Unequal sharing

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Karel1978, 6 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Hoi,

Afgelopen maandag hebben we de 20 weken echo gehad van onze tweeling. Alles blijkt goed te zijn met de dames, maar aan het eind van de echo bleek er toch sprake van unequal sharing. De echoscopiste zei meteen dat we nu elke week op controle moesten en toen ik vroeg wat het dan allemaal inhield, zei ze dat we (als het erger werd) moesten hopen dat we de 28 weken gehaald haddden anders werd het een vroeggeboorte...

Daar waren wij best van gechrokken, want alles leek zo goed en zij kwam dan toch wat "paniekerig" over..
    Gelukkig daarna consult met de gyn, en die deed er weer heel luchtig over.

Je begrijpt dat we ons toch enigzins zorgen maken, want we weten niet zo goed of het nu heel ernstig is, of dat het allemaal wel meevalt. Het verschil in gewicht zou nu ongeveer 11 gram zijn...

Weten jullie er misschien iets meer vanaf? Of komt dit vaker voor...
    Bedankt voor je reactie

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Een verschil van 11 gram is erg weinig, ik kan het niet beoordelen omdat ik het niet heb gezien maar als de gynaecoloog er rustig onder bleef. Hoef je je geen zorgen te maken.
    Wat er bij een tweeling weleens gebeurt is dat de een meer krijgt/neemt dan de ander. Daar kunnen ze onder gaan leiden maar dat ik in een ver stadium en nu nog absoluut geen sprake van. Je kan er niet vanuit gaan dat ze allebei even zwaar en groot zullen zijn dat, hoe identiek een tweeling ook kan zijn er is altijd wel iets verschil. Ook kan er een verschil zijn als het een jongen en een meisje zijn, jongens zijn vaak toch wat steviger dan meisjes.
    Nog geen zorgen!

Imke

Deel Deze Pagina