Mijn dochtertje (8 weken) werd net een beetje wakker en toen leek het net of ze een paniek aanval kreeg; schrikreflex (moro reflex) en ogen wagenwijd open en heel snel ademen, ze begon niet echt te huilen maar het leek alsof ze een beetje in die relfex bleef hangen. Ik heb haar opgepakt en toen werd ze meteen rustig. Toen heb ik haar weer rustig neergelegd en 2 minuten later gebeurde hetzelfde.. nu is ze nog steeds wakker maar ze ligt wel rustig. Kan ze iets geks gedroomd hebben? Ze is al wel de hele dag heel onrustig, steeds huilen en willen drinken en ze lag nu eigenlijk net rustig te slapen.. ik denk dat het van de warmte komt dat ze zo onrustig is, of het is de nasleep van de entingen die ze dinsdag heeft gehad. (en nu slaapt ze weer..)
komt mij bekend voor, heb ik net ook in een ander topic genoemd. wij hadden het bij onze zoon rond de 7 wkn, plotseling in zijn slaap. hij kwam voor een voeding en ik stond bij zijn ledikantje en haalde hem eruit. toen ik hem tegen mij aan hield voelde ik hem een schokkerige beweging maken, bijna epileptisch en ook een stijve blik in zijn ogen. geen reactie en stokstijf lichaam. ik heb hem op ons bed gelegd op zijn zijkant en zijn naam genoemd, zelf rustig gebleven anders waren wij bang dat hij er in zou blijven. dus was erg moeilijk. toen hij weer bijkwam direct huilen en wij troosten. kan heel goed zijn dat hij een nachtmerrie had en toen ik hem pakte de emotie te hoog werd. ik begrijp dat baby's die emotie niet goed kwijt kunnen en bij opeenhoping zo kwijt kunnen. niet prettig want er kan ook iets goed mis zijn met je kind. breath holding spell is ook zoiets. een koortststuip ook maar dan zou ze koorts moeten hebben. wanneer je je er niet lekker bij voelt direct navragen
Herkenbaar... Onze dochter is er zelfs voor opgenomen geweest. Helemaal zeker wisten de artsen het niet, maar waarschijnlijk was het een vorm van reflux. Zij gilde na zo'n aanval echter wel alles bij elkaar en dat ging door merg en been... Waarschijnlijk van pijn of van schrik en het niets kunnen doen met die emotie. Sinds ik haar al verdikte voeding nog veel meer verdik, heeft ze nergens meer last van. Ik heb er 2 weken mee rondgelopen voor ik naar de huisarts ging en dat was pas toen ze het ook bij mijn man op schoot had en hij zelfs 112 wilde bellen. Achteraf had ik gewoon al eerder moeten gaan, maar ik twijfelde aan mezelf en dacht dat ik overbezorgd was. Op het cb wisten ze niet wat ze ermee aan moesten, maar mijn ha wist het meteen. Hij liet me dit filmpje zien, het is weliswaar een wakkere baby en niet zo'n heftige aanval, maar ik vond het heel herkenbaar. Toen onze dochter wat ouder werd, had ze het ook als ze gewoon wakker was. Jadon's Sandifer's Syndrome - YouTube Via de ha zijn we bij de kinderarts terecht gekomen, die dacht aan krampjes. Dat vond ik meteen al onzin, maar hij was de arts dus liet ik me weer voor een maand afschepen. Tot hij mij volgens afspraak belde om te vragen hoe het ging en onze dochter op dat moment net een aanval kreeg. Hij hoorde haar naar adem happen en vervolgens gaan krijsen, waarna ik meteen naar de 1e hulp mocht komen. Al het neurologische is uitgeloten, er werd nog even aan infantiele spasmen gedacht, maar dat was het gelukkig allemaal niet. Mijn tip: als je je hier zorgen om maakt, kaart het dan aan bij de huisarts en vraag desnoods een verwijzing voor de kinderarts. Twijfel niet aan jezelf, je moedergevoel heeft het naar mijn idee nooit verkeerd!
onze dochter heeft zit de eerste weken gehad, zowel tijdens haar slaap als in het badje, terwijl het water etc gewoon goed was. na een paar weken was het over en niet meer voorgekomen. vond het ook wel erg lastig toen omdat ik niet wist wat er was
Hier heeft ze dat ook gehad en kwam het door de reflux; toen dat over was (het was een symptoom van kna, dus toen ze koemelkvrije voeding kreeg, was de reflux over), was dat rare schrikken ook over.
Gisteravond had ze het nog een keer en toen draaide ze ook met haar oogjes.. leek heel eng. Maar dat doet ze in haar slaap ook wel vaak en daarbij dan fronsen en glimlachen dus dat lijkt echt op dromen. Het gekke is dat beide keren ze meteen rustig werd toen ik haar aanraakte en oppakte. Net al werd ze toen wakker dus wat dat betreft denk ik wel dat het in haar slaap was dat ze niet helemaal wakker werd en daardoor misschien wat paniekerig werd. Ze sliep de hele dag ook heel licht, werd wakker van elk geluidje en was daardoor doodmoe..