Vaak moe..

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door misa, 9 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Mijn zoontje van ruim 3,5 is echt heel vaak moe. Heel hangerig, kan werkelijk zo een half uur op de bank zitten met de duim in de mond. Wil soms naar boven om uit te rusten. Hij huilt heel makkelijk, heeft vaak (lekkere?) honger, en kan heel moe zijn na een beetje activiteit.
    Hij is wel te stimuleren voor iets leuks of actiefs, dat wel!

Hij sliep sinds kort steeds vaker niet meer smiddags. Dat ging best wel goed. Nu is hij ook ziek geweest na de vaccinatie (2 dagen over de 40 graden koorts en een enorme plek op zijn geprikte arm). Dus misschien zijn dit nog de naweeën ervan. Maar dat vermoeide is er al langer.

Is dit een herkenbare fase? Is het verveling? Of is het niet zo gemiddeld of normaal?

2. Storm

Storm Niet meer actief

Hangt ie alleen of valt ie ook regelmatig gewoon in slaap?
    Als hij wel makkelijk te activeren is voor iets is het misschien inderdaad gewoon geen invulling weten te geven aan zijn tijd. Sommige kinderen hebben daar gewoon wat meer hulp bij nodig.
    Zo was mijn oudste enorm gefixeerd of schermen. Dat mocht alleen op bepaalde tijden. Als hij bedacht had dat hij dat wilde en het mocht niet, ging hij ook op de bang hangen en heel passief zitten te zijn. Daar was ik ook zat van, dus ging ik samen met hem iets zoeken om te doen.
    Sinds hij naar school gaat is dit trouwens wel stukken beter geworden. We hebben nu zelfs dagen dat hij geen tijd heeft om tv te kijken of op de tablet/storio te spelen. Is ie veel te druk met nog even buiten zijn of puzzelen oid.

3. misa

misa Niet meer actief

Herkenbaar wat je schrijft. Onze zoon is ook erg gefixeerd op schermen. Kan ook woest worden als het niet mag. In de ochtend mag soms. En verder tijdens het koken savonds. Verder bijna niet eigenlijk.

Hij valt dan ook niet zomaar in slaap. Een enkele keer is dat gebeurd als hij niet sliep smiddags en eind van de middag even ging 'rusten' boven.

Ik zal eens kijken of ik hem nog meer kan motiveren. Soms zou ik bijna zijn bloed willen laten onderzoeken, om het uit te sluiten. Maa vind dat ook sneu als het echt onzinnig is.

4. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Aha, die schermenfixatie is dus niet het gevolg van ons falen:D De tv heeft hier nogal veel aangestaan ivm de komst van de tweeling, maar dat bracht driftbuien voort zodra hij weer uit moest, niet normaal:$
    Als we hem ophalen van het kinderdagverblijf, of als hij wakker wordt, of als we thuiskomen of eigenlijk altijd, is de eerste vraag: mag ik filmpje kijken? Pff...
    Nu dus maar hele strakke tijden ingesteld.
    Dat moe/hangerig zijn enzo herkende ik ook wel van de afgelopen maanden, ik had het alleen voornamelijk gelinkt aan spanning door de komst van de zusjes. Maar heb me ook wel eens afgevraagd of ik zn bloed niet moest laten onderzoeken.
    Maar als we dan bijvoorbeeld naar Ballorig gingen, leefde hij zich 3 uur lang uit en was opeens niet moe meer;)
    Op het kinderdagverblijf zeiden ze, en wat ik wel meer hoor, is dat er zo rond 3,5 wel echt een dip is.
    Wij zullen hier in ieder geval allemaal blij zijn als school straks begint:)

5. misa

misa Niet meer actief

Ja wij hebben in de moeilijke periode met de jongste ook wel meer de tv aan gehad. Ik kon het anders echt niet aan. Maar dat is al lange tijd weer voorbij. Maar die boze buien daardoor ken ik ook..!

Wel fijn dat je het herkent. Al maak ik me ook wel eens zorgen over naar de basisschool gaan, want dan zal hij bij thuiskomst helemaaaaaaaal doodop zijn... 😏

Ben benieuwd of er meer zijn die het herkennen!

6. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Ik herken het ook. Hele dag zegt ze ik ben moe. Ze heeft de hele dag honger, ook echt honger. Dus ze krijgt dan van mij gezonde dingen en ze eet alles op. 1e wat ze zegt als ze wakker is ik wil naar beneden ik heb honger ;) ook goeie morgen :D

Haar bloed is paar weken geleden geprikt en alles was goed, dus bloedarmoede kan het niet zijn.

7. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hier ook herkenbaar. Zoontje van ruim 3,5 zie hieronder en sinds de zomermaanden is hij al moe. Mama ik ben zooo moe....

Hij is ook wel een centimeter of 2 gegroeid en heeft zowat een schoenmaat overgeslagen dus dat zal er ook mee te maken hebben. Het kan dus een groeispurt zijn en dat neemt natuurlijk ook veel energie.

Ik geef ook gerust een boterham tussendoor en een appel in stukjes. Gewoon wat extra voedsel want ze hebben het echt wel nodig. Hij is na het avondeten dan altijd weer opgeknapt dus we eten ook gewoon vroeg als het kan.

Kan me herinneren dat onze dochter ook moe was rond deze leeftijd en een beetje klaar voor school ;).

Ik heb ook vaak gedacht aan bloedprikken maar hij ziet er verder goed uit, niet heel bleek of wat dan ook. Wel vaak verkouden maar goed. Denk dat het er een beetje bij hoort. Ik geef wel extra vloeibare vitamines van Floradix Kindervital. Daar zitten ook oppepende kruiden enzo in dus ik dacht dat kan vast geen kwaad. Ik moet zeggen dat het wel helpt.

Groetjes

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik denk ook dat het de leeftijd is. Hier is het ook al een tijdje. Ik ben ook heel benieuwd of ze het vol gaat houden op school. Anderzijds: Vandaag heeft ze geoefend op school, van af 8.30 tot 14.45 - daarna gespeeld hier thuis met een vriendje. En toen nog van 17.00 tot 18.30 gezwommen... En toen heb ik tussendoor niets gehoord ;) . Dus als ze bezig is, heeft ze er geen last van.

9. 2jees

2jees Niet meer actief

Ja dat had onze oudste ook met drie jaar. Ze is soweiso niet sterk, snel moe, maar toen was het drama.

10. misa

misa Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties! Wel herkenbaar dus.
    Nou dan kijken we het even aan! Beetje extra eten, buitenlucht en stimulans om tot spel te komen..!

11. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    Misa ik zou als het lang zo blijft toch even naar de huisarts gaan. Ons zoontje was ook zo moe, zelfs na een slaapje nog, en hij bleek de ziekte van pfeiffer te hebben gehad. Schijnt vaker voor te komen op peuterleeftijd. Je kunt er overigens niet zoveel aan doen maar wij vonden het wel heel fijn om te weten waardoor het kwam.

12. mem van 3

mem van 3 Nieuw lid

17 okt 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat me niet duidelijk is of het nu een kwestie is van geen zin hebben of dat het echt fysieke moeheid is.
    Tv kijken langer dan een halfuur kan een kind juist moe maken.
    Deze tv momenten moet je dan misschien inkorten maar denk je dat de moeheid fysiek is, dan kun je misschien kijken of er een andere oorzaak is, wellicht kun je eens open dagen bezoeken met je kind, misschien is er een sport of andere hobby die goed bevalt, dingen die je doet uit plezier geven energie!
    Heel veel succes

13. misa

misa Niet meer actief

De laatste dagen gaat het weer wat beter..! Zijn ziek zijn en de nasleep heeft het echt wel erger gemaakt dus.

Tv kijken doet ie niet zo enorm veel of lang. Natuurlijk soms wel eens, maar echt niet altijd.
    Een sport vind ik hem nog te jong voor. Hij is drie, vind ik niet nodig. Naast zijn psz en mijn werk, vind ik dat wel een hele opgave. Als hij 5,5 is eerst zwemmen en daarna is een sport een optie..!

Maar ik hou het zeker in de gaten, hopelijk snel voorbij

14. Deliana

Deliana Niet meer actief

Herkenbaar. Mijn dochter had het ook (maar iets later met 3 jaar 9 mnd). En Zoontje is met net anderhalf ook constant moe... Na een boswandeling is hij gewoon gesloopt :( hetzelfde geldt voor de dag na het kdv. Hij groeit momenteel wel hard en ik zie dat hij mentaal ook best grote sprongen maakt, dus voorlopig hou ik het daarop.

15. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Hier bij de oudste was het ook de groei spurt. Vanaf 2,5 sliep ze 's middags niet meer. Vanaf 3,5-3,10 ging ze 's middags weer 3 uur slapen..........

16. misa

misa Niet meer actief

Hier gaat het nu heel wisselemnd, sommige dagen heeft hij echt de middagslaap nodig en soms helemaal niet. Ik hou het nog op groeien,...!

Deel Deze Pagina