Last van mijn onderbuik met allerlei bewegingen. wat kan dit zijn???

Discussion in 'Gezondheid' started by sannie1981, Feb 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

Nov 25, 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

ik ben momenteel zon 20 weken zwanger en sinds een aantal dagen heb ik enorme last van mijn buik. geen buikpijn of krampen ofzo,maar meer het idee van spierpijn in mijn buik. het gevoel dat er elke keer wat opgerekt wordt en weer terug moet schieten. ik merk het vooral met traplopen, lopen, in de auto met de koppeling in drukken. en na het plassen krijg ik ook die spierpijn.
    nu heb ik ook meerdere blaasonstekingen gehad, maar daar heb ik nu al weer op laten testen en dat is nu niet aan de orde.
    wat kan het dan wel zijn?
    Van de week heb ik veel te veel gesjouwd en toen was het helemaal erg, ben toen naar huis gegaan van de pijn.

Aangezien dit mijn 1e zwangerschap is, weet ik nooit goed of dit hoort of dat het niet normaal is en het klachten zijn die verholpen kunnen worden.

Wie herkent deze klachten of weet wat het misschien zou zijn?

anders ga ik toch maar even de verloskundige bellen, aangezien ik anders pas over 3 weken een afspraak heb staan.

Liefs Sannie

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

bandenpijn in zou maar een wat rustigger aan gaan doen(hoe lastig dat ook is)

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

oja sjouwen mag je niet meer dat weet je toch? ;)

4. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

Nov 25, 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    tja ik weet heel goed dat ik niet meer mag sjouwen,maar kan nogal eigenwijs zijn. we zijn op het werk het kantoor aan het verbouwen en dan denk ik; ach dat kastje kan ik wel verschuiven of dat of dat. nou niet dus!!!

maar bandenpijn wat houdt dat precies in???

Liefs Sannie

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

je baarmoeder zit vast aan banden. je baarmoeder groeit en de banden rekken op opzich doet dit niet veel pijn maar als je dus je grenzen over gaat door veel te doen en ook nog zware dingen.
    dan rekken die banden nog veel meer uit waardoor jou banden/baarmoeder aangeeft dit niet fijn te vinden en dus pijn gaat geven om jou rustigger aan te laten doen.

6. Elynada

Elynada Bekend lid

Jan 12, 2011
    502
    0
    0
    Belgiƫ
    Ja ik herken die pijn. Had er rond 16 weken wat last van, is dan verbeterd maar sinds vorige week was het er terug. Ik denk ook dat het bandenpijn is. Als ik rust, wordt het idd wel beter.

7. Dootje24

Dootje24 Bekend lid

Jan 5, 2007
    561
    0
    0
    Teamleider Balie
    Nijmegen
    Overduidelijk bandenpijn. Ik ben ook zo'n bezige bij en had dit met de zwangerschap van mijn dochter ook heel erg. Nu heb ik het weer. Ik zit midden in een verhuizing en doe ook veel te veel. Het kan geen kwaad voor het kindje, maar voor je lichaam is het wat minder fijn. Door te rusten wordt het in ieder geval een stuk minder!!

8. Dootje24

Dootje24 Bekend lid

Jan 5, 2007
    561
    0
    0
    Teamleider Balie
    Nijmegen
    o ja, de momenten die jij beschrijft herken ik maar al te goed. (vooral met 'gehaast' lopen en na het plassen). Maar ik heb het ook als ik een tijdje op de bank zit en dan te snel opsta. Is echt bandenpijn!

9. Alita

Alita Niet meer actief

Groeispurt van je buik?
    Of eventueel bandenpijn....maar als ik lees wat je allemaal nu doet tja meid geen kastjes gaan verschuiven nu he!!

10. Sanne85

Sanne85 Bekend lid

Feb 17, 2008
    669
    0
    0
    overduidelijk bandenpijn. Heel lastig maar je moet echt rustiger aan gaan doen hoor! De komende periode zal je hier nog veel meer last van gaan krijgen. De ontwikkeling van je kindje is bijna klaar en gaat straks lekker groeien. Je baarmoeder gaat mee oprekken en je banden ook. Neem af en toe je rust en laat zware klussen lekker over aan je vriend ;)

11. maregmo

maregmo Actief lid

May 12, 2010
    327
    35
    28
    Female
    Persoonlijk begeleider
    Zuid-holland
    Inderdaad bandenpijn... Ook hier veel last van!
    Net als jij heb ik blaasontsteking gehad en vaak urine laten testen. Ook een paar keer op kweek geweest, maar nu is het helemaal schoon.

Dus VK en huisarts zeggen beide bandenpijn en daar kun je dus helemaal niets aan doen. Ja, rustiger aan doen en inderdaad niet meer tillen en weinig bukken. Naarmate je buik groeit zal je er meer last van krijgen, maar met rust gaat het goed.

Helaas, moet ik er ook genoegen mee nemen al is dat heeeeeel lastig. :x

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

en dus meer rust houden! ;)

13. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

Nov 25, 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames,

Bedankt voor jullie antwoorden. Inderdaad dus waarschijnlijk bandenpijn. Ik heb me zelf maar eens goed aangesproken om het echt wat rustiger aan te doen. en dus geen hele kantoren te verbouwen,haahah. nee is niet om te lachen. maak nu mee wat voor pijn ik er van heb, dus ik zal serieus rustiger aan moeten doen.

op het werk zit ik met mijn kantoor boven en ik loop gemiddeld op een dag wel 25 keer trap op en af. dat is er misschien ook niet goed voor???

liefs Sannie

14. Alita

Alita Niet meer actief

Weet je wat het is..je lichaam geeft nu duidelijk aan dat het te zwaar is allemaal...;)
    En het van de trap oplopen weet ik niet ergens ook niet slecht om in beweging te blijven maar ja 25x;)

Share This Page