Prenatale depressie

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Zeepje3, 12 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeepje3

Zeepje3 Niet meer actief

Zijn er nog meer zwangeren die hier last van hebben?

Ik zag er zo naar uit om zwanger te zijn maar nu voel ik me vreselijk..

2. Jellybean79

Jellybean79 Bekend lid

28 aug 2014
    508
    1
    16
    Hoi,

wat vervelend dat je je zo voelt; Als dit echt een pd is, en jij kunt dat het beste inschatten denk ik, misschien even contact opnemen met je vk voor een eventuele verwijzing voor hulp?

Sterkte hoor, enne, het is niet verplicht om de hele dag te lopen glunderen hoor, het is hard werken voor je lijf nu. Gun jezelf de ruimte je te voelen zoals je je voelt... :)...

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Je bent zeker niet de enige! Geef het aan bij je vk of gyn en vraag om een verwijzing naar de pop-poli. Die zijn er voor zwangere vrouwen met depressie ed. Sterkte!

4. colo

colo Actief lid

6 dec 2010
    367
    0
    0
    genieten van onze dochter!
    Hier ook last van prenatale depressie. Althans dat vermoed ik zelf. Slaap slecht,pieker heel veel en ben soms hele dagen somber en zie tegen alles op. Vooral doordat ik niet goed slaap blijf ik in die cirkel. Ik ben nu 31 weken zwanger en zie heel erg tegen de keizersnede op (geplande en tevens de 2e keer) en ik kan totaal niet genieten deze zwangerschap. Heb geen leuke zwangerschap gehad misschien komt het daardoor maar soms zie ik het echt niet meer zitten. Ik heb nog nooit zoveel gehuild en ik ben als de dood dat ik straks niet van m'n baby kan houden. Ik heb een dochter van 3 waar ik zielsveel van hou. Deze zwangerschap kwam totaal onverwachts voor ons. Daardoor niet minder gewild maar ik heb er vanaf dag 1 aan moeten wennen aan het idee. Ik hoopte dat dat gevoel weg zou gaan maar het wordt nu alsmaar erger. Ik heb 2 gesprekken gehad bij een praktijkondersteuner van GGZ maar voor m'n gevoel kan ik niet alles kwijt bij haar. Ik ga maandag m'n oude psycholoog eens bellen. Ben er jaren niet geweest maar misschien kan zij me helpen. Praat er over. En zoek hulp. Meer advies kan ik je helaas ook niet geven.

5. rodewolk

rodewolk Niet meer actief

#5 rodewolk, 22 jan 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jan 2017
    Ik vind het goed dat iemand deze topic opent want hier lijkt wel een taboe op te rusten aangezien je veel vrouwen ziet jubelen... En dat vind ik jammer omdat dit wel speelt en het zo lijkt alsof jij zo`n uitzondering bent.

Ook ik heb veel last van sombere gevoelens sinds ik zwanger ben. Het gaat op en aan.

Deel Deze Pagina