Obsessief lijnen

Discussie in 'De lounge' gestart door Marieke4mei, 7 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jazzlyn

Jazzlyn Niet meer actief

btw mijn ouders kennen mij niet anders. Als baby wilde ik al mini porties en was ik niet te dwingen tot meer want dat spuugde ik al uit. Van ondergewicht zit ik vanaf mijn 16de gewoon op een gezond gewicht. Ik blijf wat minder eten. Geen behoefte aan tussendoortjes bijv.

2. Triskele

Triskele Niet meer actief

als je niet genoeg eet dan breek je je spieren juist af met sporten dus dat is niet perse waar..

maar goed als jjij 1800 kcal nodig hebt en je sport bv 3 keer per week dan komt daar circa 200-300 kcal nog bij die je nodig hebt om op gewicht te blijven en als jij maar 1/3 daarvan haalt vaak dan doe je je lichaam geen plezier.

Natuurlijk moet dat aangepast door een maagafwijking maar je zou juist zeggen als je chronisch ziek (maagafwijking) dat je juist gezond zou willen eten en genoeg voedingsstoffen want anders krijg je zoiezo te weinig binnen..

Natuurlijk mag ik meer kcal dan jij (het was ook maar een voorbeeld) ik ben veel langer en heb een hoge spiermassa en sport minimaal 3 keer per week. Het is persoonsgebonden maar de hoeveelheden die jij noemt hoef je geen expert te zijn om te weten dat dat veel te weinig is.

3. Triskele

dat is wel erg vervelend want het is juist zo fijn om een buddie te hebben die je snapt en waar je je verhaal kwijt kan. Ja ik snap dat je een band hebt met psych maar zou haar dit gewoon eens laten lezen misschien neemt ze je dan serieuzer??

4. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Ik heb sinds ze hertrouwd is niet zo'n goede relatie meer met mijn moeder helaas. Ik weet zeker dat ze er zo over denkt, ze zei toen we het over te dikke kinderen hadden (was in de periode voor me kids) dat je je als ouder best kan schamen als je daarnaast loopt...

5. Jazzlyn

Jazzlyn Niet meer actief

Ik 'sport' 7 keer per week. Elke avond dus. 45 minuten op de hometrainer ivm hypermobiliteit. Spieren kweken dus :p:D Dat gaat goed. Ik voel en merk dat de spieren goed beginnen te komen haha. Voornamelijk omdat ik minder lichamelijke klachten krijg en meer kan doen.

Van de artsen moet ik kleinere porties eten. Ontbijten vaak rond 10 a 11, eerder lukt het echt niet. Al 25 jaar niet helaas. Dan 1 cracotte. Zodat ik rond half 1 met de kinderen een boterham mee kan eten. Daarna is het om 5 uur al weer avondeten. Soms neem ik smiddags nog wel eens een appel/komkommer/snoepje. Na het avondeten niks meer. Dus daarom kom ik rond de 1000 a 1200. Net wat het avondeten brengt!

6. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Ik ga dit topic laten sluiten, ik merk aan mezelf dat ik het er toch heel erg moeilijk mee heb zo eerlijk en open over te praten.
    Ik wil jullie wel bedanken voor jullie adviezen en steunende reacties. Ik ga ze bespreken met mijn psych en ook even met haar over hebben of er misschien meer hulp is richting mijn obsessie met eten of het juist niet eten.

7. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

7 keer per week is helemaal niet goed... je spieren hebben rust nodig om te herstellen plus dat je te kort eet dus kan me niet voorstellen dat je aan het aantal eiwitten komt per dag wat je nodig zou moeten hebben om je spieren te herstellen en of op te bouwen.

8. Triskele

Je hebt echt een heel groot probleem en ik denk dat waar een wil een weg is , als je gezonder zou willen leven zou je dat prima kunnen met wat moeite en de juiste producten en begeleiding.

Spieren kweken heb je bouwstoffen voor nodig, je zou voor de gein eens je percentage moeten laten uitrekenen ik denk dat het flink tegenvalt, misschien moet je eens met echte sporters gaan praten.

Maar goed we gaan weer terug naar TS die wil namelijk wel graag een gezonde levensstijl dat lijkt mij prioriteit nummer 1 in je leven.

9. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.278
    2.978
    113
    Op verzoek gesloten.

Deel Deze Pagina