Puistjes (?) op romp dochter

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door RosyBrown, 14 sep 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RosyBrown

RosyBrown Actief lid

20 jun 2018
    286
    157
    43
    Vrouw
    Hallo!

Enkele weken geleden had mijn dochter van bijna 8 deze bultjes op haar romp. De meeste zaten in haar zij, enkele op haar borst en 1tje op haar been. Ik moest het in de gaten houden, zei de doktersassistente aan de telefoon. Ze gingen ook weer weg, maar af en toe komt er toch weer ééntje of enkele tevoorschijn. Mijn dochter is niet ziek geweest, de bultjes jeuken niet, ze hebben altijd een wit kopje en als ze weggaan dan is er nog lange tijd een rood vlekje te zien (ik denk dat ik nog lichte rode vlekjes zie van de allereerste bultjes enkele weken geleden).
    We hebben 2 honden en een kat, maar die zijn behandeld tegen vlooien. Broer en zus hebben nergens last van. Ik ben niet van wasmiddel gewisseld…

Herkent iemand het?
    IMG_2049.jpeg

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Lijkt mij toch in de hoek van beten. Al zou ik dan wel jeuk verwachten. De plekken van knutten (die mini muggen) blijven lang maar jeuken als een malle.

Waterwratjes, waterpokken, puistjes lijken me dit niet. Galbulten lijkt me weer te klein.

Heb je zekerheidshalve de vlooienkam door de dieren gehaald? Niet elk vlooienmiddel werkt.

Geen vakantieadres gehad (ivm wantsen), of een duiventil (bij de buren)?

3. RosyBrown

RosyBrown Actief lid

20 jun 2018
    286
    157
    43
    Vrouw
    Geen duiventil in de omgeving. Ja, bedwantsen misschien, we zijn begin augustus nog wel naar een vakantiepark geweest, maar de eerste bultjes had ze pas eind augustus. En ze jeuken totaal niet, en ze slaapt in 1 bed met haar zus en die heeft helemaal niets…

4. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.332
    113
    Amsterdam
    Dit zijn echte vlooien beten, dus ik zou de dieren even goed behandelen en ook wellicht bed en knuffels goed wassen. Zo hebben we altijd door wanneer ze hier vlooien hebben want dochter moeten ze altijd hebben dan.

5. Sylver

Sylver Fanatiek lid

17 sep 2014
    1.861
    1.756
    113
    Maar vlooienbeten jeuken toch?

6. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.332
    113
    Amsterdam
    Kan maar hoeft niet is maar net hoe je reageert.

7. Minimensje83

Minimensje83 Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.757
    1.067
    113
    Vrouw
    Lijken vlooienbeten .. of van ander klein beestje. Hier ook weleens gehad, partner zat onder de beetjes maar verder haast niemand. Waren wel vooral benen .. romp is dan toch weer onlogisch dus geen idee .. maar even terug naar huisarts?

8. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.796
    4.582
    113
    Hier heeft dochter van 11 precies hetzelfde. Al jarenlang...
    Het zijn ontstoken haarzakjes volgens onze huisarts.
    Ze heeft er dan meer last van dan de andere keer. Zijn net een soort kleine puistjes met een wit kopje. Als het wondje open is gegaan, is de pijn/jeuk voorbij...

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.518
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik denkt toch insektenbeten.
    Ik zou er iets van zinkzalf opsmeren, dan droogt het vaak sneller in.
    Mijn jongste heeft ook weleens een periode van die onverklaarbare bultjes gehad en ook waarbij het heel lang duurde voordat ze eens wegtrokken.
    Ik ben er ook nooit achter gekomen wat dit nu is geweest.

Deel Deze Pagina