Koolhydraten beperkt dieet

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Scooter84, 8 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scooter84

Scooter84 Niet meer actief

Dag allemaal.
    Ik heb vandaag een eerste, vroege echo gehad (gezien een hele voorgeschiedenis met 2x MA en 2x BBZ). Alles zag er voor de termijn, ongeveer 6+1, maar gezien de lengte van mijn cyclus zou het ook ongeveer 5+5 kunnen zijn. Maar er was al hartactiviteit en de gynaecoloog was tevreden voor nu. Over 2 weken mogen we nog een keer voor een echo. Hopelijk groeit de kleine spruit goed genoeg en blijft deze echt plakken:)
    Nu ben ik sinds een aantal maanden een koolhydraten beperkt dieet aan het volgen. Een kilo of 5 kwijt voor de zwangerschap. Het is niet zo dat ik helemaal geen koolhydraten eet, maar probeer te minderen. Bijvoorbeeld glutenvrije pasta ipv gewone pasta en speltbrood ipv gewoon brood. Soms ook een salade of kwark als lunch. Is het slim/handig om daar nu mee door te gaan? (Ik slik wel iedere morgen een mama compleet pil van davitamon)

2. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ja hoor, kun je prima mee doorgaan. Ook via glutenvrije pasta of speltbrood krijg je voldoende voedingsstoffen binnen. Écht dieëten lijkt mij nu geen goed plan, want dan krijgt je kleintje niet voldoende binnen!

3. AmyW

AmyW Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.327
    867
    113
    Let wel op dat je voldoende binnenkrijgt. Lijnen is niet aan te raden tijdens zwangerschap.
    Hoewel ik hiervoor flink aan het opletten was en enorm veel sportte, vind ik nu de gezondheid en groei van mijn kindje het aller belangrijkst!
    Dus nee, ik eet niet voor 2, maar ik doe ook geen calorietekort.

4. Anto1909

Anto1909 Actief lid

18 aug 2012
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik at vooraf aan m'n zwangerschap ook koolhydraatbeperkt.
    Vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was heb ik goed geluisterd naar mijn lijf.
    Ik heb wel wat vaker koolhydraten gegeten, maar nog steeds opgelet omdat ik mij er goed bij voel en energie krijg van het beperkte eten van koolhydraten. Niet lijnen maar gewoon doen wat goed voelt!! Ik ben 13kg aangekomen en ben nu aan t einde van de rit, ik ben nu 3kg zwaarder dan m'n start gewicht waarmee ik begon met koolhydraatbeperkt eten. Succes

5. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Ja hoor dat kan prima! Het klinkt als een gezond eetpatroon. Echt dieeten is inderdaad af te raden tijdens zwangerschap maar dat doe jij niet als ik het zo lees.

Deel Deze Pagina