stammen te bestaan grrr.
Wat leuk om hier een topic onderwerp van te maken! Ik was sowieso aangenaam verrast door het enthousiasme op mijn topic. (Staat in het nieuws gedeelte, voor wie denkt, waar gaaaaaat dit over). Ik vond het leuk om te delen maar had niet zoveel reacties verwacht. Voor in van wal steek wil ik wel even een nerd alert afgeven. Want zodra ik hierover begin te babbelen krijgen sommige mensen een soort glazige blik in hun ogen. En voel ik me vaak een erg aparte super nerd. Ik beloof jullie, ik ben verder echt compleet normaal. Onderwerpen waar ik mee bezig ben geweest zijn echt teveel om op te noemen. Als kind dinosaurussen, sterren en planeten. Daarna een tijd veel geschiedenis, oude volkoren zoals de Babyloniers en Someriers, Maya, Azteken etc. Daarna mythologie en wereldreligies. Ik ben een tijdje (was een jaar of 14 toen) helemaal gefascineerd geweest door de boeken en theorie van Erich von Daniken, die beweerd dat wij door aliens beïnvloed zijn en dat die oa de piramides gebouwd hebben etc. Toen was ook the X-Files op TV, heb ik veel over aliens etc gelezen, vanuit daar weer naar andere complot theorieën. Ben ook heel veel bezig geweest met computers in mn leven. Maar dat was, tot voor kort, vooral hands on ermee bezig zijn, pielen en uitproberen. Heb heel veel gelezen over wetenschap, met name natuurkunde en scheikunde. Kosmologie, ruimtevaart, de geschiedenis van de wiskunde (heel leuk!), Kwantummechanica, astrofysica, deeltjesfysica etc. Recentelijk heb ik een fascinatie ontwikkeld voor besturingssystemen en programmeertalen. Ik wilde wat meer over computers weer leren en ben weer eens in een rabbithole beland. Dit keer dus besturingssystemen en dan met name de geschiedenis daarvan. Hoe het ene systeem is ontstaan uit het andere. Wat Unix gebaseerde systemen anders maakt dan bijv Windows, en waar Windows dan weer op gebaseerd is etc. Ik ben nu ergens in de jaren 70 beland, waar het overigens erg verwarrend word. Omdat toen Unix is ontwikkeld, wat de basis was van BSD, wat de basis was van NextStep, wat de basis is van MacOS. En van daaruit weer een stap verder terug naar de eerste computers die werden geprogrammeerd met ponskaarten. Nah ja, dat dus.
Ik heb dat door moord en doodslag. Wat er bij mensen in hun hoofd afspeelt om tot die daad te komen. Verder vind ik bijvoorbeeld een documentaire over een patholoog anatoom erg interessant, het snijden en onderzoek doen tot een overlijden.
Hahaha, ik ben op werk een heel oninteressante kantoormiep. Ik ben leidinggevende van een team van ongeveer 20 mensen. Het bedrijf doet iets met logistiek, maar laat ik verder een beetje vaag ivm herkenbaarheid. Ik ben er ooit na mijn studie in gerold omdat er toen weinig banen waren. Ben daarna blijven plakken en heb me binnen het bedrijf omhoog gewerkt.
Ik merk trouwens dat ik vaak geobsedeerd raak door onderwerpen waarover ik sceptisch ben of niet helemaal van overtuigd ben. Buitenaards leven Het paranormale Religie Exorcisme Ik ben dan zo benieuwd wat mensen hebben gezien of meegemaakt waardoor zij er wel zo sterk in geloven, dat intrigeert mij. Al geloof ik wel kind of in buitenaards leven hoor. En ik ben ook wel eens geobsedeerd geweest door bizarre lijstjes. Top 10 van meest gruwelijke moorden. En uiteindelijk kom je dan op de top 10 meest bizarre ongelukken, vermissingen en ga zo maar door. Ben ook geobsedeerd door het weer en dan voornamelijk extreem weer en het klimaat. Ik weet zo ongeveer alles van tornados etc. Heb mij ook heel lang verdiept in programmeren. Ik vind zo veel interessant. Geen wonder dat ik na de middelbare moeite had om een opleiding te kiezen.
Ooh exorcisme daar noem je nog eens wat ja! Zo leuk om al die verschillende interesses te lezen! Ik ben nu een beetje druk maar ik reageer vanavond weer.
Ik had dat echt niet moeten lezen... Daar ga ik de hele dag nog last van hebben... Bizar dat dat gebeurd is, kijk dan naar mijn eigen peuter... Wat verschrikkelijk! Ik ben er ook helemaal naar van.
Ik heb het niet gelezen omdat ik er dus ook niet tegen kan. Ik lees dan ook niks over moordzaken, seriemoordenaars etc.
De mensen op death row en hun achtergrond Ik vind sowieso de doodstraf en alles wat daarbij hoort een interessant iets. De daad, het vonnis, de wachtrij, laatste maal. Er is ook een site waarop je kunt bekijken wat elke ter dood veroordeelde als laatste maal heeft verzocht en wat de laatste woorden waren. Laatst las ik een heel artikel over een moordenaar die de welbekende cyanide shot kreeg en waarbij het helemaal mis liep. Infuus was losgeschoten uit zijn lies en ze hebben hem tot twee keer toe moeten verhogen van dosis, maar die is dus echt schuimbekkend overleden...onmenselijk. Ted Bundy zijn verhaal vind ik ook interessant.
Het verbaast me hoeveel van jullie geïnteresseerd zijn in moordzaken, wat zijn jullie voor mensen Ik kan helemaal niet tegen akelige dingen. Ik heb eigenlijk geen obsessies, vind gewoon héél veel 'gewoon' erg interessant, maar niet dat ik er dan álles over wil lezen of zo. Vroeger had ik dat wel meer, was ik erg geïnteresseerd in de ruimte, religie, talen en vogels. Nu heb ik af en toe dat ik ineens via Duolingo me weer op een nieuwe taal stort (of weer verder ga met Turks of iets anders waar ik al wat van weet), maar op het moment leer ik alleen Javascript en dat vind ik ingewikkeld dus staat nu ook nogal stil... Heb ook gewoon minder tijd en energie om obsessies te hebben
Ja dat vond ik ook indrukwekkend. Ik vond dat zo’n gruwelijk verhaal. Zeker toen mijn eigen kinderen die leeftijd hadden. De jongste is nu 2 en ik kan me er totaal geen voorstelling van maken hoe zulke jonge jongens zoiets gruwelijks konden doen. Ik vind voornamelijk de tweede Wereldoorlog enorm interessant. Maar ook alles wat met de oceaan te maken heeft. Ik kan avonden documentaires bekijken hierover.
Ja, Ted Bundy, laatst nog een mooie docu over gekeken... Nu bezig met Evil Genius op netflix, ook echt een aanrader!
Sorry toch politiek. Ik volg elk openbaar debat wat er is. Als ik alleen thuis ben dan staat politiek 24 hier altijd aan. Ik heb er een app voor enz enz.