Mijn zoontje van net 3 rook gisteren raar uit zijn mond, soort ammoniak geur. Bij het verschonen van zn luier viel het ons op dat zn onderkantje/urine wat rook. Hij was ook wat huilerig, maar verder wel gewoon oke. Dronk en at goed. Vanmorgen was hij om 6.30 wakker en nu om 9.00 heeft hij nog niet geplast. Hij is nu bij de opvang en wordt vanmiddag opgehaald door mijn zus om daar te slapen dus ik zie hem ook niet meer. Ik maak me niet erorm zorgen, maar helemaal lekker zit het me ook niet. De opvang laat me binnen een uur weten of hij geplast heeft of niet. Als hij geplast heeft ben ik de huisarts niet, hij is immers niet ziek. We ruiken dat amoniak luchtje de laatste tijd vaker. Zou dit iets zijn waar ik iets mee moet of hebben meer kinderen dit?
Zou toch even met de huisarts overleggen als ik jou was. Ik weet dat hij klachten googelen altijd het ergste naar voren komt maar als ik Google op ammoniak lucht uit mond is dit wat boven aan komt te staan. Wanneer je adem naar aceton of ammoniakruikt, kan het verstandig zijn om na te gaan of je lijdt aan diabetes of nierfalen en de huisarts te bezoeken. dag icm weinig plassen zou voor mij wel een reden zijn even te overleggen denk ik.
Eet en drinkt hij wel goed? Ik zou het wel goed in de gaten houden. Mocht hij nu nog steeds niet geplast hebben, dan zou ik wel de huisarts bellen. En als zijn plas nu bv sterk ruikt of heel donker is, zou ik ook bellen.
Hij heeft ondertussen geplast. Hij is ook net bezig met zinderlijk worden, dus de droge luiers in de morgen zijn op zich ook wel te verklaren. Ik ga even bijhouden of en wanneer ik het luchtje weer ruik.
Je kunt altijd even urine brengen bij de huisarts, hoef je geen afspraak voor te maken (hier niet althans). Of zelf even een testje doen, ik gebruik de combur 9 urine test strips.. altijd handig om in huis te hebben vind ik