Hoi allemaal, Ik moest een standaard angsttest doen bij m'n vk en daar kwam een hoge score uit bij angst voor de bevalling. Ik ben daarom gestart met haptotherapie: een ervaren therapeut helpt me met hele praktische oefeningen om zicht te krijgen op m'n angst en meer in balans te komen. M'n angst heeft o.a. te maken door een pittige eerste bevalling in combinatie met 't feit dat ik extra gevoelig ben: ik was totaal overrompeld. Ik heb nogal het idee dat ik één vreemde eend in de bijt ben. Om me heen 'ploppen' de kinderen eruit , maar ik vind het dus best moeilijk! Misschien zijn er meer die iets willen delen over hun worsteling/angst en wat je hiermee doet?
Wij doen samen Haptonomie dit bevalt erg goed, maar daarnaast lees ik het boek hypnobirthing en luister ik naar de regenboog ontspanning. Als ik jou was zou ik je aanmelden voor de cursus hypnobirthing, dit is namelijk veel meer gericht op het feit dat een bevalling geen pijn hoeft te doen. Aveta.nl daar kan je de cursus locaties vinden, wel snel aanmelden want het is geloof ik snel vol . En google eens over hypnobirthing, het klinkt heel zweverig, is het misschien ook wel maar het draait erom dat een bevalling geen zeer hoeft te doen. Waarom doe ik deze cursus? Omdat mijn eerste bevalling vreselijk was en ik het nu compleet anders wil doen en dan in combinatie met een badbevalling Ik hoop dat je hier wat aan hebt, en voor vragen mag je altijd pben !