Hallo, Ik blijf toch een beetje een onzeker gevoel houden wbt de voeding. Vince is een tevreden mannetje van bijna 8 maanden en weegt bijna 11 kilo. Nu zit ik alweer een tijdje op hetzelfde schema(zie hieronder) en in principe doet hij het hier hartstikke goed op maar vraag me af of hij nu niet teveel krijgt. Schema: 7.00-7.30: fles 210+7 scheppen 10.30: fruithapje(of groot potje of zelf een hapje gemaakt) 12.15: 1 snee bruin brood met jam/smeerworst(gaat elke dag helemaal op) 13.00: fles van 180+6 scheppen 15.00: rijstewafeltje en ong 100cc roosvicee of thee 17.15:groentehapje(of groot potje of zelf hapje gemaakt) 19.30: fles 210+7 Ik geef hem nog geen pap omdat ik het idee heb dat het anders helemaal teveel wordt...het is natuurlijk een flink mannetje en heb het idee dat ik het met pap onnodig calorierijk maak?(kan er helemaal naast zitten hoor) Wat vinden jullie van dit schema? Is het idd teveel en wat kan/moet ik veranderen? Ik hoor het graag!
Hoi, Tussen de 8-10 maanden is het advies gemiddeld nog zo'n 600 ml opvolgmelk per dag geven. Bijvoorbeeld 3 x 200 ml. Of 2 x 200 ml en 2 x 100 ml. (tot 8 maanden is 4 x 200 ml gemiddeld prima hoor) Wat je nu doet is goed, vanaf 8 maanden kun je wat minder gaan geven. Pap mag, evt. 1 keer per dag is prima, dan zorgt het niet voor te veel kcal. Smeerleverworst kun je beter niet te vaak geven, 1-2 boterhammen per week in verband met vitamine A. Meer informatie hierover vind je ook op de site van het Voedingscentrum www.voedingscentrum.nl . Groetjes Angelique
Dank je wel voor je reactie! Dat van de smeerleverworst hoorde ik vd week ook al...dit ga ik dus terugbrengen naar 1x per week. Verder zal ik het schema nog even zo laten.