Hangt er vanaf of hij van rauwe melk is gemaakt (kun je op de verpakking zien of bij je kaasboer vragen)
en als het verhit is geweest, is het ook geen probleem! Dus bijvoorbeeld scaloppa a la gorgonzola kun je gerust eten!
ik durf geen pizza met gorgonzola te bestellen omdat ik niet weet waar die van is gemaakt maar dat zou dus wel kunnen?
ja hoor, want die is verhit. en eigenlijk kan je er van uit gaan dat alle kazen hier niet van rauwe melk ik gemaakt. Ze waarschuwen meer voor kazen die je bijvoorbeeld in frankrijk op de markt koopt.
Ik dacht dat het niet mocht vanwege de schimmels die erin zitten. Maar ik eet dus morgen bij mijn ouders en ze wilden pasta maken met een gorgonzola roomsaus. Dus ik mag lekker mee genieten
klopt maar in restaurants neem ik altijd maar het zekere voor het onzekere maar je hebt gelijk het wordt natuurlijk heet en dan is de melk niet rauw meer zo gegezegd bij de kaasboer had ik ook gewoon gorgonzola gepasteuriseerd. was afgelopen zomer in frankrijk maar daar zit het echt in de kazen heb ik gezien in de supermarkt zelfs in kazen waar ik het niet van verwacht had (bijv. bij geraspte kaas die er gewoon als hollandse kaas uitzag).