Waar doe ik goed aan?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Jennifer0306, 29 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Beste voedingsdeskundige,

Mijn dochtertje van 6 mnd is sinds een week over op opvolgmelk. Ze is nooit een melkdrinker geweest en kwam met nr 1 max op 700cc per dag. Nu is mij verteld dat het minimum nu 500cc is. Nu drinkt zij van opvolgmelk niet meer dan 100 a 120 per fles (met moeite). Ik kan op mn kop gaan staan maar ze vertikt het.
    Ze wordt s nachts wel eens wakker, ze zou met haar speen verder kunnen slapen daar ben ik van overtuigd maar meestal geef ik haar melk ondat ze de 500cc op de dag dus niet haalt. Haar schema is dus

08.00 fles 120cc
    10.00 fruit (peer of halve banaan oid)
    12.30 fles 120cc
    16.30 fles 100cc
    18.30 groente (tussen de 60 en 125 gr)
    21.00 fles 120cc
    02.30 fles 120cc

Groente en fruit hoeveelheden zijn we aan het opbouwen, maar ze moet wennen aan smaken waardoor ze niet van alles veel eet.
    Ik vind de nachtvoeding geen probleem, maar in principe vraagt ze er niet om. Waar doe ik goed aan? Ik ga deze week starten met pap. Moet ik haar laten slapen en genoegen nemen met zo n 460cc, of als zij wakker wordt voor een speen oid toch een fles geven? Ze drinkt nog zo n 80 -100cc aan andere dingen(helft gaat ernaast).

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Jennifer0306,

Heb jij wel eens een ander merk opvolgmelk geprobeerd? De smaak kan nog wel eens verschillen. Ik weet niet welk merk jij nu gebruikt? En wellicht dat zij haar flesje lekkerder vindt met pap.

Het ene kindje is hongeriger dan het andere kindje. Als jouw dochtertje het goed doet met de voeding die zij krijgt hoef je je geen zorgen te maken. Als zij 's nachts geen behoefte heeft aan een flesje, dan hoef je haar niet wakker te maken. Wellicht heeft ze dan 's ochtends ook meer trek in haar flesje.

Groet,
    Anne

Deel Deze Pagina