Mijn dochter wil alleen rechtop drinken. Gevolg dat ze haar Avent fles niet meer zo goed drinkt behalve op schoot of in de wipstoel. In de wipstoel laat ze de fles geregeld vallen. Op schoot is ze er wel een beetje klaar mee. De tuitbeker van Avent is stuk (zuigt lucht mee) , die van Nuby snapt ze niet. Die van Hema snapt ze ook niet (bijt erop) Heb een rietjesbeker van Hema maar daar bijt ze ook op. Hoelang een rietjesbeker aanbieden tot ze het snapt? Of nog de fles geven?
Toch maar een tuitbeker of rietjesbeker blijven aanbieden, het kwartje zal vast een keer vallen. Ineens hebben ze het door en dan is het geen probleem meer. En zolang dat niet goed genoeg gaat toch maar de fles om genoeg binnen te krijgen. Waarschijnlijk heeft ze het snel door. Zou wel een keuze maken tussen tuitbeker en rietjesbeker en niet allebei aanbieden, dat maakt het alleen maar moeilijker.
ik heb mijn zoontje 2x een paar slokjes laten nemen uit zo'n wicky appelsap pakje. Daarbij als hij t rietje in zn mond had, heel zacht iets knijpen in t pakje. Na de 2e x had hij het door en drinkt sindsdien ook uit zijn rietjesbeker. Maar goed dat is natuurlijk ieder voor zich, snap heel goed dat je misschien geen pakje appelsap wil geven (kreeg zoontje toen ook niet, een paar slokjes maar. En nu af en toe eens een pakje appelsap.)
Hier ook een pakje sap en dan beetje knijpen. Rietjes beker snapte ze meteen. Weet niet of het daar door komt hoor.
Het heeft een paar weken geduurd voordat hij echt goed uit de rietjes beker van de hema dronk. INmiddels gaat het super, sinds 8 maanden. Wij gaven elke dag de fles. IN het begin was het een mooi speeltje. Wat hielp was om zelf even in het rietje te blazen, dan heb je eerder een succeservaring.
Die tuiten van Aventi kun je ook los kopen, mocht de tuit stuk zijn; of op een gewone Aventi-fles schroeven ipv de speen, mocht de fles stuk zijn...
hier begreep ze de tuit beker eerst ook niet , dat heeft 1,5 week geduurd, steeds aanbieden enz toen kreeg ze de ''techiniek'' door , nu drinkt ze haar ochtend en middag flesje uit de tuit beker , en ik heb nog een tuitbeker aangeschaft voor haar sap ,water en thee. alleen de avond fles drinkt ze liggend, dit is echt een rust momentje voordat ze naar bed gaat. hier vond ze het ook erg interessant omdat mama er ook uit probeerde te drinken
Gewoon de fles doen en zo nu en dan een andere beker proberen. Ze leren het vanzelf wel. En dan desnoods in de wipper of kinderstoel en er zelf naast zitten of te helpen met de fles.