Waarschuwing: Gedetailleerd verhaal over poep Vorige week zaterdag (de 20e) kwamen we 's nachts thuis van een feestje en ik moest naar de wc. Verstopping! Echt vervelend. Ik heb normaliter een normale stoelgang. Sterker nog: Ik had me kort daarvoor nog bedacht dat ik gezegend ben met altijd heel mooie drollen Je kent ze wel: Makkerlijk eruit, niets op het wc papier en geen remspoor in de pot Maar goed, kan gebeuren, een keer verstopping. Nu had ik het van het weekend dus weer. Wat heb ik toch gegeten wat anders is dan normaal? Nou ja, zal wel iets van de kerst zijn... Maar vandaag dus op mijn werk he.... En het ging maar niet! Maar 't was vlak voor de lunch en mijn collega's wilden vast gaan... en ik zat er al een kwartier... Dus toch maar persen :x (want bij ontspannen ging ie er niet helemaal meer terug in! ). Nou, PIJN dat het deed! En bloeien ook Maar goed, uiteindelijk gelukt Zat ik me zo te bedenken dat ik gisteren witte rijst had gegeten en er stond me iets van bij dat je dat tijdens de zwangerschap moet vermijden. Dus net even opgezocht en het was dit stukje: Het zou toch niet? Ik hier verder kijken, en ja hoor: Whaaaaaaah! Nou de rest van de symptonen: (extreme) Vermoeidheid - Nog geen last van[/*:m:rkz7wst8] Misselijkheid - Nope[/*:m:rkz7wst8] Donker wordende tepels - mijn man zegt van wel een beetje. Ik zie het zelf nog niet. Is trouwens aan de zijkant van de tepels, niet het tepelhof, maar ook niet helemaal bovenop. Dat is nu lichter dan de rest, zegt ie...[/*:m:rkz7wst8] Veel plassen - Ja, ik heb van 't weekend veel thee gedronken en toen moest ik veel plassen. Maar vandaag bijvoorbeeld weer niet. Maar volgens het lijst je is dat toch pas als je 1 a 2 weken overtijd bent.[/*:m:rkz7wst8] Verstopping - CHECK![/*:m:rkz7wst8] Beetje bloedverlies en kramp - Zou 8 tot 10 dagen na je ovulatie (kunnen?) zijn. Ik zit nu op dag 9.... Even in de gaten houden...[/*:m:rkz7wst8] Zachte borsten - Nóg zachter? Ze zijn wel gevoeliger, maar dat heb ik sowieso regelmatig sinds ik gestopt ben met de pil.[/*:m:rkz7wst8] Stijging van je lichaamstemperatuur - Weet niet wat die normaal is bij mij... [/*:m:rkz7wst8] Uitblijven van menstruatie - even wachten tot 4 januari![/*:m:rkz7wst8] Positieve test - dito.[/*:m:rkz7wst8] Spannend!!!
Hoi hoi, Nou, ik heb ook last van verstoppingen! Tijdens mijn vorige zwangerschap (wat helaas vroegtijdig is afgebroken), had ik ook veel last met de stoelgang. Ook na de curretage had ik daar last van. Afgelopen eerste kerstdag had ik ineens last van de dunne. Ik dacht, griepje of het eten. De volgende dag was het over en begon de moeilijke stoelgang weer. Terwijl ik voor de zwangere tijd helemaal geen moeite had. liefs
Hier ook verstopping, maar dat kan door meerdere redenen komen hè, hoeft niet persé door zwangerschap.. al hoop ik het wel voor ons Al met al was het wel een leuk poepverhaal geworden en mooie drollen, die noem ik altijd de perfecte drollen, zoals ze horen te zijn haha
Ik heb er ook last van, Nuja niet echt verstopping maar gewoon minder Normaal als ik ga menstrueren enkele dagen er voor moet ik echt veel naar toilet voor de grote boodschap, soms 4 keer per dag en nu 1 keer om de 2-3 dagen? Dit heb ik echt nooit!
haha, mooi verhaal zeg! Maar ik kan wel melden: Verstopping - Check Vaak plassen - Check Borrelende onderbuik - Check Oh ja: heb gisteren idd rijst gegeten! haha Ik weet het: zal waarschijnlijk allemaal ontpillen zijn, ben vorige maand pas gestopt, maar toch... ben blij dat ik niet de enige ben met een ontregeld lijf...
Hoi LadyXochi, Ik kan je wel vertellen dat ik heel erg veel last5van verstopping had in de dagen voor mijn NOD. Wat je schrijftn klinkt zo herkenbaar! Op mijn werk had ik er zo veel last van! Dan ging ik naar het toilet en kwamen mijn collega's na een kwartier vragen of het wel goed ging met me. Het wilde gewoon niet lukken! En zie mijn banner! Liefs Isa
ja same here . ik dacht dat het later in je zwangerschap voor kwam, maar niet dus . ik wou al bijna naar de lazeertabletten grijpen in de drogist maar dat blijkt dus niet zon goed idee te zijn.
ik heb sinds vandaag erge last van obstipatie.. zit nu 8 dagen voor mijn NOD.. hoop dat het een teken is.. maar zal zullen we over 8 daagjes weten
Ik moet wel lachen om je verhaal, je bent precies hetzelfde als ik met vertellen. Maar ik heb spastische darmen, dus het ging altijd al wat moeizaam maar ik heb nu al een dag of 3 niet gepoept. Ben vandaag wel gruwelijk winderig.
