Ik ben sinds vorige week de BV met FV aan het combineren. Alleen BV kost me te veel energie, waardoor ik last van andere mankementjes krijg, dus vandaar de combi. Nu is het ongeveer de helft BV, en de andere helft FV. Is het normaal dat er zeg maar geen enkel ritme in zit? Ik ben ook heel makkelijk hoor, als ze verdrietig is geef ik ze ook een troostborstje. Maar ik probeer toch wel tussen de 3 a 4 uur tussen 2 voedingen te laten zitten. Soms slaapt ze de hele dag, soms is ze hele middagen / avonden wakker! Ze is ook pas 6 weken, maar ik vraag me toch af hoe de meesten dat doen: op verzoek of op tijd, en als het op verzoek is, zit er dan een beetje regelmaat in?
ik voed nog steeds op verzoek, maar eigenlijk zit er pas sinds een week of 4 wat regelmaat in... daarvoor niet, en kon ik dus ook echt niet zeggen wanneer hij weer wilde drinken, dus was blij dat ik altijd bij me had en niet aan een maximum aantal ml zat per dag...
Ik vind het lastig. Ik voed voornamelijk op verzoek, maar niet volledig. Toen ik het helemaal vrij liet, was het namelijk ontzettend chaotisch. Soms om het uur, dan weer 2, 3 of 4 uur. Nu snap ik mijn kind beter. Hij zoekt namelijk ook als ie moe is of als ie pijn heeft. Ook zorgde te veel voeden regelmatig voor nog meer pijn. Ik probeer nu dus echt alleen te voeden als hij honger heeft. Sindsdien komt er iets meer regelmaat in. Dat wil zeggen dat ie meestal zo'n 3 a 4 uur tussen de voedingen laat. Soms is het 2 of 2,5 uur, eenmaal op een dag 5 a 6 uur (in de avond/nacht). Ik voed dus niet op vaste tijdstippen, maar wel met enige regelmaat. Dit werkt voor ons het beste. Wat voor jou en je kleine het fijnst is, weet ik natuurlijk niet. Volg je gevoel
Ze is nog ontzettend jong. Dan is het helemaal niet raar als je nog geen vast ritme ziet hoor. Dat komt echt wel op een gegeven moment. Iets anders, je schrijft dat de bv je teveel energie kost. Wist je dat het meestal NIET aan de borstvoeding op zich ligt dat moeders zich soms uitgeput voelen? Veel vrouwen hebben na de bevalling een laag HB of een verstoorde schildklierwerking. Allebei via een bloedtest door je huisarts vast te stellen, en allebei heel goed te behandelen met behoud van borstvoeding. Als je je niet lekker voelt, wacht dan vooral niet te lang met even bij je huisarts langs te gaan!
Ik voed op verzoek en weinig ritme in die zin dat ik kan zeggen rond 10.00 uur 13.00 uur enz. Dit hangt namelijk helemaal af van hoe lang ze slaapt. Ik voed iig altijd wanneer ze wakker wordt, dat is in die zin dus wel een ritme. Maar vaak wil ze na een uur en een kwartier weer (eigenlijk dus voor ze bijna weer gaat slapen) en soms ook niet. Dus ritme niet echt nee.