Cyclus op hol geslagen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Luckymom, Apr 8, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

Apr 21, 2007
    3,869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    Goededag,

Ik heb voor mijn mk in nov een regelmatige cyclus van 28 dagen gehad. Na de mk werd dit paar keer 35, vorige maand 42. En nu zit ik ook al op 42. Vorige wk 1x licht streepje getest daarna negatief.

Mijn vragen: is het normaal zo ' n andere cyclus na mk?
    Kan het zijn dat bevruchting deze maand wel plaats vond maar het al snel mis ging? En hoe lang kan het dan duren voordat je rood ziet?
    Verder twijfel ik, ik ben erg druk en zou wat meer slaap kunnen gebruiken. Is dat nog van invloed?

Hoe het na de mk is verlopen heb ik niet eerder gehad. Ik heb 2 kids en 2 mk gehad in de afgelopen 6 jaar.

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Hai,

Ja een km kan je cyclus zeker van slag brengen! Dit kan echt wel een half jaar duren voordat het normaal is. Als je wel zwanger bent maar het niet goed zit zou je alsnog een positieve test moeten hebben. Bij een miskraam die nog niet begonnen is komt in 90% van de gevallen het bloeden op gang binnen drie weken! maar soms dus ook helemaal niet.

Slaap heeft invloed op je hormonale spiegels, ik kan niet uitsluiten dat het geen invloed heeft. Een goed ritme is zeker belangrijk.

In NL kan je onderzoek laten doen na 2 miskramen achter elkaar. Meestal komt hier niets uit. De oorzaak zit vaak in een celdelingsfout.

Groeten Evelien

3. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

Apr 21, 2007
    3,869
    0
    0
    Zwolle
    Bedankt Evelien. Bedankt voor je reactie. ik weet eigenlijk niet wat ik er mee moet. Dit weekend wel opgeblazen borsten en af en toe pijnlijk.
    Moet ik afwachten? Is het handig om met zw/ovulatietesten te peilen waar ik zit? Langs huisarts of vk? Wat is nu handig? Ik heb echt even geen idee.

4. Luckymom

Luckymom Fanatiek lid

Apr 21, 2007
    3,869
    0
    0
    Zwolle
    Eindelijk gaan vloeien, opluchting. Bedankt.

Share This Page