Beste Forum-lezers, Begin van dit jaar hebben mijn ouders een reisje geboekt naar Lanzarote (Canarische Eilanden), voor tussen de kerst en oud&nieuw. Dit omdat eind jan. mijn zusje plotseling is overleden. En mijn ouders de feestdagen willen vermijden. Om er dus samen even uit te gaan. Helemaal fijn uiteraard! Het is nu bijna zover..en ik ben nu 25 weken zwanger!! Helemaal happy! Als we met vakantie gaan ben ik 29 weken. We gaan dus vliegen en zitten in een appartement. Nu maak ik me eigenlijk best een beetje zorgen. Want hoe zit het daar met eten? Ik let altijd heel erg op wat ik wel/niet mag eten. Hebben jullie misschien tips? Ik wil eigenlijk gewoon met een gerust hart op vakantie. Maar momenteel maak ik mij best een beetje zorgen. Zouden jullie ook gewoon nog op vakantie gaan (als de reis al geboekt is)? Of toch annuleren? Wat eigenlijk niet meer gaat. Moet ik gewoon de volle pot betalen.
Ja hoor, waarom niet? Spanje is een westers land met prima voorzieningen. Let erop dat wat je eet gaar is en je geen kraanwater ed drinkt. Komt helemaal goed, lekker ontspannen.
Natuurlijk gewoon gaan en genieten! Idd geen kraanwater drinken en het eten goed door bakken. Spanje is een veilig land om naartoe te gaan als je zwanger bent, dus probeer er vooral van te genieten, ondanks hetbgemis van je zusje
wij zouden op huwelijksreis gaan naar Fuertaventura alleen lag ik met zwangerschapsbraken in het ziekenhuis dus ging dit niet door. goed uitkijken waar je gaat eten en drinken, geen ijsblokjes, kraanwater, salades etc. en alvast het adres van een arts en ziekenhuis (hebben ze toch wel op Lanzerote) opschrijven zodat als er wat gebeurd (wat hier natuurlijk net zo goed kan) je direct weet waar je naartoe kunt. ook zou ik een zwangerschapsverklaring van de verloskundige of gyn. halen en ook nog even overleggen of zij tips hebben en wat zij adviseren. fijne vakantie en veel sterkte, het worden vast moeilijke dagen voor jullie als familie
waarom niet??? in spanje wonen ook zwangere vrouwen. als je echt heel erg bent zou ik geen sla eten en rauwe groente ( maar ik zou het wel gewoon doen) en verder gewoon kijken of je vlees goed gaar is en verder net als thuis. spanje is niks mis mee hoor.
en als je zelf wat gaat kopen goed kijken of bv de melk of kaas gepasteuriseerd is. Dat staat in Spanje heel goed op de verpakkingen aangegeven. Wij zijn op vakantie geweest toen ik 22 en 23 weken zwanger was in Spanje zelf, niet op een eiland. Dit is prima gegaan, nergens last van gehad. Ook van te voren een zwangerschapsverklaring gevraagd en ik heb de papieren van de vk meegenomen, daar staan ook alle gegevens op. Ik zou zeggen geniet lekker van de vakantie samen met je familie en ook sterkte omdat het is vanwege het gemis van je zus.
Bedankt voor jullie positieve reacties. Ben nu gelijk iets meer gerust gesteld. Omdat ik mij toch een beetje zorgen ging maken. Of ik nu echt wel moest gaan. Maar ben overtuigd. Ik ga straks heerlijk naar Spanje. Heb ook nog even gegoogled. En zag dat ik de volgende dingen beter kan vermijden: kraanwater, ijs, salades, sausjes, ijsklontjes, vis en uiteraard rauw vlees, zoas ook hier in NL. En ook de kazen met rauwe melk. Verder goed insmeren met zonnebrandcreme, niet teveel in de zon. En in het vliegtuig veel wandelen, bewegen en veel water drinken.
als je snel last hebt van dikke enkels in je zwangerschap zou ik voor het vliegen steunkousjes halen bij de Hema en die aantrekken tijdens de vliegreis.