Snoepen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Hansje123, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Ik heb sinds een week dat ik geen eetlust meer heb. Boterhammen, vlees, vis etc het doet me allemaal niets. Kan er totaal niet opgewonden van raken. Maar heb wel de hele dag zin om te snoepen. Kleine dingen snacken. chips, kaas, chocola etc. Ik weet het is niet goed en probeer ook zeker ervan af te blijven maar het is wel lastig. Gelukkig vind ik fruit nog wel lekker. Is dit herkenbaar voor anderen? hebben jullie dit ook?

2. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

20 aug 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    heeeeelemaal herkenbaar. Ik moet mezelf ook erg inhouden om niet elke dag patat te eten, en niet hele tijd alleen maar ongezonde dingen. Vaak moet ik me er echt toe zetten om gewoon een boterham of kopje soep te nemen.
    Het enige wat ik wel veel eet, en ook zin in heb, zijn manderijnen. Nou goed, dan eet ik daar gewoon veel van.
    Maar ik laat het soms ook wel gewoon toe hoor, dan maar 2x per week ofzo patat en wat chips tussendoor.
    Maar goed, je bent dus niet de enige. hahahahaha

3. lexy4

lexy4 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.107
    0
    0
    Ik heb het ook heel erg hoor!!! Al vanaf het begin. De ene keer kun je je makkelijker inhouden dan de andere keer. Hier hebben we soms ook wel weken gehad dat we een keer naar de Mac en naar de snackbar gingen. Ben zelf nooit echt een hele snoeperd geweest, wel altijd gek op chips geweest. Sinds ik zwanger ben moet er altijd wel een zak snoep in de kast staan!
    Het bakerpraatje is dat als je veel zin in zoetigheid hebt, je een meisje krijgt en wanneer je meer zin in zure dingen hebt je een jongen krijgt... ik krijg een meisje, dus bij mij klopt het... wie weet bij jou ook wel!! ;)
    Gewoon lekker genieten van je snoepjes. Ik ben nu 13 kilo aangekomen met al dat gesnoep en er zitten echt periodes tussen dat je helemaal niet snoeperig bent. Dat had ik de 2e semester heel erg.
    Geniet van je zwangerschap!

Groetjes

4. koala28

koala28 Niet meer actief

Ik had en heb het ook. In het begin was ik gek op broodjes kaas. De hele dag door niets anders.
    Toen kwam m'n broodje kipcorn periode.
    En nu zit ik in de chocoladeperiode.
    Pfoe, zeker als je thuis zit dan gaat het snaaien wel erg makkelijk.

5. Muizzy

Muizzy Lid

26 mrt 2009
    52
    0
    0
    Brabant
    Ik heb het ook, vanaf het begin eigenlijk wel.
    Ik probeer eerst de gezonde dingen te eten en daarna als "beloning" te snoepen met mate. Alleen dat met mate gaat nog wel regelmatig fout...:) Ach, ze zeggen dat je eet wat je nodig hebt. Kennelijk zal 't nodig zijn;):p

6. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Bij mij zijn het vlagen geweest dat ik meer zin had in eten. Er zijn ook dagen dat ik alleen mijn drie maaltijden en wat fruit eet.. Het wisselt wel af. Ik zou als ik jou was niet te moeilijk doen als je een keer een vreetkick hebt.. Er komt vanzelf weer een gezonde neiging :D

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    'k Had het hier ook, vooral in het begin. Moest echt 's avonds langs de mac. Toen ik erg misselijk was, was patat e.d. nog hetgeen wat het makkelijkst naar binnen ging.
    Nu eet ik voornamelijk gezond met af en toe wat lekkers.

8. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

20 aug 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    haha, wat leuk om te lezen dat jij ook het beste patat kon eten toen je zo misselijk was!! had ik precies het zelfde. En alle mensen maar zeggen: je moet niet zoveel patat eten, is niet goed!!
    Nou, niets eten of alles eruit gooien, das ook niet goed!! haha

9. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Hoewel ik nog niet eens lang weet dat ik zwanger ben word ik ook al gek van de vreetkicken! haha

En t is ook elke keer wat anders/aparts.. als ik iets in mn hoofd haal moet ik t eigenlijk ook hebben ook!

Zo had ik vandeweek in de winkel dat ik persee sinaasappelsap moest hebben en van de week ook een net sinaasappels gekocht.. (zin in fruit!!!)
    Maar aan de andere kant had ik ook ineens zin in snoep met sintemaarten (helaas had ik alleen hele sure snoepjes.. IEHL! :D )
    En gister had ik eigenlijk heel erg zin in andijvie.. en zuurkool! dus zuurkool ga ik vanavond maar eten :)

Wel heel vervelend.. zelfs als ik nog een heeeeel vol gevoel heb heb ik weer trek! dus dan staat mn buik nog op knappen voor mn gevoel en mn hoofd is alweer aan t bedenken wat ik s zal eten :$

Dat je lichaam om bepaalde dingen vraagt geloof ik wel in.. soms ineens heel erg dorst en toch ook wel zin in dingen met veel vitamines! en zuivel heb ik ook weinig mee en gister ineens zin in een glas melk toen ik t zag staan!

maar als zuur een jochie is, en zoet een meisje.. wat krijg je dan als je vooral trek hebt in hartig?? :)

10. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    thanks meiden. Nou als het het 2 trimester erger wordt dan staat me nog wat te wachten. Inmiddels heb ik 's ochtens wel zin in boterhammen, alleen dan vind ik het zo lekker dat uik er gelijk 5 of 6 moet eten. en dan zit ik weer bomvol. de rest van de dag blijf ik zin hebben om te snoepen. en avondeten heb ik na 3 happen al gezien. gewoon geen trek en zin in. laatst wel zuurkool gegeten en dat ging er goed in en snel. lekker was dat;)

11. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Ik heb in het begin een grote behoefte gehad aan 'vet' eten: friet, hamburgers.... dat is vanzelf minder geworden en nu ben ik helemaal van de zoetigheid. Gelukkig zijn mandarijnen ook zoet en ik trakteer mezelf gewoon elke dag op een stukje chocola, dat mag best!

12. marijke2

marijke2 Actief lid

27 mrt 2009
    466
    0
    0
    o hier nog eentje.
    broodtjes met pindakaas en dan exstra boter er over doen heerlijk dat eet ik nu het meest en broodje met kaas jammie. en chocolade jammie. wat heb ik in het begin veel ijs met chocolade gehad heerlijk. van die mini magenums.
    lus nu nog wel chocolade.
    heb jullie ook wel eens als je eerst eten en daarna snel weer vol zit?
    en mandarijnen en meloen zijn ook heerlijk.

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik eet in het 2e trimester wel meer, maar grotendeels toch wel gezond. Fruit eet ik hier echt bij kilo's! Ook ben ik gek op yoghurtdrank, vruchtenyoghurt en vanilleyoghurt en het liefst dan met een lading fruit erdoor.

Deel Deze Pagina