Uit zijn doen door de peuterspeelzaal!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Matirini, 6 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    #1 Matirini, 6 sep 2015
    Laatst bewerkt: 6 sep 2015
    Zoontje gaat zins van de week twee ochtende naar de peuterspeelzaal. Als ik hem weg breng gaat hij meteen spelen en ik krijg nog net een kus. Nu heb ik vrijdag nog even gesproken met de lijdster en deze vertelde dat het voor het grootste gedeelte goed ging maar dat hij soms heel erg verdrietig is.
    Dit gaat ook wel weer heel rap over. Maar nu is het ook zo dat hij zins van de week heel rommelig slaapt. Snachts huilend wakker worden en roepen om mama.

Nu heb ik gisteren gewerkt en is hij bij papa thuis geweest de hele dag en zelfs toen was hij soms heel verdrietig en wilden hij zijn mama.

Heeft ook al veel zure luiers en vaak zachte poep van de week en denk dat zijn laatste kiezen door komen. Dus is ook niet helemaal fit.

Herkend iemand dit, tips hoe aan te pakken, twijfel namelijk of ik hem morgen thuis moet houden en als hij volgende week fitter is het weer te proberen.

2. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het zijn veel indrukken natuurlijk. Als hij niet ziek is, zou ik 'm wel laten gaan, anders stel je het wennen alleen maar uit.

3. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ons zoontje had totaal geen moeite met peuterspeelzaal maar ik herken zeker wel het onrustige slapen en gedragsverandering. Het zijn ook veel indrukken die vaak in de slaap verwerkt worden. Zou hem zeker gewoon laten gaan morgen. Dit is al heel snel beter (weet niet meer precies hoe lang maar echt geen weken/maanden).

4. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Het niet fit zijn kan natuurlijk ook een grote invloed zijn, kiezen zijn caak pittiger dan tanden, dus een combi van kiezen en nieuwe indrukken lijkt me niet vreemd.. Als hij t niet leuk vind zou hij niet zo snel gaan spelen. Dus tenzij hij echt ziekjes is zou ik doorzetten

5. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Het jochie krijgt ook zoveel indrukken te verwerken.
    Ik denk wel dat het belangrijk is om te blijven benadrukken dat mama altijd weer terug komt, wellicht is dit een angst die nu opspeelt. Ik merk ook hier dat mama soms extra hard nodig is.

Even door de zure appel heen bijten is dit, over 1-2 weken zal het al weer anders zijn.

Mijn oudste gaat al een tijdje naar de peuterspeelzaal, in de eerste nacht na de eerste dag na de vakantie werd ze om 03:30 uur wakker. Ze huilde en had me nodig. Ze had het leuk gehad, maar blijkbaar toch weer veel indrukken gehad.

6. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Het zat er al denk ik aan te komen wand is vandaag dus ziek. Koorts snot over al en veel moeier dan normaal. Dus uiteindelijk is hij niet gegaan. Even aan sterken en dan gaan we gewoon weer op nieuw er naar toe. Heeft het er wel naar zijn zin wand heeft het er thuis wel over.

En we moeten er inderdaad even door heen.

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

#7 MMarianne, 7 sep 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 sep 2015
    Komt ook veel op ze af, zo'n eerste keer peuterspeelzaal...en zoontje hier was nooit ziek, totdat ie naar de peuterspeelzaal ging. Echt ziek misschien niet maar de eerste maanden wel heel vaak verkouden en met alleen een verkoudheid ging ie gewoon heen, was ie echt ziek dan bleef ie thuis. Beterschap en succes.

Deel Deze Pagina