Obstipatie - Iemand goeie tips??

Discussie in 'Gezondheid' gestart door FB1984, 10 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Agaath

Agaath Lid

28 dec 2008
    96
    0
    0
    Huisvrouw
    Veluwe
    Bij mij helpen kiwi's goed. Maar ik eet ze niet op m'n nuchtere maag hoor. Gewoon om 4 uur 's middags 2 kiwi's eten.
    Ontbijtkoek schijnt ook te werken.

2. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Gisteren de Roosvicee laxo gehaald, een glaasje gedronken, en vanochtend kon ik weer naar het toilet als vanouds :)
    Weet niet of het daar aan het ligt, maar ik heb het idee dat het dus echt werkt!

3. merel80

merel80 Bekend lid

3 mei 2009
    812
    39
    28
    Brinta eten 's ochtends! (want is warm en veel vezels) En inderdaad een glas (lauw) water drinken ruim voordat je gaat ontbijten wil ook nog wel eens werken.

4. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    ik heb rosvicee laxo, die vind ik erg prettig :)

5. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Activia yoghurt, Yakult, ontbijtkoek en Roosvicee laxo.

En ik heb PDS, dus ben behoorlijk wat gewend, maar bovenstaand dieet :)D) helpt bij mij echt!

En niet te veel 'slechte' dingen eten, dus wel op blijven letten dat je voldoende groenten, fruit, water, vezels e.d. binnen krijgt.

6. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Echt voldoende vezels gebruiken, dus 2-3 stuks fruit op een dag minimaal 200 gram groente, volkoren- (of liever nog) roggebrood. Aardappelen, volkoren pasta of zilvervliesrijst.. idd yoghurt met gebroken lijnzaad. Brinta wil ook wel eens werken idd. Voldoende drinken, voldoende beweging.
    Gaan als je aandrang voelt, de tijd nemen, niet meteen persen maar je darmen eerst hun werk laten doen. Met een bolle rug op het toilet zitten.

7. Lara78

Lara78 Actief lid

1 jan 2008
    272
    0
    0
    Hier werkt 'Roosvicee Laxo' erg goed en ook de drinkpakjes 'Stimulance' (sinaasappelsap met extra vezels). Beiden gewoon bij de supermarkt te verkrijgen, staan vaak bij zonnatura producten.

En: veel water drinken en veel fruit (geen bananen).

Oh ja, wat ook goed helpt is het eten van drop! Eigenlijk kan je beter niet teveel drop eten tijdens je zwangerschap maar ik had er laatst zo'n trek in dat ik me even liet gaan en tja, de rest ging meteen ook als een tierelier ;).

Deel Deze Pagina