heb écht even mening van anderen nodig!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ahaa, 18 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ahaa

ahaa Lid

12 feb 2013
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Ik ben nu 9 weken zwanger. Eerste echo al gehad, alles goed.
    Maar nu heb ik sinds paar dagen zo'n buikpijn.
    Vooral links, als ik zit: echt zo'n zeurend vervelend gevoel
    Het is er ook steeds, dus moet er steeds aan denken.

Heb ook twee kleine bloedinkjes gehad.

VK zegt dat als bloedinkjes wegtrekken er niks aan de hand.
    En dat de buikpijn het zetten van de baarmoeder is.

Maar ik voel me zooooo onzeker hierdoor!
    Wie herkent dit gevoel: is het bandenpijn, of zetten van baarmoeder, of wat anders??/

Zo lastig, dat je vanalles voelt maar niet precies weet wat het is en of het normaal is.

2. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Ik denk het uitzetten van de baarmoeder. Zou me er idd niet te druk over maken;)

3. Ik heb het ook gehad, het is echt zenuwslopend!! Maar inmiddels wel al over de helft van de zwangerschap! :D dus de vk heeft denk ik wel gelijk. :)

4. ahaa

ahaa Lid

12 feb 2013
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff...niemand waarschuwt je ervoor dat die eerste weken gewoon niet leuk zijn. Iedereen maar doen alsof je op een roze wolk zit.
    Ik zou willen dat ik kan genieten nu, maar blijf zo bang....

In ieder geval goed om te horen dat het wel normaal kan zijn.

5. Ik weet precies hoe jij je nu voelt, Ahaa... :( Maar die roze wolk komt nog wel, echt waar! :)

6. LeennKen

LeennKen Bekend lid

12 apr 2012
    932
    0
    0
    Herentals
    ik ben nu al 37 weken ver en omdat ik mijn eerste kindje heb verloren heb ik nog steeds! bang als ik naar het toilet ga. Telkens check ik nog op bloed.

Komt wel goed meisje! Soms buikpijn hebben is normaal :) Maar bandenpijn.. ik kan er van gillen zo pijn doet het soms! :D

7. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    De eerste x bandenpijn kon ik niet meer lopen zo erg vanwege me buikspieren. Ik ben nu 16+4 en heb steeds last van me buik. 9 weken is wat vroeg voor bandenpijn maar dat zal je baarmoeder idd wel zijn.
    Ik heb steeds harde buiken, had ik van me eerste ook en dat mag eigenlijk niet zoveel zo vroeg maja ik ben nog erg slank

8. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    tja kan je vertellen dat er de hele zwangerschap kwaaltjes zullen zijn. en dat de onzekerheid daardoor ook komt en gaat. hoop dat het snel minder wordt.

9. Minerva

Minerva Niet meer actief

Heel erg herkenbaar!

Maar ik denk dat ik dit geval de verloskundige van TS wel gelijk heeft hoor :) Al snap ik de onzekerheid erg goed. Straks, als je de kleine regelmatig voelt, kan dat voor meer geruststelling zorgen :)

Komt vast wel goed! ;)

10. bijoux

bijoux Fanatiek lid

14 jun 2011
    1.237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
    pff de eerste weken niet leuk?
    bijna de hele zwangerschap als je pech hebt.

maar het eindproduct is geweldig!!! ;)

zoalng je niet bloed met stolsels zou ik me niet druk maken.
    ik heb de eerste 20weken afentoe gebloed.

11. elisabethbas

elisabethbas Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.886
    2
    38
    't Gooi
    Nee, de eerste weken zijn helemaal niet leuk. Als je geluk hebt, wordt het snel beter, maar erop rekenen kan je helaas niet.
    Met 9 weken kan je best bandenpijn hebben. Had ik ook met 9 weken, dat kwam volgens de gyn omdat mijn baarmoeder aan het groeien was. Met een week of twee was het weer over. Voorlopig dan...

Bij bloedingen (hoe klein ook) gaan bij mij alle alarmbellen af, maar dat komt door twee miskramen, wil helemaal niets zeggen. Bij die miskramen was er trouwens geen twijfel mogelijk hoor, dat waren geen kleine bloedingen...

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Je kan jezelf idd goed gek maken. Maaaaar ik vindt wel dat als je gevoel zou zeggen dat er iets niet in orde is je daar zeker naar moet luisteren.
    Dus denk je zelf dat er iets niet in orde is of dat het gewoon ... Jezelf gek maken is....

13. ahaa

ahaa Lid

12 feb 2013
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is het lastige he.
    Met al die hormonen weet je gewoon niet wat normaal is en niet.

