Hoi hoi! Een niet zo 'smakelijk' onderwerp misschien , maar ik kan op dit moment erg slecht naar de wc. Voor mijn zwangerschap moest ik soms wel 2x per dag, ben nu al blij als ik 1x kan. Hebben jullie tips voor mij wat ik hieraan kan doen?
Veel water drinken en veel vezelrijk voedsel, als groente, fruit, en volkoren producten eten. Ook voldoende bewegen kan helpen! Als je er heel erg last van hebt, zou je misschien je vk of huisarts om een middeltje kunnen vragen, zodat het wat makkelijker gaat? Heb hier op het forum wel eens gelezen, dat zwangere vrouwen daar wat voor krijgen. Ik heb er zelf gelukkig weinig tot geen last van, zelfs niet toen ik ijzertabletten had.
Vezelrijk eten (volkoren enz)... en veel fruit.. (alleen geen bananen die stoppen weer) en als je er last van hebt kan je een drankje halen bij de apotheek... een soort laxosiroop
wat bij mij erg goed helpt is een eetlepel (of 2) gebroken lijnzaad in de yoghurt. Is niet superlekker maar helpt wel. En veel drinken en blijven bewegen. Verder is het een bekend zwangerschapsverschijnsel en moet je er een beetje mee leren leven.
Heb er zelf ook veel last van nu. Mijn moeder gaf mij als tip om elke ochtend te beginnen met een of 2 plakjes peperkoek. Weet alleen nog niet op het helpt, heb pas sinds gisteren peperkoek in huis
Ik heb er sinds kort ook flink last van, normaal 1a2 per dag maar nu vaak 2 dagen dat ik niet kan.... Ik voel dan wel dat ik moet maar het komt gewoon niet, sorry. (de aambeien zijn daardoor wel aanwezig....) Eigenlijk alles wat hierboven staat werkt niet bij mij
Hier ook hoor! Soms ga ik 3 dagen niet, en dan krijg ik veel kramp en komt er maar een beetje... erg vervelend... Ik gebruik roosvicee laxo, 1 glas per dag, helpt op zich redelijk, buiten de gezonde volkoren voeding en fruit natuurlijk. @ vlinder, Ook hier behoorlijk last gehad van aambeien daardoor, echt vreselijk, zo pijnlijk en hinderlijk! ik kon er gewoon niet fatsoenlijk van de dag doorbrengen... Ik heb toen Curanol zalf besteld, na een weekje begon dat toch goed te werken! En nu na zo'n 3 weken ben ik er helemaal vanaf, ondanks dat ik toch nog steeds verstoppingen heb! Maar ik blijf het wel gebruiken, want ik voel dat ze er nog zitten, (binnenin zeg maar...wat een thema haha) maar doet geen zeer meer. Misschien een tip, ik weet hoe vervelend het is! xxx
Ik heb het van nature al, spastische darmen, en nu dubbelop. Ik doe aan yakult, kiwi's op nuchtere maag, activia, roosvicee laxo, lijnzaad door yoghurt/kwark...alles. Heb ook lactulose en metamucil gehad maar niks nada niente. Soms is er wel drang en voel ik het zitten maar het komt er gewoon niet uit!!!! :x Vraag me af of beebje straks niet in de verdrukking komt te zitten
Hey meiden, Ikke hier ook erg veel last van (grr) ik ook metamucil gehad na alle huis tuin en keukenmiddeltjes,werkt voor geen meter (en te goor om in te nemen). Ik kan nu door een mix van; -lactulose 1xdgs 15cc (mag je hebben van vk) -actimel 1flesje per dag -activia als yogurt -goed drinken (1,5/2liter) -nu er pruimen zijn eet ik die als fruit En met dit ritueel kan ik 1x in de 2 dagen goed naar t toilet (hiervoor 1x in de 4/5 dagen) roosvicee etc hielp bij mij totaal niet. Wat ik ook nog weleens drink is van nutricia (ligt in reform schap) is sinasappelsap met extra vezels,zijn van die kleine drinkpakjes ideaal voor mee naar werk etc. Baat het niet schaad het niet.. succes allemaal!!
en flink chilivlokken over alles heen gooien waar het bij smaakt! tegen maagzuur kan je makkelijk rennies nemen en het werkt fantastisch bij je stoelgang (kan wel een beetje branden) (heb er ook flink last van) Ik drink ruim 2 liter water per dag (melk meegerekend, ik drink verder niks anders) eten wat het voedingscentrum adviseert en alleen volkoren brood eten (volkoren brood is een beschermde naam, al die andere dingen, zoals pain de boulogne enzo niet, in volkorenbrood zitten dus een gegarandeerd aantal vezels, en het is de meest donkere soort brood die je op een natuurlijke wijze kan verkrijgen, roggebrood niet meegerekend, al die andere dingen zijn leuke verkoop truukjes)
Gebroken lijnzaad door yohgurt, roosvicee laxo, veeeeeel water, vezelrijk eten en 2 kiwi's op nuchtere maag. Waardeloos he? Heb er ook last van, zit hier al aan de movicolon ( en heb magnesium en lactulose ook geprobeerd) maar al die chemische rotzooi doet weinig.... Succes!