Ik ben nu 32.5 week zwanger en vind het heel moeilijk om het verschil nog te voelen tussen harde buiken en het kindje. Soms is mijn hele buik gespannen en soms voel ik een bult. Bij bult weet ik dat het het kindje is, maar als heel je buik gespannen en hard is, is dit dan een harde buik? Het voelt nu namelijk heel anders aan dan bijv 10 weken geleden. Wat is overigens het verschil tussen harde buik en voor weeën /indalingsweeën etc. Vanaf wanneer kun je indalingsweeën krijgen? Alvast bedankt! Liefs
Mijn buik is momenteel ook alleen nog baby.. als de baby tekeer gaat is me buik ook kei hard en pijnlijk strak. maar volgens mij toch echt alleen van de baby.. en niet van harde buik.. ik weet het soms ook niet of t nou harde buiken zijn of de baby. wat ik wel weet is dat een harde buik een samentrekkend gevoel moet zijn.. alsof je je baarmoeder voelt samentrekken.. dus goed concentreren en kijken of je dat voelt..
Soms vraag ik me ook wel eens af of het een harde buik is, of de baby... Maar dan voel ik even aan de zijkanten van m'n buik. Heb ik een harde buik, is het aan beide kanten even hard en strak,'is het de baby dan is het aan een kant heel hard en strak en aan de andere kant niet. Bubbeltje kan zich hier heeeel hard naar buiten drukken, dan voel je echt het kontje naar buiten komen en het ruggetje wil dan via de zijkant naar buiten Niet altijd een even prettig gevoel haha
Bij mij is het ook vooral nog 1 bonk baby, maar een harde buik voel je doordat je je bm voelt aanspannen. ik voel het zelf ook omdat mijn onderbuik dat echt keihard word, wat die normaal nooit is. Voorweeën zijn pijnlijk, duren kort, komen onregelmatig (vergelijkbaar met mentruatie krampen) Indalingsweeën voel je in je schaamsteek en bekken, steken in je schaambot en je schaamlippen.
Bedankt voor jullie reacties, ik heb wel harde buiken idd, maar het verschil is soms wel lastig te voelen. Ik heb de laatste dagen steken aan de onderkant van mijn buik, maar denk dat dat eerder mijn banden of zo zijn. Want lijkt mij al erg vroeg als ze nu al zou indalen.
Steken kunnen prima indalingsweeen zijn. Voorweeen zijn soort menstruatiekrampen zonder regelmaat. Bij een harde buik is echt je buik rondom hard. Alsof er een bal in zit. Je voelt de baby dan ook niet. Harde buik hoeft niet samentrekkend te voelen. Je kan ook een harde buik krijgen door het bewegen van de baby. Baby of harde buik voel je duidelijk. Harde buik is rondom hard en als het de baby is dan voel je harde en zachte plekken in je buik. De harde is dan de bsby.
Als je een harde buik krijgt dan voel je het langzaam opkomen (aanrollen) en duurt eventjes.. Je buik wordt keihard en dan neemt het weer langzaam af (terugrollen). Ik vindt dat je het wel kan vergelijken met een orgasme Alleen dan pijnlijk.. Maar dat voel je ook aankomen en gaan. Hihihi
Hier ook regelmatig harde buiken, vooral snachts, als ik niet meer lekker lig en dan ga liggen draaien(tot ik wakker word). Buik voelt dan zo hard aan dat ik 'm amper durf aan te raken, zo'n rotgevoel. Doet geen pijn trouwens. Ik voel kleine soms ook weleens tekeer gaan snachts, maar dan ben ik zo slaperig dat ik er verder niet op let. Maar ook dan kan ik weleens harde buik krijgen. Begin straks met 35e week, dus dat "harde buiken gedoe" is nu heel normaal. Heb voor de rest hele voorspoedige zwangerschap, overdag weinig last van lichamelijke kwalen zoals harde buiken en pijn, hoewel een stuk lopen en veel bukken nu toch echt minder prettig zijn. Alleen de nachten vind ik verschrikkelijk, kan niet meer lekker liggen en slaap daardoor erg slecht. Maar goed, nog paar weken volhouden!
Herkenbaar! Hier ook af en toe steken heel diep in onderbuik. Hopelijk is kindje al aan beetje aan indalen, VK kon niet met 100% zeggen dat kindje bij 33 weken controle al goed lag, moet maandag weer heen(35e week)en mss krijg ik dan een verwijzing voor liggingsecho als ze weer twijfeld.
Een harde buik is wat jij voelt, dat je buik helemaal gespannen komt te staan. Dit komt door het samentrekken van je baarmoeder, wat je baarmoeder tijdens je hele zwangerschap doet maar wat jij niet altijd voelt. Naarmate de zwangerschap vordert, kan dit anders beginnen aanvoelen. Voorweeën ontstaan op die manier, maar voelen heel anders aan en zijn pijnlijker/ongemakkelijker. De meeste vrouwen krijgen deze 1 a 2 dagen op voorhand en vrij onregelmatig. Wanneer ze regelmatig worden, dan spreken ze van weeën. Wat indalingspijn betreft, dit kan vanaf week 32 reeds gebeuren maar bij een eerste zwangerschap kan het makkelijk zijn dat de baby pas bij de bevalling indaalt. Die steken die je hebt kunnen vanalles zijn, ik had het ook en toch is onze jongen pas ingedaald bij de bevalling. volgens gyneacoloog kon dit vanalles zijn en hoort het bij de zwangerschap.