De artsen zeggen het, ik lees het online: obstipatie icm met borstvoeding kan niet! Maar toch zit mijn kleine meisje verstopt. De stoelgang komt erg moeilijk en met veel pijn soms. We gebruiken al forlax maar toch was het sinds vrijdag weer mis. Gister een klysma gegeven en toch ook net weer een krijsende baby op schoot omdat ze moest poepen. De ontlasting was ook dik. Nu ligt ze helemaal uitgeput bij me. Zo zielig! Morgenochtend mag ik weer naar de huisarts en mogelijk weer naar de kinderarts. Maar ik ben het beu om te horen dat obstipatie eigenlijk niet mogelijk is. Ik zie het toch zelf?!? (We hadden de eerste keer een kinderarts die me wel serieus nam maar zij is daarna met pensioen gegaan ) Heeft iemand hier ervaring hiermee? Ik kan wel wat steunende woorden gebruiken. Ik weet het echt even niet meer
Wat vervelend zeg! Ik geef ook bv en ook mijn dochter heeft er weleens last van (niet zo erg als bij jouw dochter trouwens, maar toch). Ik doe daarom weleens een beetje biologische virgin kokosolie op m'n tepels. Kan geen kwaad, schijnt ook tegen spruw te helpen én het smeert de boel wat . Heel veel sterkte!
Hier ook obstipatie gehad bij bv. Het bleek te komen door het gebruik van infacol, ik weet niet of je dat gebruikt? Overstappen op cinnababy was bij ons de oplossing. Sterkte ermee!
Mijn oudste heeft ook obstipatie gehad door het gebruik van sab simplex (soort van infacol). Later ook toen ze bijvoeding kreeg icm borstvoeding kreeg ze obstipatie. Verder is het normaal dat borstvoedings kindjes op een gegeven moment weinig poepen. Mijn zoontje van 4 maanden krijgt nog volledig bv en poept maar 1 keer in de week, en dat komt ook moeilijk los soms. Mocht je het echt niet vertrouwen dan zeker aandringen bij de huisarts of kinderarts!
Infacol zijn we na twee weken al mee gestopt op advies van de kinderarts. Het leek ook niet te helpen. Dat het ontlastingspatroon kan veranderen is mij bekend en zal nu misschien ook wel meespelen, maar wat mij vooral dwars zit is de pijn, het krijsen en wild worden zodra de onlasting begint te komen of als ze een paar dagen niet (goed) gepoept heeft. Ze gaat hierdoor ook onrustiger dn vaker drinken, de pijn begint immers al tijdens de voeding. En zoals vannacht, dan komt ze om de twee uur maar valt na 5 minuten volledig uitgeput in slaap, waardoor ze na twee uur weer honger heeft. Nu zit ik al sinds half 5 met haar op omdat ze moest poepen. T is er nu uit dus ze is totaal uitgeput in slaap gevallen, maar t lijkt mij niet normaal. Ken het ook niet van mn oudste.
Coeliaki ? Als jij gluten eet zou je meisje al kunnen reageren op de sporen en zodoende dus obstipatie, diarree e.d. kunnen krijgen
Hier had onze knul ook obstipatie met borstvoeding! Dit bleek uiteindeljk door een liesbreuk te komen. Hierdoor hield hij het op omdat poepen pijn deed. Dus het kan zeker!! Hopelijk komen ze er achter wat er met je meisje is!!
We mogen maandag weer naar de kinderarts, dus hopelijk gaan ze dan toch verder kijken wat er asn de hand kan zijn. Voor nu mogen we de medicatie (forlax) weer verhogen, hopelijk dat ze daarmee tot maandag weer wat rust in dr lijfje krijgt, en mama wat meer slaap.
Dit had mijn zoon ook! Precies dezelfde symptomen, en bleek een dubbele liesbreuk te zijn. Kinderarts zag dit overigens helemaal niet, maar een dienstarts van de HAP toen ik daar op een zaterdagochtend met een gillende baby zat.
Wat zielig! Hier begon de ellende na het introduceren van 1 flesje kv per dag. Hij krijgt nu dagelijks 5 ml lactulosesiroop en dat helpt. Al kan hij een paar uur voor zijn ontlasting nog steeds heel erg onrustig zijn. Sterkte verder!
Hier zag de huisarts het niet! Terwijl hij toch elke keer helemaal bloot werd onderzocht! En er werd maar weer een ander middeltje voorgeschreven waar hij meestal nog meer buikpijn van kreeg. Tot we uiteindelijk een doorverwijzing eiste voor de kinderarts. Hij lag net bloot met z'n luier uit en ze zegt, O ik zie het denk ik al. Een bult bij zijn liesje, dat moet een liesbreuk zijn. Pfff en vier maanden lang heeft niemand iets ontdekt! Wat een pijn kunnen ze er aan hebben he! Zo vreselijk zielig! De dag na de operatie was het al een ander kind. Kun je nagaan hoe pijnlijk een liesbreuk is dat de pijn van de wond erbij in het niets viel.
Nou vandaag, na weer een aantal onrustige nachten, bij de k.a. Geweest. Ze is goed nagekeken (vind ik) maar geen duidelijke oorzaak. Voor de ontlasting is nu de forlax weer verhoogt. Voor de onrust (lees: s nachts iedere 2 uur of vaker huilen en overdag niet doorslapen na wegleggen, onrustig drinken etc) die inmiddels is ontstaan als gevolg van de ontlastingsproblemen gaan we met een pedagogisch medewerker om de tafel. Ik hoop dat we dit nu kunnen doorbreken want ik zit er echt door heen. Was vannacht de wanhoop zelfs al zo nabij dat ik haar tijdelijk in de gang heb gezet (op onrustige dagen slaap ik op de bank en zij in de wagen anders zijn man en zoontje ook de halve nacht wakker). Op de gang heb ik dr laten huilen, wel iedere 5 min kijken en troosten. Pijn leek ze niet te hebben, honger ook niet, dus ik wist het gewoon echt niet meer. Voel me er wel rot onder, maar ik moest wel.
Hier ook bv en obstipatie.. vreselijk.. werd ook niet serieus genomen. Wat uitkomst bood was probiotica.. ik had Orthiflor Start (kan je gewoon bij bol bestellen of bij een betere drogist). Twee schepjes per dag en de pijn was weg.