Meer mensen die 2e zwangerschap zwaar vinden?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Wenda, 16 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Ik ben zwanger van ons 2e kindje maar ik vind het loodzwaar. Ik wou wel dat het gewoon al eind mei was.

Ik ben erg misselijk geweest en heb veel overgegeven. Het begint nu langzaamaan beter te worden. Maar sinds een paar weken loopt zl aardig te klooien met slapen
    Vandaag was hij ook al de hele dag sagarijnig omdat hij vannacht een tijdje wakker is geweest. En hij wil nu weer niet slapen. Ben al de hele avond met hem bezig.
    Ik vind het echt zwaar nu ik zwanger ben.

Herkennen mensen dit? Ik kan ook helemaal niet van de zwangerschap genieten :(
    Het 1 is nog niet over of het volgende komt alweer.

2. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee ik vond het niet zwaar. De eerste was torn ook maar net 1 jaar en als hij net als jouw zoontje chagrijnig was van de nacht ervoor maakte ik daar mooi gebruik van om lekker samen een dutje te doen. Hij sliep toen ook nog 2 keer op een dag ik vond het heerlijk!

3. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Ik ga inderdaad ook smiddags met hem naar bed. Maar hij slaapt niet elke middag meer.

4. Pineapple

Pineapple Actief lid

12 jun 2013
    329
    0
    0
    Ik vind het ook zwaar hoor! Vooral als dl inderdaad van die sjaggie dagen heeft. Men zegt dat een 2e zwangerschap veeeeel sneller gaat(voor je gevoel) maar daar ben ik het nog niet zo mee eens��

5. MissCx

MissCx Actief lid

Ik merk dat bij deze zwangerschap veel meer kwaaltjes zijn.. zoals misselijkheid en energieloos pff en dan heb ik een dochtertje van 3 jaar die nu ook in zo'n fase zit van ' ik wil dat niet ' ik kan daardoor ook nog niet echt genieten van deze zwangerschap.. opzich wel jammer, maar hoop gauw dat er betere tijden aan gaan komen :p

6. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Mijn zoontje heeft ook zo'n periode gehad toen hij even oud was als jouw zoontje. Ik legde hem dan toch op bed. Na een paar dagen, waarop hij eerst een krap uur lag te kletsen en daarna 10 minuten huilde en daarna lekker 2,5 uur sliep, pakte hij zijn oude ritme weer op. Ik voelde me er best schuldig over om hem in bed te laten op die momenten, maar ik moest zelf ook even bijkomen! En ik was niet zwanger...hopelijk helpt het bij jou ook....

7. Yessie26

Yessie26 Actief lid

30 okt 2013
    433
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeeel herkenbaar!
    Ook ik heb helaas overal last van deze zwangerschap (in het begin misselijk en heel moe, nu nog steeds moe en bekkenpijn)

Heb een pittige dame van 2 rondlopen dus ja ik herken het helemaal!

Ik kan er ook minder van genieten door kwaaltjes en drukte door dochter, maar probeer echt wel mijn momentjes te pakken. Door eens lekker uitgebreid te shoppen voor de kleine, lekker te genieten van de baby die ik nu goed voel. Toch proberen om er bewust mee bezig te zijn en er ook op momenten van te genieten, voor je het weet is het ook weer voorbij...

8. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik vind deze zwangerschap heel anders. Bij mijn vorige was ik echt beroerd. 7 maanden geen voedsel binnen kunnen houden. Bloedarmoede.

Nu wat minder zwaar. Maar als ik me even beroerd voel dan moet alles natuurlijk doorgaan. Ik voel me vooral futloos. Ik heb wel een aantal keer gehad dat ik de kleine met speelgoed en al in zijn ledikantje op onze kamer heb gezet. Maar over de hele zwangerschap gezien vind ik het nu toch minder zwaar.

9. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Ja ik vind deze zwangerschap ook zwaarder.
    Buiten dat ik door aangezichtsverlamming en harde buiken ik de ziektewet kwam, zit m'n buik nu ook veel meer in de weg dan toen ik zwanger was van onze eerste.
    Nu voel ik m'n bekken opspelen, dat had ik bij de eerste ook niet.
    Mijn eerste zwangerschap, daar danste ik doorheen. Ik mag nu nog niet klagen, maar ik vind het wel degelijk zwaarder

10. Tanjaq

Tanjaq Lid

13 jan 2016
    33
    0
    0
    Huismoeder
    Schinveld
    Dat is heel herkenbaar, ik had dat bij de tweede zwangerschap ook, mijn dochter sliep slecht en een middagdutje zat er ook al niet meer in vanaf dat ze anderhalf was.

11. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik ben niet meer zwanger maad de 2e zwangerschap vond ik ook veel zwaarder. Mijn zoontje ging toen ook nog niet naar de psz oid dus ik was altijd met hem. Mijn man werkt(e) 5 dagen dus ik was ook altijd alleen.
    En bij de 1e is het gewoon heel anders omdat je geen kind hebt rondlopen. Dus jd kan slapen, liggen en zitten wanneer je maar wil. Maar bij een 2e kan dat gewoon niet je moet wel door. Succes nog.

12. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Ik ben blij dat het herkent wordt! Ben ik in elk geval niet de enige:cool:

Ik probeer ook wel mijn momentjes te pakken, maar gaat toch lastiger als er een lief mannetje rondloopt die alles doet wat niet mag:D

Ik ben in elk geval blij om jullie ervaringen te lezen! Ik voel me soms wel een beetje schuldig naar de baby, omdat ik er niet zo van geniet als bij zl. En ik voel me schuldig naar zl, omdat ik even niet alles met hem kan doen wat hij zou willen:)

13. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Ik vond het ook zwaar. Had buiten flink misselijkheid geen noemenswaardige kwalen maar ik nam veel te weinig rust! En was dus 24/7 moe moe moe!!!
    Nu zwanger van de derde en ik ben al een heel stuk 'egoistischer' en dat scheelt hoor!

14. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Zooooo herkenbaar! Ik heb een druk zoontje van anderhalf rondlopen. Ik wil zo graag met hem spelen en dingen met hem ondernemen, maar het gaat gewoon niet meer. Ik ben erg futloos en heb hoge bloeddruk (met medicatie), dus ook nog verplichte bedrust. Nu moet ik hem steeds maar wegbrengen en dat vind ik echt niet leuk:(

15. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Hier ook hoor! Ik mag niet klagen, want ik heb een vrij makkelijke zwangerschap. Maar met een peuter die ook van alles wil, valt het me toch zwaarder.

16. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Ik vond de 2e zwangerschap ook niet zo zwaar...nu de 3e zwangerschap is nog te doen maar gaat wel zwaar worden. Meer omdat ik bi heb..nu nog wel dragelijk is maar straks meer last ga krijgen, wordt het zwaar met dreumes tillen, we wonen 2 hoog.
    En mijn dreumes slaapt nog steeds niet door...wordt 1 a 2 x per nacht wakker...maar ik ben het al zo gewend dat ik daar niet zo'n last van heb.
    Ik ben wel bang dat mijn buik sneller in de weg gaat zitten...die groeit echt snel..

17. Katie88

Katie88 Actief lid

12 apr 2013
    371
    176
    43
    NULL
    NULL
    Wenda, zo herkenbaar! Ik hoor dit van niemand dus voel me echt een mietje..
    Ook dat schuldgevoel heb ik heel erg. Tegelijkertijd een sterk gevoel van 'ik moet even een dagje en nachtje rust'. Ook qua kwaaltjes is het dit keer zwaarder. P lus mijn allerliefste zoontje is zo enorm aan het peuter puberen!
    De zwangerschap gaat idd bijna als het ware aan je voorbij. Gelukkig voel ik de baby wel vaak, dat is fijn.
    Ik weet ook echt niet hoe ik het moet doen allemaal hoor. Ik droom van een beetje me-time met een vriend ik n ofzo, maar het komt er niet van. Ik wil ook graag zelf voor mn zoontje zorgen dus dat bijt elkaar een beetje;).
    Iemand tips?

18. Liefjes

Liefjes Actief lid

17 okt 2010
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    En wat doet je man? Ik neem aan dat hij s avonds thuis is?

Ik vind het ook zwaar hoor, heb zware BI en kan inmiddels bijna niks meer. We overwegen een rolstoel aan te schaffen, zo erge BI.
    Maar mijn man doet letterlijk alles op dit moment. Koken, schoonmaken, opruimen, de was, boodschappen, voor dochter zorgen. Alles! Oh en 4 dagen per week werken.
    Ik ben ontzettend blij met hem, en zal het nooit als vanzelfsprekend zien wat hij allemaal doet. Maar ik krijg hier op het forum vaak het idee dat mannen niet zo veel doen.

19. duplo

duplo Lid

17 dec 2013
    94
    0
    6
    NULL
    NULL
    Na mijn bevalling van de eerste gaf ik gelijk aan er zo nog wel 10 te willen. Heerlijke zwangerschap en bevalling gehad, met de nodige kwaaltjes, dat wel. Maar niet noemenswaardig.
    Nu is de 1e zo'n 1,5 jaar en het valt zo ontzettend vies tegen. Manmanman, wat is het zwaar! Mijn 1e loopt eigenlijk nog maar net, dus was nog heel veel tillen en dat is echt funest geweest voor mijn bekken.
    Als er nog een 3e komt, is dat zeker niet weer zo snel als nu. Dat trek ik echt niet meer en ik ben voorlopig wel even genezen van zwanger zijn.;)

20. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Haha bij de gedachte aan een derde gaan mijn haren overeind staan :p Hoewel ik de zwangerschap deze keer niet als zo zwaar ervaar als de vorige keer. Toch vind ik het zwaar en niet mijn ding. Wij zitten te overwegen om voor sterilisatie te gaan.

Deel Deze Pagina