Ik had er zelf gewoon buikpijn had toen mijn dochter dit had. Je bent dan zo machteloos, je kan moeilijk je hand erin proppen of wat dan ook, en je wil dat het er NU uitkomt....vreselijk vond ik het. Sterkte
Bij die movicolon deed ik ook veel sap. Of oplossen in appelsap. Lactulose (dat was de 1e dus) wilde heel slecht, en hielp ook niet. Maar dat gevecht was echt niet leuk, en voor niks..
Meid wat sneu dat hij er zo'n last van heeft. Ik heb er zelf last van gehad en idd de angst naar de wc te gaan is dan heel erg groot omdat dat zoveel pijn doet. Je gaf hem nu wat toch? Dacht dat dat was om de poep zachter te maken? Ik heb zelf Macrogol. Weet niet of dat ook voor kinderen is? Is zeker niet lekker maar hielp wel bijna gelijk. Wie weet is dat wat? Dikke knuffel voor M. Hoop echt dat het snel beter gaat! Ook sterkte voor jullie meid.
@ pinquin, ik ga hem dat zeker ook niet zeggen, maar meestal heeft hij zoiets wel door. Proeft dat gewoon. Heeft die met de lactulose ook en vit d. @ Charlie, pff ja je hebt dan echt de neiging om het eruit te trekken. Hij heeft net een grote klysma gehad. Die zal wel zijn werk doen. @ deepfreeze, ik denk dat de ka zeker movicolon of forlax gaat voorschrijven nu. Movicolon vind ik vies, die heb ik zelf gehad. Maar nam zoiets dan niet met sap. Sap zal de smaak wel wat neutraliseren denk ik. Dat wordt gewoon veel diksap,hihi. Deden we met de yoghurt ook, veel ranja erin.
@ Ellen, lactulose kreeg hij. Echter voor woensdag kreeg hij niks omdat het toen nog geen probleem was. Tijdens vakantie wel eens lactulose gegeven omdat hij toen iets moeite had. Ik zag Julia net in het blaadje, super!! Iets om enorm trots op te zijn!! We hebben forlax gekregen. Ka zei dat hun lactulose alleen bij baby's doen. Met de klysma kon hij nu moeiteloos poepen. Het was wel nog erg hard. Hopelijk is alles er nu uit. In ieder geval heeft hij al 1 snee boterham op. De ka heeft hem gezegd dat hij goed moet eten en dat maakt altijd wel indruk. Blij met onze ka!!
Drinken doet hij over het algemeen wel goed en veel. De forlax gaat redelijk. We moeten er aardig voor pushen. Maar hij moet 2 zakjes tegelijk. Denk dat straks met 1 zakje makkelijker gaat. Maar lang leve de adventskalenders. Werkt mooi als beloning!
Hoi Antje, Zie dit topic nu pas. Wat vervelend zeg dat je kleine man zo erg verstopt zit! Gaat het al wat beter? Zoals je weet hebben wij een lange historie met verstopping. Dus als je wat wilt weten: shoot! Die Forlax ruikt en smaakt heel sterk naar citroen/sinaasappel. Mijn zoontje proefde het nog door zoet sap heen! De werkzame stof is Macrogol en dat kan je op recept ook in pure vorm krijgen. Tot 2 gram per dag is toegestaan zolang de erge verstopping bestaat. Daarna over naar 1 gram per dag. Hoeveel weeg je zoontje; 16 kilo? Dan zou hij dus 4 zakjes mogen, want die zijn 4 gram per stuk meen ik? Microklysma's doen niks. Wij dienden op gegeven moment om de dag zelf een hoge klysma toe: Colex. Met zo'n slangetje, zodat die ook hoog zijn werk deed. Onze ka (autoriteit op gebied van obstipatie) adviseert bij erge verstopping 3 dagen achter elkaar zo'n klysma om de boel helemaal leeg te maken. Dat ze geen controle hebben over wat eruit komt me zo'n klysma is vreselijk. Het borrelt ook flink vantevoren. Het is echt naar!:x Heeft je zoontje nog dieetbeperkingen? Veel vezels, vocht en vet geven hoor! Echt zorgen dat hij niet weer verstopt raakt! Hij is oud genoeg om oorzaak en gevolg te snappen. Zo wil ik dat mijn zoontje iedere ochtend een grote beker sap drinkt, anders krijgt hij weer 'buikjespijn' en dat beseft hij ook. Gelukkig eet hij graag volkorendingen en kiwi's. Vet krijg ik er niet zo goed in. Heel veel sterkte voor jullie!!!
