hallo allemaal ik ben nu 7 weken en 2 dagen zwanger en ben zooo ontzettend misselijk, ik ben zo beroerd en kan alleen maar in bed liggen en misselijk zijn en spugen. wie heeft er een tip wat te doen? bedankt alvast
Hoi, Vervelend he..Wat bij mij hielp was kleine beetje eten en drinken, ik leefde op groene appels met suiker en van die droge cackertjes...Uuiteindelijk heb ik emesafane van de huisarts gekregen, dus als het niet gaat even je huisarts bellen Sterkte
Kijk uit met medicijnen, hoor. Goed overleggen met de huisarts of de apotheker. Zou ik niet zo gauw aan beginnen. Het beste is inderdaad vaak en steeds kleine beetjes te eten, merk ik uit eigen ervaring. Ik ben ook de hele dag misselijk, en met vlagen komt het er bijna uit, maar ik krijg wel gauw een hongergevoel erdoorheen, waardoor ik me nog akeliger voel. Dus moet ik toch wat eten dan. Eet frisse, lichte dingen als rauwkost (ik ben aan de winterwortel...), appelschijfjes, volkoren crackertjes, augurkjes, yoghurt, sla. Misschien een klein beetje bouillon. Maar eet wel, anders word je nog akeliger. En persoonlijk ben ik nog dol op donkere boterhammen met kaas. Maar dat zal niet voor iedereen gelden. En een heel klein beetje avondeten. Dat is eigenlijk mijn dieet. Drink veel maar voorzichtig (geen plenzen achter elkaar). Ga lekker naar buiten, buitenlucht knap ik vaak van op. Al is het maar effe in de tuin lopen. Rust veel, maar zo te horen is dat geen probleem... Sterkte ermee!
Veel drinken was voor mij vaak heel vervelend, maar ik las hier laatst dat een boel vrouwen om het kwartier een slokje cola dronken en dat dit heel goed hielp. Wie weet... Verder heb ik inderdaad de hele dag door gegeten. Ik werd misselijk als ik ook maar een heel klein beetje honger voelde. Ik kreeg niet veel weg, dus dan maar kleine beetjes, heeeel vaak. Frisse dingen inderdaad, dat helpt goed.
hoi ik heb van de huisarts iets gekregen wat helemaal geen kwaad kan voor de baby. na 12 weken was ik er eindelijk overheen en voel me nu kiplekker. gewoon doen hoor en als je je dan een dag goed voel neem je geen pilletje.. succes
dankjewel meiden, ik ga het maar allemaal uitproberen haha... ben zo ontzettend gelukkig dat ik zwanger ben maar voel me ook zoo belaberd..... net belde mijn huisarts me nog even terug en die zei dat ik nog geen pillentjes krijg, ze wil nog even wachten.....ze is er niet voor om het voor te schrijven als het echt niet meer gaat mag ik terug bellen........ dankjewel meiden
Wat hier hielp was kleine beetjes eten en kleine slokjes van chocomelk nemen. Op mijn werk (kraamverzorgster) stond dus een pakje chocomelk op de aanrecht en elke keer een klein slokje hielp erg goed. Heb ook wel eens tijdens een bevalling op de gang even snel een slokje chocomelk genomen
Vervelend he die misselijkheid! Bij mij helpen kleine slokjes cola soms, al krijg ik er soms dan weer maagzuur van! Salmiaksnoepjes willen ook nog weleens helpen, maar daar mag je natuurlijk niet teveel van! Je kan eens van die preggiepops proberen, ik word er misselijker van. Maar een vriendin van me zweert erbij! Sterkte, hopelijk zijn we hier snel weer van af!
idd kleine slokjes cola door de dag... dat was het enige wat bij mij hielp nadat verschillende medicatie van HA en gyn niets voor me deden
Hoi hoi, Hier ook COLA. Gewoon iedere keer een slokje. En chocolade....had er totaal geen zin aan maar zo nu en dan een blokje hielp wel icm de cola. Grtz
Ik vind die simpele kippenbouillon lekker. Lekker warm, vult enigzins en dat zoute geeft ook een prettige smaak. VErder eet ik geregeld wat. Maar het blijft vervelend
Ik had dat ook elke dag in t begin. Heb gelukkig nooit hoeven overgeven maar voelde me wel vaak superslecht en draaierig. Wat bij mij heeft geholpen is om het half uur iets eten. Boterham, cup a soup, mandarijntjes, appel etc.
Mijn eerste drie maanden waren ook ernstig qua misselijklheid! Ik kwam er achter dat ik niet tegen de zwangerschapsvitamines kon van de apotheek. (eigen merk) Een stuwardes in het vliegtuig zei het tegen me en toen ik een weekje stopte was de misselijkheid weg. Later heb ik nog een andere meer biologische vitamine geprobeerd van een vriendin en weer was ik misselijk. Dus het kan ook een oorzaak hebben... Wat wel altijd hielp om de misseijkheid te onderdrukken was Dextro Energie. Daar heb ik een doos van versleten! Succes!