Hallo, Ik moest ook wel lachen om je mooie "drollen verhaal". Helaas heb ik precies hetzelfde, alleen heb ik van onder zelfs al een scheurtje zitten, zo hard heb ik geperst. Nou ik kan je vertellen, daar wordt je niet vrolijk van. Probeer op alle mogelijke manieren mijn ontlasing dun te krijgen, maar niks werkt. Lijnzaad, laxeermiddel, gedroogd fruit, veel drinken noem maar op. Het zal er wel bijhoren denk ik maar. Hoop dat het wel snel beter zal gaan hoor. Bah. Succes
Hahaha mooi verhaal. Ik heb trouwens een vermoeden dat ik zwanger ben maar het rare is dat ik altijd last heb van een slechte stoelgang, vooral vlak voor ik ongesteld moet worden en nu juist niet?
Hallo allemaal, Klinkt me erg bekend in de oren... Afgelopen week enorm last van gehad, wel aandrang dus liep om de haverklap naar toilet maar kwam niets, alleen maar "lucht" of een ieniemienie keuteltje :x Voelde me ook vrij snel erg opgeblazen, harde opgezette buik ook, heb normaal nooit last van winderigheid ofzo en kan wel 2 tot 3 x per dag naar toilet. Vandaag mijn NOD en heb er geen last meer van, kon gisteren zelfs 4x naar toilet voor grote boodschap Heb afgelopen week wel meer "symptomen" gehad, maar niet kunnen ****** was de lastigste. Nu vandaag op NOD nagenoeg nergens meer last van... maar ook totaal geen gevoel van naderende menstruatie. Normaal heb ik dag voor menstruatie lichte hoofdpijn en 1e dag steken in onderbuik en last van mijn rug, nu niets van dat alles. Geen idee wat ik ervan moet denken, ik wacht het wel af en hou ondertussen mijn lijf goed in de gaten. Als menstruatie volgende week woensdag nog niet is gekomen zal ik er maar een testje aan wagen denk ik Groetjes bvdr
heey meid dat jij zo lang kan wachtem met testen.. wow.. petje af hoor ik heb vandaag weer last van obstipatie.. maar dan ook gewoon echt NIET kunnen.. of een hazekeutel of lucht.. heb eergister ook al een klysma moeten doen omdat het er gewoon niet uitging en ik verging van de buikpijn niet normaal.. maar normaal heb ik hier helemaaaal nooit last van.. dus hoop dat het met een eventuele zwangerschap te maken heeft, anders toch maar even naar de HA.. want wordt er niet goed van.. hopen dat er straks wat uitkomt haha..
hey Daantje, Nou voor mij op zich niet zo knap om nog even te wachten met testen hoor (denk ik haha) Weet namelijk niet precies of mijn cyclus nog netjes 28/29 dagen is sinds ik gestopt ben met de pil begin nov. (die ik slechts 2,5 strip geslikt heb na 4 jr zonder anticonceptie) Had 10 en 11 december iets wat op menstruatie moest lijken maar was niet zoals ik gewend ben en erg kort, en had de 18e december ook nog 1 dag bloedverlies dus wat het allemaal betekend... mij een raadsel Ben dus maar uitgegaan van 10 dec. als begin menstruatie en normale cyclus, dus vandaag mijn NOD, maar wil toch even afwachten of mijn normale "pms" klachten en menstruatie nog komen. Ben in ieder geval blij dat ik weer "normaal" naar de wc kan, hoewel ontlasting nog niet is zoals normaal maar het IS er tenminste! Heb nu wel een soort van harde opgezette buik, maar alleen maar linksonder dat gevoel en niet meer over hele buik. Heb ook de indruk dat ik andere symptomen heb, maar wil er niet teveel mee bezig zijn, te meer omdat we zowiezo niet bewust bezig zijn met zwanger worden en ik mezelf niet wil laten "grijpen" door deze "gekte" mbt zwanger worden/zijn e.d. (pfff dát valt al niet mee nu ) Maar mocht het zo zijn,... hartstikke welkom hoor zo'n (voor mij) 2e wondertje, zou er ook erg gelukkig mee zijn uiteraard! Groetjes bvdr
Ik had het niet zo vroeg in de zwangerschap, maar het kwam pas later. ongeveer met 7 weken ofzo..en dat duurde maar een paar dagen en toen was het ineens weg. Nu gaat het gewoon weer hartstikke 'lekker' op de wc Ik drink sowieso erg veel vocht. In die paar dagen dat het zo moeizaam ging baalde ik wel want mijn stoelgang was ook altijd perfect Toen heb ik in de supermarkt gedroogde pruimen gehaald op de fruitafdeling... En echt, het hielp zeker! Een dag later zat ik alweer met opluchting op de wc.