Obsessief baby checken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Joycey, 4 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joycey

Joycey Niet meer actief

@AardbeitjeEL; dat bedoel ik dus ook juist. Niet in mee gaan... Ik wil dus niet telkens die leeftijd verschuiven en opgelucht zijn en blij omdat hij niet is gestikt of weetikveel. Ik wil gewoon kunnen genieten van mijn kind. Hij kan wel van alles overkomen op elke leeftijd en als ik mij dag in, dag uit zorgen blijf maken over wat er allemaal wel niet met hem kan gebeuren heeft hij 1. geen fijn leven uit overbezorgdheid 2. mis ik het genieten van mijn kind.

Natuurlijk is 'zorgen maken' moeder eigen, maar het moet niet de overhand gaan nemen ;)

@Lov23; jeps, i try!

2. Lorna

Lorna Lid

28 aug 2013
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook lichtelijk obsessief bezig..

Overdag slaapt mijn zoontje van 12 tot 15 ongeveer en ga elk half uur kijken of hij nog ademt. Heb ook altijd de babyphone aan staan.

Manlief verklaart me voor gek maar ik ben zo bang dat er iets is..

Kindje is trouwens ook een buikslaper misschien dat ik daarom zo ben.

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Oh maar een baby op de buik laten slapen zou ik ook nooit doen.

4. Lorna

Lorna Lid

28 aug 2013
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas slaapt mijn zoon echt helemaal niks als hij niet op zijn buik ligt.

5. knap

knap Niet meer actief

Komt nooit meer goed.

Bij mijn eerste dacht ik van ben ik nu gek geworden. Ondanks alles.
    Werd ik s nachts wakker en was ik mijn baby kwijt! Dat dacht ik echt en ik roepen roepen bleek hij gewoon in de kinderwagenbak te liggen.
    En wel vaker gehad van waar is die waar is die nu.
    Of gaan kijken terwijl je weet dat ze slapen en toch de drang blijven voelen om te gaan kijken. Je kunt beter gaan voor je eigen gemoed,s rust.

Het word wel minder op een andere manier maar is mijn zoon om 16.00 uur niet thuis krijg ik toch al lichtelijk de zenuwen. En na 10 minuten begin ik te denken van moet ik hem niet gaan zoeken. De ervaring leert mij dat ik soms even geduld moet hebben.
    Duurt het langer ga ik toch alles eerst even af bellen of die er is of net weg is.
    Moeder zijn is niet voor even maar voor heel je leven. Schrijf het nu zo grof maar ja zo is het uit eindelijk wel.

6. Honeybeeb

Honeybeeb Niet meer actief

Knap, dat zegt mn moeder ook altijd. Hoe groter de kinderen, hoe groter de zorgen...

7. misa

misa Niet meer actief

Ik denk dat bijna iedereen dat doet. De ene doet het alleen obsessief en de andere minder. In jouw geval denk ik ook dat je echt vertrouwen moet leren krijgen in je kindje. Dat komt echt wel!
    Ligt hij bij jou op de kamer? Ik denk dat dat al erg kan helpen snachts.

8. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Er bestaan ook van die melders die afgaan als je kindje niet zou ademen. Die leg je onder het matras/bovenop (?). Zou je dat misschien rust geven? Ik heb deze niet, maar mijn broer wel. Die was er erg tevreden over.
    Ik snap je helemaal hoor qua bezorgdheid. Ik luister ook altijd bij een hoest/nies ff extra goed.

Deel Deze Pagina