Marktplaats kinderkleding

Discussie in 'De lounge' gestart door beebje082011, 30 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    #1 beebje082011, 30 jul 2015
    Laatst bewerkt: 30 jul 2015
    Ik ben eigenlijk nieuw in het wereldje van "kleding kopen op Marktplaats". Ik wil graag leuke 2e hands koopjes doen, vooral merkkleding/merkaccessoires voor mijn kindjes.

Wat is eigenlijk gangbaar qua prijzen?
    Ik zie dat mensen vaak nog een redelijk hoog bedrag vragen voor gedragen kleding, voor een longsleeve die nieuw €20 kost werd en nog rond de €13 geboden bijvoorbeeld...
    Dan vind ik het toch al minder aantrekkelijk om dan tweedehands te kopen i.p.v. nieuw.
    Wordt er normaal niet gewoon voor kleine prijsjes verkocht of is het normaal dat er wat meer gevraagd wordt? Ik weet niet of het netjes is een stuk lager te bieden dan men vraagt....

Een iemand zei absoluut geen ophaaladres te hebben terwijl ik praktisch naast hun woonplaats woon... ook erg jammer, dan moet je er nog verzendkosten bijtellen...

Wie koopt er vaker op Marktplaats en wat is wijsheid om zo slim mogelijk koopjes te doen?

Ik zie vaak ook pakketten staan maar jammer genoeg zijn er weinig pakketten waarvan ik het grotendeels echt leuk vind...als ik dan allemaal losse items vind moet ik overal verzendkosten bijtellen enz.
    Wil graag leuke dingen scoren voor een zacht prijsje.

Ik heb dus laatst een Z8 trui gekocht. Die vrouw wou er €15 voor hebben en zei dat hij rond €35-€40 had gekost. Is collectie van 2 jaar geleden dus ik weet niet of dat klopt. Plus, hij is gedragen. Ik weet dus niet wat wijsheid is, naar mijn idee moet het wel leuk blijven toch? Wat zijn goede richtingen qua prijzen om aan te houden? Het is toch gedragen, dat vind ik toch al heel wat anders...

2. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ik weet niet of je Facebook hebt? Maar tegenwoordig zijn er heel veel verkoophoeken in elke regio. Ik zet daar vaak kleding op. Ik vraag meestal per item maar €1 of €2.
    Mensen komen het dan ophalen en zien ook wat ze kopen.
    Dus wellicht is dit voor jou aantrekkelijker.

En als de prijzen toch nog zo hoog zijn, koop ik het zelf liever nieuw en dan bijvoorbeeld in de sale of outlet van een webshop. Dan weet je zeker dat het ongedragen, netjes en schoon is.

3. Koon

Koon Niet meer actief

Ik verkoop ook dure merkkleding niet voor een paar euro.
    Als niemand er wat meer voor wilt geven, gaat het naar vrienden of in de humanabox. Ik loop voor een paar euro niet naar de brievenbus.
    Ik zet er ook alleen maar merkkleding op en ook alleen wat zo goed als nieuw is.

4. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    ben het met je eens dat mensen echt idioot veel geld geven alleen omdat er zacht bengh of mim pi opstaat. vaak is nog half verwassen of gepild ook.terwijl je als je je adresjes weet je voor hetzelfde geld of minder in de outlet koopt. er zit wel leuk spul tussen hoor voor koopjes. zelf had ik gister bv 17 zgan truien voor 35 euro. voor mezelf dan maar goed ook voor de kids scoor ik toch redelijk vaak echt koopjes. ook een keer een pakket gehad voor 25 euro met een hele hoop leuke dingen. soms heb je geluk en soms niet

5. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Z8 , vingino etc gaat inderdaad nog voor veel weg via mp. Mensen geven het dus verkoopt het ook. Vaak is bij z8 iets erg polulair. Is het uitverkocht en heb jij het wel gaat het bij verkoop bijna voor hetzelfde geld weg. Zelfs oude collectie. Zie nu nog de jas die mijn zoon met 1jr droeg verkocht worden. En ik had hem al uit de sale.. idioot maar waar.

Ik verkoop mijn merk kleding los en de rest in pakket. Zo heeft iemand die het minder heeft voor leuke prijs hele set kleding voor 1seizoen. Ik heb gemiddeld voor een pakket tussen de 24a40 euro. Afhankelijk van hoeveelheid/incl jas ja/nee / incl laarsjes schoenen oid.

Via mp loont het meest voor koopjes wat ik zo zie. Vaak kan oproepje ook wat opleveren. Dus gewoon vragen of iemand wat leuks heeft in mt... voor j/m.

6. beebje082011

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Ja, ik weet niet zo goed of het de prijs waard is. Ook omdat de stukken misschien 2-3 jaar oud zijn en dus wel gedragen zijn...

