Obstipatie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamavanmimi, 26 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Wat kun je hier nou aan doen?

Mijn dochter heeft eigenlijk sinds ze fruit ed krijgt last van hele harde keutels, soms meerdere keren per dag. Je ziet haar echt rood aanlopen van het persen zeg maar.... Ik heb niet het idee datzelfde er echt pijn van heeft, maar kan me voorstellen dat het wel vervelend voor haar is. Maar wat kun je hier nou aan doen? Extra water in de fles doe ik liever niet, ze heeft al moeite om haar flessen leeg te drinken, altijd al zo geweest.
    Dus wat zijn nou echt goede tips om dit op te lossen?

2. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Theelepeltje olie door de fles hielp hier goed..

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Pruimen geven?

4. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Roosvicee laxo schijnt goed te werken...

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Eet ze ook al warm? Dan een lepeltje olie er doorheen en margarine/halvarine op brood. Of even lactulose proberen (drogist) dat het even goed op gang is.

6. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    wij gaven af en toe pruimensap toen het zo moeilijk ging, dat hielp goed.

7. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Wat (extra) olijfolie door het avondeten?
    Verder goede volkoren producten geven (brood/pasta etc) en inderdaad pruimen oid.
    Hier poept ze ook meestal keutels, loopt ook rood aan, maar heb niet de indruk dat ze er pijn van heeft....

8. lux

lux Actief lid

16 apr 2010
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat bij ons helpt: wat appelsap laten drinken, of een appeltje stomen. Echt waar! Geen rauwe appel, dat werkt dan weer obstiperend.
    En als het echt vast zit (lees: al meerdere dagen vast, wenen bij het duwen en zelfs wat bloeden): een glycerine suppo! Werkt als een mirakel! :) Wel niet te veel geven, enkel in uiterste nood!
    En banaan, wortel, rijst ... vermijden! Mijn dochter is nu bijna 10 maanden, en nog steeds geraakt ze verstopt van deze voedingswaren!

9. Kylie

Kylie Lid

28 okt 2011
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een paar eetlepels rooibos thee. Dit kregen we als tip van onze kraamverzorgster en het werkte erg goed bij mijn zoon!

Deel Deze Pagina