Zou jij je kinderen vanaf de kleuterklas voor een jubileum van school op school laten logeren? Mijn eerste reactie is: 'Dat gaat dus niet gebeuren', maar ja... de school heeft een avondvullend programma en gaat er min of meer vanuit dat logeren de norm is. Zucht...
Dit, ik vind vier jaar wel heel jong hoor. ps. Ik zou mijn kind wel laten gaan maar gewoon na het programma ophalen.
Hmm voor iemand die echt een zeikerd met logeren is (geweest) zouden ze dat van mij wel mogen als ze dat willen hoor. Ik ga ervanuit dat het goed geregeld is door school (verzekering/begeleiding e.d.) Ja hoor waarom niet.
Nee echt niet! niet met 4 jaar, maar ook niet met 6 jaar. Er kan teveel gebeuren met veel kinderen en weinig personeel. Daarnaast slaap ik zelf het lekkerst als mijn kindjes heerlijk in hun eigen bedje liggen
Ik haal de verzekering erbij omdat het bijna niet te doen is. Ons kamp is van vijf naar drie dagen gegaan. We wilden toen ook een nachtje op school slapen. Kon echt niet.....
Wat is dat voor verzekering dan? Aansprakelijkheidsverzekering? Er zijn twee mensen van de (vrijwillige) brandweer die ook blijven slapen. Ik vind ook dat kleuters nog wel heel klein zijn om op school te blijven logeren. Maar ja, als de jongste (nèt 5) niet mag, dan de oudste (bijna 8) ook niet?? Ik vind het hele idee van logeren op school gewoon niet zo nodig. Ik ben de tweede generatie 'slachtoffer sex.misbruik' en de laatste in onze bloedlijn heb ik me voorgenomen, ik weet dat ik niet al te zeer moet panikeren, maar er gaan wel vaker dingen mis... Of is dit erg overtrokken?
Hmm ik zu er niet blij mee zijn. Ik snap ook niet waarom! Avondvullend programma? Voor zulke kleintjes. Ik zou het allemaal erg vreemd en onnodig vinden.
Maar gaat de school dit organiseren zonder hulp van de ouders? Met alleen het personeel? Bij ons op school bakken ze nog geen appelflappen zonder hulpmoeders, laat staan dat ze een logeerpartij organiseren. En als het goed georganiseerd wordt, genoeg toezichthoudende volwassenen (incl ouders) aanwezig zijn... JA dan zou het hier mogen. Al zou ik dan proberen om 1 van de hulpouders te zijn.
Onze zoon zou het niet eens willen joh. Ik snap ook niet waar die juffen zin in hebben. Zeker dat er kinderen zijn die zich toch gaan bedenken als het eenmaal donker wordt.
Er word wel gebruik gemaakt van hulpouders uit de oudercommissie, ik mag aannemen dat het er genoeg zijn?
Ehm.. ik zou het denk ik een beetje bij mijn dochter (bijna zes) laten. Als ze het graag wil mag ze het van mij wel, met de garantie dat we haar TE ALLEN TIJDE mogen komen halen als ze naar huis wil. Ook midden in de nacht dus.
Ik zou niks aannemen, maar alles willen weten. Jouw logica is die van een ander niet. En dan nog zie ik het nut niet. Waarom niet overdag een keer zoiets? Of ook deels het begin van de avond erbij? Ik zou ws echt wel ophalen, al vind ik een avondvullend programma voor een 4 jarige nergens voor nodig.
Bedankt voor jullie mening. De beslissing: we laten de jongens meedoen met het programma, maar ze slapen thuis.
Echt niet, vind het totaal niet nodig, zou geen lekker idee hebben bij het toezicht (ouders die ik niet ken, twee wildvreemde brandweermannen...) Als mijn dochter ergens zou mogen logeren dan wil ik de mensen waarbij ze is kennen en vertrouwen en anders gebeurd het niet. En ik ben volgens mij niet snel wantrouwend maar hier zie ik de noodzaak niet van in.
Hier meegemaakt dat het wel kon maar ik was er als begeleiding bij. Wij hebben bewust gekozen voor alleen kinderen vanaf groep 4. Omdat het voor zowel begeleiding en kinderen veilig en te handelen te zijn. Verzekering was overigens zo geregeld was geen probleem. Zelf zou ik een kleuter niet laten gaan en vind ik vanaf groep 4 een prima leeftijd mits het kind zelf wil. Wij waren overigens met allemaal beroepskrachten en zonder vrijwilligers. Tevens waren we allemaal vertrouwde en bekende gezichten voor de kinderen.