Ik probeer maar gewoon vast te houden aan eerste echo.
    Toen was ik overtuigd dat niet goed was op één of andere manier en toch zat er een enorm levendig wezentje.

Maar meiden: echt bedankt voor jullie reacties.
    In mijn omgeving zijn er niet veel mensen waar ik dit mee kan delen (momenteel nog niemand :cool:) Dus dan is dit extra fijn!

14. Lov23

Lov23 Niet meer actief

ja is ook lastig...prpbeer nu gewoon ook te genieten ... ;)
    Wanneer had je je echo?

15. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Herken het ook!

met bijna 6 weken bruin verlies na 2dgn over en week later bruin met rood verlies

Wist echt niet wat ik moest uiteindelijk zaterdag avond zh gebeld en mocht komen voor echo alles klopte en het hartje ook
    maar je blijft onzeker niet tot aan de 12 wkn zelfs nu nog hoor.

Heb nu ook meer last van me banden als me vorige zw schap
    omdat ik het de vorige in me zwangerschap weinig last van heb gehad heb ik er nooit op gelet en nu doe ik het dus wel..

ben pas gerust als ik de kleine in me armen heb eerder niet..(ik geniet er wel van hoor) heb thuis een angelsound dus luister geregeld het hartje dat stelt me dan ook gerust.

16. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Ligt ook een beetje aan jezelf he, je moet vertrouwen leren hebben in je eigen lijf, ik vond de eerste echo ook een eng (vooral omdat wij onverwachts zwanger waren) maar toen ik eenmaal had gezien was het goed.

Het hoeft niet niet leuk te zijn dat doet je eigen hoofd, natuurlijk is dat was lastig om uit te zetten maar het is wel een kwestie van een instelling, je kan ook het proberen wat echter te maken door wat leuks te kopen (wat kleins of iets) toch proberen om het wat bewuster voor jezelf te maken zeg maar.

Je kan wel bang zijn maar wat bereik je hier werkelijk mee? Verandert het iets, verbetert het iets, nee dus is het niet nuttig, positiviteit is bewezen dat het wel werkt en je duidelijk beter laat voelen, dus probeert positieve dingen te doen en dingen in je hoofd te stoppen, dan heeft natuurlijk iedereen wel eens een onzeker momentje (is niets mis mee) maar het moet niet de bovenhand gaan voeren dat je straks de eerste weken van je zwangerschap niet als leuk herinnert want zwanger zijn is een hele onzekere tijd en word eigenlijk nog veel erger als ze geboren zijn :p (krijg je weer andere angsten) dus proberen om toch positief te denken!

17. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik heb daar ook veel last van gehad (behalve de bloedingen), dat is gewoon je baarmoeder die nu aan het groeien is.

Ik zou me er niet zo zorgen om maken hoor.
    Als je twijfelt, wel altijd bellen ;)

18. Bloempje56

Bloempje56 Actief lid

11 aug 2012
    241
    1
    16
    Ik heb altijd vanaf de 9 weken pijn, zijn (waarschijnlijk) je banden die oprekken. Geeft echt flinke steken, alsof je buik uit elkaar getrokken wordt :(

Daarnaast week 10 en 11 bloedingen gehad, maar zolang het donkerbruin is, is er meestal niets aan de hand (ik rende toch elke x linea reacta naar de gyn toe :D)

Mijn zoontje is nu 9 maanden en kon niet gezonder zijn Godzijdank.

Maar als je het niet vertrouwt, gewoon ff naar je VK of gyn, daar zijn ze voor!

19. ahaa

ahaa Lid

12 feb 2013
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb begin van de week echo gehad, toen was dus 9 weken.

Ik probeer gewoon negatieve gedachtes gewoon te verdrijven en positief te zijn.
    Merk wel dat als ik het er over heb met anderen, ik vanzelf blijer en positiever word.

20. Lov23

Lov23 Niet meer actief

oh ja, nou ik was zelf geruster na de tweede echo;)
    Het is gewoon niet leuk als je zo onzeker bent geworden door eerdere ervaringen. Maar weet je het is nu eenmaal zo, we veranderen er toch niks aan.

Gewoon maar proberen het te relativeren soms:D

Hier was ik na de eerste echo zo bang om het te vertellen want stel je voor;) maar toen we idd wel eens over bevallingen enz gingen praten begon het echter te voelen voor mij dat hielp!

Wanneer heb je weer een echo?
    Ik mag 8 aug weer.....heb er zo`n zin in:D

Deel Deze Pagina