Ik had 2 Benetton blousejes voor €15 incl verzenden gekocht. Normaal kosten ze €17.95 per stuk.
    Dit vond ik nog wel gaan, maar je weet ook niet of ze al doorverkocht zijn misschien, of al heel oud...

Hoe weet je dan of je niet te veel betaald? Ik wil graag juist merkkleding omdat het vaak beter in de was blijft, maar het moet wel leuk blijven.. het is toch tweedehands, toch?
    Die mevrouw van de z8 trui wou echt geen euro lager dan €15 voor die trui, tsja, ik vond het eigenlijk wat te veel...

Ik ga eens kijken voor een Facebookpagina hier in de buurt. Bij elke trui die ik op MP heb gezien moest dan sowieso nog €2.45 verzenden bij, toch wel jammer als je een leuke winter garderobe wilt samenstellen...

7. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    vind ik voor bennetton bloesjes ook nog vrij veel. ik had het er niet voor gedaan. hooguit 5 euro er bloesje. maar het is eigenlijk gewoon wat je er zelf voor over hebt joh;):)

8. beebje082011

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    #8 beebje082011, 30 jul 2015
    Laatst bewerkt: 30 jul 2015
    Tja, maar als de meesten dan reageren met "dat vind ik een véél te laag bod, ik wil er minimaal .. voor hebben"...
    Die Benetton shirtjes waren dan met €3 verzendkosten ofzo.

Ze willen dan echt niet een beetje eraf doen ofzo. Moet je dan toch gewoon bij je bod blijven? Meestal kreeg ik zo'n mailtje terug dat het voor hun item aan de lage kant was. Dan krijg ik natuurlijk nooit een paar shirts bij elkaar.

9. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    ik heb voor mezelf een bedrag in mn hoofd. willen ze het daarvoor niet verkopen dan laat ik het gaan ja. er is aanbod genoeg. moet natuurlijk wel enigzins redelijk bod zijn natuurlijk maar ik persoonlijk zal echt niet meer als 5 euro voor een bennettton bloesje betalen. ik vind dat merk helemaal niet zo bijzonder dus vind ik 5 euro meer dan zat.

10. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
  11. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
  12. Moli

Moli Niet meer actief

een tip, zoek je veilingsites/pagina op fb dit scheeld een heel stuk. je hebt zowel merk als geen merken pagina.

zo "scoor" ik veel leuke merk kleertjes voor weinig. bijvoorbeeld z8 vingino

13. Moli

Moli Niet meer actief

14. Koon

Koon Niet meer actief

Ik ook niet! Dat ging hier ook in zak van max.

15. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    nee toch:D maar toch nog een gek die er 3,50 voor geeft.

16. jippie01

jippie01 Bekend lid

25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    Ik verkoop veel kleding voor mijn jongens via MP. Maar wel alleen wat er nog echt zgan uitziet. Anders durf ik het er niet eens op te zetten. ik ga dan ook zelf niet op biedingen in van bv 1 of 2 euro, aangezien het meeste merkkleding is. Dan vraag ik bv voor een sweater 5 euro en 4 voor een longsleeve. Voor vingino iets meer. Zoals dat shirt van z8 die hierboven in de link staat zou ik nooit meer op mp verkopen

17. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
  18. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Ik heb vandaag de Vingino zomerjas van mijn zoontje verkocht via mp. Weinig gedragen, eigenlijk te klein gekocht. Puntgaaf. Heb er 12,50 voor gekregen. Meer zou ik ook niet betalen. Anders koop ik t ook liever nieuw in de sale.

19. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Welke maat en voor een jongen of een meid nodig?

Heb namelijk erg veel jongens (merk)kleding liggen. Moet het nog op mp zetten, misschien zit er iets voor je tussen:p

*edit zie in je onderschrift 3 jongens, ik heb vast nog leuke dingen voor je liggen. Hoef er niet veel voor te hebben☺️ Pb me maar als je foto's wilt zien*

20. beebje082011

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Ja precies dan gaat het hun echt om het merk en niet meer om de staat ofzo, dat zou ik ook niet durven verkopen... en er zijn nog geïnteresseerden ook.

Ik heb bij de meeste biedingen pech gehad omdat ik net te laag bood volgens hun.

Meestal zeggen ze, tja het is merk zus of zo, hij was erg duur qua aanschaf en ziet er nog z.g.a.n. uit...tsja.
    Zo krijg ik wel moeilijk voor een leuk bedrag een leuk aantal shirtjes bij elkaar.

@maantje, voor een jongetje in maat 104. Voornamelijk leuke shirtjes die nog goed draagbaar zijn.

Deel Deze Pagina