Baby inbakeren? Of iets anders?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Esmy, 7 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esmy

Esmy Bekend lid

27 jun 2016
    505
    56
    28
    NULL
    NULL
    Onze dochter van 4 weken slaapt savonds/snachts heel moeilijk in.
    Afgelopen nacht bijv was het 3.00. voordat ze eindelijk sliep :cry:.
    We proberen haar haar speentje te geven, maar zodra die er weer uit is is het huilen geblazen en maait dan flink met haar armpjes en beentjes.
    We proberen haar bij ons in bed in slaap te helpen of in haar eigen bedje, even laten huilen, niks lijkt te werken.
    Nu zat ik te denken, misschien vind ze het wel fijn om ingebakerd te worden.
    Maar waarmee kan ik dat het beste doen? Iemand tips?
    Of andere tips?

2. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Geef je bv? Dan niet doen, door het inbakeren ga je hongersignalen missen. Op zich is het logisch dat ze nog moeite heeft met inslapen, zulke jonge kindjes hebben geen dag-nachtritme zoals wij dat kennen. Dat komt nog en dat moet ze 'leren".
    Idd lekker bij jou in bed laten slapen of op jou of je partner. Eigen bedje is gewoon koud en groot als je nog zo klein bent en je het liefst nog zo dicht mogelijk bij mama wilt zijn.

Laten huilen is echt niet goed voor zo`n jong kindje, ze huilt niet voor niets, ze wil je duidelijk maken dat ze zich op de een of andere manier oncomfortabel voelt maar je moet er nog achter komen wat ze daarmee bedoelt. Dat is lastig maar laten huilen lost niets op, is zelfs bewezen schadelijk voor de ontwikkeling van de jonge hersentjes door het hoge cortisolniveau dat ontstaat door het huilen en het gevoel van onveiligheid.

3. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Wij bakerden in met een pacco hele goede resultaten. Ze sliep overdag anders amper. In de nacht werd ze wel gewoon wakker voor voeding maar dat is natuurlijk normaal voor een jong kindje

HappyRabbits vindt dit leuk.
  4. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.779
    3.907
    113
    Ik heb geen ervaring met inbakeren, mijn oudste werd er heel boos van, maar dat was ook een moeilijke slaper. Hij heeft de eerste twee maanden alleen maar bij ons op de borst geslapen. Overdag kon ik hem dan echt niet wegleggen, je kon de klok erop gelijk zetten na 10 minuten was het blèren. In de nacht lukte het af en toe een uur of anderhalf uur dat hij in zijn eigen bed sliep. In de wandelwagen was het huilen, draagdoek huilen, speen pakte hij niet alleen pink. Ik heb dus flink wat series gebinged overdag in die eerste paar weken :roflmao::roflmao:.

Moraal van het verhaal: soms hoort het erbij en kun je je er beter bij neerleggen, het wordt vanzelf beter!

Oh ja, en accepteer alle hulp die je aangeboden wordt. Ik had heel sterk het gevoel mijn kind dus ik moet het zelf doen!! Terwijl mijn moeder en schoonmoeder met alle liefde een paar uurtjes wilden oppassen. Op een gegeven moment heb ik daar gebruik van gemaakt zodat ik even rustig boodschappen kon doen, met collega's lunchen of misschien in jouw geval een uurtje slapen? Achteraf vond ik het dom dat ik daar niet eerder aan toe had gegeven.

5. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Hier hielp inbakeren erg goed. Wel consequent alle slaapjes doen.
    Wij hadden ook een pacco, het is de eerste paar dagen even doorzetten maar daarna was het hier echt de oplossing voor haar onrust.

6. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Hoe bedoel je 'doorzetten'?

7. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

#7 Adrianna, 7 sep 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 sep 2017
    Wij hadden de swaddleme. Zoontje werd daar zo rustig van...hij kon eindelijk ontspannen slapen. De weekjes ervoor sliep hij nog op mij.
    Na een aantal weken zijn we daarmee gestopt (met het inbakeren dus) omdat hij naar zijn eigen kamertje ging en ik het eng vond, dus vanaf toen in een (toen nog) winterslaapzakje en die overgang ging prima...

8. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    En als je de kleine lekker bij je legt? Slaapt ze dan wel? Zo ja lekker bij je laten slapen.
    Zulke jonge kindjes zijn helemaal niet in staat om zichzelf te troosten en willen maar 1 ding, bij papa en mama zijn, daar is het veilig.

9. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.523
    13.809
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Je kunt toch wel een wekker zetten zodat je kind op tijd de voeding krijgt? :rolleyes:

10. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    BV geef je niet op tijd maar op verzoek...

11. mariellevanr

mariellevanr Niet meer actief

O ik zweer bij inbakeren met de Pacco. Het is een paar dagen wennen. Ze kunnen bv wat bozig reageren, maar daarna...een verademing! Zo al twee kindjes rustig aan het slapen gekregen. Ze liggen klaar voor nummer 3 mocht het nodig zijn.

Honger signalen heb ik er nooit door gemist!

Hopsatee vindt dit leuk.
  12. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Hier ook goede resultaten met inbakeren, ze vond het meteen heerlijk.
    En mocht je hierdoor een hongersignaal missen, dan gaat de baby vanzelf huilen en dan geef je natuurlijk meteen een voeding. Mijn dochter gaf nooit honger signalen behalve huilen, of ik ben zo'n lompe hork dat ik ze altijd gemist heb, dat kan ook nog natuurlijk....
    Je kunt bij sommige consultatiebureaus inbakerdoeken lenen, dan kun je het uitproberen.

13. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Huilen is het allerlaatste hongersignaal. Dan heb je inderdaad alle voorgaande signalen gemist. Een baby heeft een slaapcyclus van ong. 45-50 minuten. Dan komt de baby in een lichte slaap. Tijdens die lichte slaap geeft het kindje subtiele hongersignalen af, wordt daar niets mee gedaan dan volgt er een nieuwe slaapcyclus en zullen de hongersignalen daarna wat duidelijker zijn.
    Een ingebakerde baby kan de handjes niet gebruiken om duidelijk te maken dat hij/zij honger heeft.

https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/280-hongersignalen

14. sleepy

sleepy Actief lid

13 nov 2016
    292
    72
    28
    Mijn zoon sliep de eerste weken in de puckababy piep en daarna de mini. Ging prima met bv geven hoor. In zakje gelaten tijdens voeden zelfs. Ideaa

15. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ja, ik ken de theorie maar zij deed dat gewoon niet.

16. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.523
    13.809
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    In de meeste gevallen correct, maar er ontbreekt wel wat info..

Ten eerste kan het zijn dat je je kindje wel bv wilt geven, maar hij/zij nog niet sterk genoeg is om aan de borst te drinken. Je kolft dan je bv af en volgt vervolgens in de meeste gevallen het fv-schema wat dus veel minder 'op verzoek voeden' is.

Ten tweede; jonge, gezonde kindjes mogen max. 5 uur slapen voordat ze weer gevoed moeten worden.
    En zelfs al zou je de belgische richtlijnen aanhouden (10 uur), dan nog steeds moeten ze na 10 uur worden gevoed.
    Welke richtlijn je ook aanhoudt, je kunt nog altijd je wekker zetten zodat je kindje niks tekort komt lijkt mij.. :rolleyes:

17. Aagje90

Aagje90 Bekend lid

25 apr 2012
    911
    335
    63
    Vrouw
    om het inbakeren uit te proberen kun je ook een hydrofiel xl gebruiken. Zonde om zo'n dure inbakerdoek te kopen en je kindje het dan niks vindt. Mijn dochter werd heel boos toen we haar inbakerde dus gelijk maar weer mee gestopt.

18. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Dit! Pacco was top. Gaf toen borstvoeding en hij werd ook gewoon wakker.

19. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.969
    15.009
    113
    Hier zijn ze ook te leen bij t cb, net als draagdoeken en draagzakken. Gezien t temperament raadde de kz en t cb t hier al gelijk af, dat zou oorlog worden. (dr zit écht een kop op). KZ kwam naar beneden met een hydrofielluier die heb ik n tijdje omgeknoopt om mn nek en vervolgens goed strak op t hoofdeinde ingedekt. Zo rook ze wat bekends. Later kon ze dat losrukken, was daar wat minder happy mee, dus omgezet naar spuugdoekjes met ons luchtje. T hielp wel iets.

20. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113

Heb ik met de jongste ook geprobeerd met zo'n grote doek. Alleen maar harder gillen toen ze er in zat. Dat was dus voor mij echt een eenmalig iets. De jongste heeft toen best vaak tussen ons in geslapen of op mij want dan sliep ze wel.

Deel Deze Pagina