Hai hai, Zoals de titel het al zegt heb ik het genante en vooral vervelende probleem dat ik dus heeeel slecht naar de wc kan. Heb er altijd al wel last van maar nu is het echt erg. Ik probeer echt alles wat ik op internet lees, zo doe ik het volgende al lange tijd dagelijks: Pruimen eten Lijnzaad eten Heeeeel veel fruit en groenten Alleen maar volkoren producten Genoeg gezonde vetten Veel drinken Dagelijks bewegen Heb zelfs 1x laxeermiddel geslikt (had gelezen dat dit mocht icm zwangerschap) en zelfs dat heeft 0.0 verschil gemaakt. Echt gewoon helemaal niks. Iemand toevallig nog andere tips? Ik sta echt op ontploffen haha
Ik heb beide zwangerschappen de volledige zwangerschap dagelijks lactulose gebruikt. Dat zorgt dat er meer vocht in de darm blijft en de ontlasting dus zachter is. Was even zoeken naar de juiste dosering, maar uiteindelijk kon ik met een kleine onderhoudsdosis wel goed naar de wc. En je mag dit veilig gebruiken tijdens de zwangerschap.
Lactulose! Is ook een laxeermiddel, maar met een minder extreme werking als bijvoorbeeld een laxeertablet (Bisacodyl) die je doorgaans maar beperkt mag innemen. Lactulose mag je de gehele zwangerschap nemen.
Psyllium vezels. Kun je gewoon bij Kruidvat kopenZ Daar moet je wel veel bij drinken anders blijf je juist obstipatie houden.
Thanks allemaal!! Ben vandaag eerst naar apotheek geweest voor magnesium hydroxide kauwtabletten. Was dat helemaal vergeten maar heeft mij vroeger ook enorm geholpen. Dus thanks voor de tip @Kimberley92 ! Helaas hadden ze deze alleen niet bij de apotheek bij ons in de buurt dus doorgegaan naar Kruidvat voor de psyllium vezels @Milkyway7 . Heb daar een lading van ingenomen en hopelijk gaat het wat doen!
Lactulose en psyllium gingen bij mij wel iets helpen maar het belangrijkste is dat je de stoelgang even een boost geeft. Ik heb de eerste tijd mezelf echt afgezonderd als er weer een "bevalling" uit moet komen. Op het moment dat ik bij de VK was en het heel erg was kreeg ik een klysma en die deed goed zijn werk. Daarna bijhouden zolang je lichaam het vol kan houden, maar echt zorg dat je met lege darmen start met lactulose anders werkt het niet.
Thanks voor de reacties. Tot nu toe helpen die psyllium vezels goed! Kan nu al anderhalve week om de dag, dus helemaal tevreden mee Een volle buik met grote baby en dan ook nog eens niet naar de wc kunnen voelt echt ellendig haha, ben blij dat die vezels lijken te werken
Pff zo herkenbaar wat je schrijft. Je kan je geen houding geven op op je gemak te gaan zitten zodat het ook nog semi comfortabel is. Oh en zeker als ik bij mijn vriendin / collega was en hij haar moest. Je kent het wel thuis proberen niet kunnen nog geen 6 km rijden om haar op te halen om naar het werk te rijden en halve wegen denken dat je in je broek gaat poepen. Bij haar was het hokje zo klein dat ik mijn benen niet goed voor de pot kon zetten met die dikke buik, zat je daar met de deur op een kiertje open om je benen naast je buik te zetten.