@ Zogelukkig, Het gaat gelukkig weer beter. Althans gister heeft hij uit zichzelf, zonder pijn, gepoept. Denk dat dit het laatste van de verstopping was. Was nog heel dik, maar niet meer zo hard. Helaas wel in zijn broek gepoept, riep ineens: mama ik heb gepoept. Hij durfde niet naar de wc. Komt wel weer! Hij proeft de zakjes ind ook. Ik heb zelf ook geproefd. Maar het gaat wel vrij goed met innemen. 14 kilo weegt hij. Hij moet nu 2 weken 2x 2 zakjes per dag en na die 2 weken 2x 1 zakje. Tenzij hij diarree krijgt, dan moeten we eerder naar 2x 1 zakje. Die kleine klysma's zijn ook niks. Dat heb ik zelf geweten na de bevalling. Vrienden van ons zeiden ook al: terug naar de arts en een hoge klysma eisen. Moeten zij ook bij hun kindje. Knap trouwens dat je dat zelf kan en durft te zetten. Zou ik echt niet durven. Moest ml bij mij doen na de bevalling, maar hebben het toch mooi gezet zonder het slangetje, haha. Dieetbeperking is niet meer zo aan de orde. Alleen nog noten allergie en ei (maar alleen puur, ergens in verwerkt gaat goed) Hij is echter een hele slechte eter. Eet geen vlees, vis of groente. Stampotten en soepen worden ook geweigerd. Laatste weken doet hij met alles moeilijk, met brood, met pasta gerechten. We mogen blij zijn als we 1 snee brood en 3 happen avondeten op een dag erin krijgen. Fruit eet hij ook maar een paar soorten heel goed van. We geven elke keer aan dat hij goed moet eten, dat hij anders ziek wordt. Hij weet dat wel, maar het heeft geen effect. Zelfs niet als we benoemen dat hij dan ook weer een slangetje door zijn neus moet. We hebben ook al van alles geprobeerd, heel lang genegeerd, geen aandacht eraan gegeven, belonen, verplichten tot eten, mee laten helpen met koken etc etc. In januari, als we weer naar de ka moeten, wil ik het eens met haar bespreken en of de eetpoli een optie is. Nam hij maar een voorbeeld van zijn zusje, dat is een echt smulaapje.
hier geven wij kauw vitaminen elke dag. dat wekt hem eetlust. anders eet hij ook niets of nauwelijks. probeer het eens als je nog niet geeft. binnen een week zie je enorm verschil.
@ Belize, wij geven davitamon, vloeibaar. 1x kauwvitamines geprobeerd, maar dat vond hij vies. Dat waren er met sinasappelsmaak., zo'n beertjes. Ik kan wel een andere smaak uit proberen, maar vind het zo zonde als ik weer een heel doosje weg kan gooien. De vloeibare neemt hij namelijk zonder problemen, vindt hij zelfs lekker. Het is gewoon een heel gek kind wat eten betreft. Zo eet hij ook absoluut geen yoghurt of kwark waar fruit in zit, ook niet met vers fruit, of smootie. Griekse yoghurt eet hij alleen met honing, omdat hij dat zo de eerste keer heeft gegeten. Soms enorm vermoeiend het eten van hem.