'Obsessie' met bepaalde onderwerpen.

Discussie in 'De lounge' gestart door puzzelstukje, 9 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Oh deze moord ja......zo enorm heftig kan wel janken als ik erover lees:cry:
    Zie het allemaal gebeuren terwijl ik het verhaal op Wikipedia lees.....:(

2. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Vertel!!!

3. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.033
    2.897
    113
    't Gezellige Brabant
    Sommige dingen bespreek je nu eenmaal liever niet met bekenden. Mijn man en ik hebben ook zoiets en hebben daar gelukkig gelijkgestemden in gevonden. Onze families zouden dat echt niet begrijpen.

puzzelstukje vindt dit leuk.
  4. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik zag een aantal mooie tips voorbij komen, ik ga die zeker kijken! Dank!:)

En ook wel herkenbare dingen. Laatste tijd weer veel van de 2e WO gekeken, gister een docu over Groot Brittanië en kinderen met extreem overgewicht, daar wordt t echt een steeds groter probleem... :|

Ook Amish heb ik veel over gezien, misschien vanavond maar weer wat aan wagen;)
    Ooh en ook het paranormale, ook al weet ik niet of ik erin geloof... Conjuring trok me toch ook wel en al die verhalen erachter.

Leuk om te lezen dat ik dus niet alleen ben om soms zo in dingen op te gaan. Obsessie is natuurlijk wel een groot woord, maar soms als je je ergens in verdiept voelt het voor mij wel zo. Inclusief zwart gat soms...

5. HvO

HvO Niet meer actief

Lancaster Pennsylvania toevallig? Daar ben ik geweest, hele bijzondere ervaring!

Aaf88 en puzzelstukje vinden dit leuk.
  6. izzy1984

izzy1984 Actief lid

29 jun 2015
    296
    78
    28
    Ik vind paranormale dingen onwijs interessant, maar ik kom er nooit heel ver mee qua uitzoeken en lezen omdat ik dan al in mn broek schijt!

7. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Wou dat ik dit nooit gelezen had
    Zit gewoon te huilen om dit verhaal.
    Mijn zoontje is 2 pfffff en ik ben heel visueel ingesteld

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb een hele andere obsessie.
    Als ik een vakantie wil boeken dan zoek ik echt alles tot op de bodem uit..
    Ok de goedkoopste prijs te zoeken voor een hotel/vliegreis.
    Alle voors en tegens van alle hotels.
    Zoek alles uit qua wat de beste plek is voor de hotelkamer en vraag dit als voorkeur.
    Kan mij hier helemaal in verliezen, vind het echt heel leuk om te doen.

Inmiddels vragen vrienden en familie ook al of ik voor hun kan zoeken naar vakanties.
    Kan bijna comissie gaan vragen:D

Marchella, Aaf88, cowgirl80 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik ben dol op Midden-Oosterse geschiedenis. De recente staatsvorming nog meer dan de echt oude rijken.

Ik vind het vooral mooi om te zien hoe al die rijken vroeger met elkaar in contact waren. Hoe het westen verbonden was met het oosten. Nu wordt weleens gedaan of we met 'hun' niks te maken hebben terwijl we altijd in verbinding stonden.
    Ik ben ook fan van Perzische klassieke poezie, heb er Perzisch voor geleerd :-D

cowgirl80, Vulpen, Manque en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Ik heb dat met de vliegramp op Tenerife / Las Palmas. Misschien ook omdat ik het boek van Loes den Hollander heb gelezen en omdat ik elk jaar minstens 2x naar de Canarische Eilanden ga. Het houdt me al langere tijd bezig en ik vroeg laatst aan mijn man waarom. Toen hebben we het erover gehad.

11. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.033
    2.897
    113
    't Gezellige Brabant
    Misschien helpt het om te weten dat het niet de luchthaven Reine Sofia betreft (waar de meeste vakantie vluchten landen), maar dat het op Los Rodeos was (tegenwoordig Tenerife Noord). Las Palmas ligt op Gran Canaria :)

12. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    @consider wat leuk dat heb ik ook! Ik kan maandenlang zoeken naar dat ene bijzondere hotel met de perfecte prijs/kwaliteitsverhouding met de meest bijzondere en authentieke uitstapjes in de buurt. We kunnen niet vaker dan 3x per jaar weg want ik heb gewoon niet genoeg tijd om het allemaal uit te zoeken :D Ik geef ook dolgraag tips over vakanties!

Verder ben ik als kind van dino’s naar planeten naar Egypte geswitcht en uiteindelijk geeindigd bij filosofie, taalkunde, informatica en robotica. Nu in mijn volwassen leven ben ik altijd veel bezig met gezonde voeding, ziektes, opvoeding en mileu. Ik wil altijd alles haarfijn uitzoeken wat ik tegenkom in mijn leven... totaan de wetenschappelijke artikelen toe, ik kan nooit zo maar iets van iemand aannemen, ik wil altijd het bewijs zelf lezen. Heel vermoeiend soms.

Nu ben ik weer even zoet met een “studie” over Vikingen. Maar dat kan volgende week weer anders zijn, want ik moet nog 2 perfecte overnachtingen zoeken voor de zomervakantie :D

13. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.168
    3.815
    113
    Er zit natuurlijk ook een verschil tussen jezelf in iets verliezen en daar vrolijk van worden (in mijn geval bijvoorbeeld talen of Harry Potter) en obsessies waar je vooral bang of verdrietig van wordt (ik kan bijvoorbeeld niets over de apocalyps lezen zonder ontzettend zenuwachtig te worden - en toch ging ik (juist daarom) religiewetenschappen studeren...). Hebben we het nu over beide varianten?

Ik denk dat het bij mij trouwens vooral is dat ik het leuk vind om over onderwerpen na te denken maar dat ik er niet per se meer over wil lezen. In het geval van Harry Potter bijvoorbeeld, bedenken hoe de school hier in Nederland is geregeld en zo :)

Nescio, puzzelstukje en Manque vinden dit leuk.
  14. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Dit. Ga gelijk opzoek naar info over James Bulger. Die ken ik nog niet geloof ik.

15. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.680
    113
    Ik kan helemaal op gaan in de geschiedenis van bepaalde series. Bijv van outlander de oorlogen tussen de bepaalde groepen of bij the reign het echte leven van mary. Als ik dan een serie kijk wat deels waargebeurd is google ik mij daarna suf om de echte geschiedenis te lezen. Op school vond ik geschiedenis verschrikkelijk maar nu lees ik er graag over.

puzzelstukje en cowgirl80 vinden dit leuk.
  16. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.168
    3.815
    113
    O en voor iedereen die in de Tweede Wereldoorlog geïnteresseerd is, heb ik dit boek als aanrader:

Wij wisten niets van hun lot van Bart van der Boom

17. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Ja dat weet ik. Ik land 2x per jaar op Las Palmas dus ik weet dat dat Gran Canaria is :roflmao: maar één van die vliegtuigen was toch onderweg naar Las Palmas maar mocht daar niet landen omdat ze dachten aan een bomaanslag? Zie je wel; ik weet nog lang niet genoeg! Dank je wel voor verdere uitleg!

18. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Jihadisme en radicalisering. Ivm mijn werk volg ik hier ook trainingen in. Super interessant!

Nescio en puzzelstukje vinden dit leuk.
  19. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Ik heb hier een programma over gezien. Heel heftig!

20. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Rampen vind ik fascinerend. Natuurrampen maar ook 911, vliegtuigrampen, massamoord op utoya, etc etc

puzzelstukje en Hopsatee vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina