Wat te doen met hoofdpijn?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Babbona, 4 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babbona

Babbona Actief lid

20 mrt 2013
    488
    0
    16
    Hallo allemaal,

Ik heb in het verleden flinke migraine gehad en altijd wel last van hoofdpijn.

Nu tot 13 weken (gelukkig) nergens last van gehad en heb nu al 1 week elke dag hoofdpijn in verschillende mate.

De verloskundige zegt dat ik wel af en toe een paracetemol mag pakken maar ik ben juist blij dat ik er nu een beetje van af ben. Voor mij helpt het niet om af en toe te pakken, dan moet ik echt elke dag meer dan 2 paracetemols pakken. Mijn man heeft liever helemaal niet dat ik ze pak en eerlijk gezegd denk ik zelf dat het ook niet al te goed is voor mijn kindje!

Hebben jullie last van hoofdpijn? Pakken jullie dan een medicijn of hebben jullie andere tips? Ik ben echt bang dat de migraine terug komt, dan ben ik echt aan bed gekluisterd :(.

2. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Ja deze week enorm zo erg dat ik niet kan werken. Slaap ook veel. Paracetamol helpt ook niet :( Rust is het enige dat helpt...

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Je mag gewoon elke dag paracetamol hebben hoor...
    Zolang je er geen 10 per dag neemt 9 maanden lang ;)

4. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Ik heb sinds gisteren ook knallende koppijn. Maar neem wel gewoon paracetemol. 2 tabletten van 500 mg. Helpt niet om alle pijn weg te nemen, maar maakt het wel draaglijk. Dit doe ik max 3 keer per dag. En liever niet meer dan 2 dagen achter elkaar. Is gelukkig ook nog niet nodig geweest. Verder lekker veel slapen.

Paracetamol mag. Ibuprofen niet. Zo had ik begrepen.

Babietjes mogen immers ook een zetpilletje met paracetamol wanneer ze ziek zijn.

5. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Ik herken het! Ik neem echt wel paracetamol als ik me door de hoofdpijn gehinderd voel in m'n dagelijkse bezigheden en dat haalt tot nu toe het ergste weg....veeeeeellll water drinken en hoe truttig ook, een paar dagen echt op tijd naar bed helpt echt .

6. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik wou net een topic openen met deze vraag, ik heb nu al een week enorme hoofdpijn elke dag. Weet niet wanneer je het migraine mag noemen, maar het wordt bij mij iets minder als ik in het donker op bed ga liggen. Maar dat is een beetje lastig als er 2 kinderen rondlopen en een huishouden ligt te wachten.

Ik heb dus geen tips, neem nu al steeds paracetamol in. Ik heb morgen een afspraak bij de huisarts en de verloskundige. Huisarts vooral ook omdat ik wil laten uitsluiten dat het iets met mn oren is, de hoofdpijn trekt nu steeds naar mn oren en ik ben net bijna 2 weken verkouden geweest.

Heb afgelopen donderdag niet gewerkt en heb me net ziekgemeld voor morgen erg vervelend maar ik trek het zo gewoon niet.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik neem gewoon paracetamol in (2 x 500 mg) en dat maximaal 4 x per dag (maar dat is gelukkig nooit nodig). Beter van je hoofdpijn afkomen dan daarmee rond blijven lopen.

8. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Oh wat raar ik mocht er maar max 5 per dag van 500 mg...

9. Babbona

Babbona Actief lid

20 mrt 2013
    488
    0
    16
    Ik heb vandaag toch ook paracetmol genomen. Niets hielp, rusten, wandelen, werd er gek van.

Ben benieuwd hoe het morgen op het werk gaat. Het zal mss ook wel aan het weer liggen?

10. Derbi

Derbi Niet meer actief

Drinken jullie wel genoeg water? Ik heb namelijk hoofdpijn als ik niet aan mijn 2 liter kom en met het warme weer zit ik rustig aan 3 liter uitsluitend water. Andere dranken als koffie e.d. niet meegerekend.

11. KiDoNe

KiDoNe Actief lid

30 dec 2012
    322
    0
    16
    Twente
    Hier ook ruim 1,5 week met hoofdpijn gelopen en werd soms duizelig. Nu bleek mijn bloeddruk te laag zijn. Verloskundige adviseerde hier toen om een paar zoute dropjes te eten(niet te veel natuurlijk) of iets zoetigs te nemen. Hier hielp het vrijwel direct en vanaf dat moment altijd wat zoute dropjes bij me. Wie weet helpt het.

12. Babbona

Babbona Actief lid

20 mrt 2013
    488
    0
    16
    Owja, dat zou wel kunnen! Ik ben paar weken terug heel raar wakker geworden, werd spierwit, voelde me heel akelig en viel bijna flauw. Idd zei de verloskundige dat het met lage bloeddruk te maken had.

Water probeer ik genoeg te drinken, heb altijd een flesje bij en probeer minimaal 3/4 flesjes per dag te drinken.

13. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik ben vandaag bij de verloskundige geweest voor de hoofdpijn. Zij adviseerde me om een spiegel van paracetamol op te bouwen. Dus 2 dagen om de 6 uur paracetamol in te nemen, ze zei dat je zelfs tot 8 paracetamolletjes in mag nemen per dag, meer niet. (af en toe een pilletje is minder effectief en zorgt er waarsch. voor dat je een langere periode pcm in moet nemen)

En proberen te regelen dat je een paar dagen zoveel mogelijk rust kan nemen in een omgeving met zo min mogelijk prikkels (dus jezelf opsluiten in de slaapkamer zeg maar..) ze zei dat je zo alle zenuwen/zintuigen rust geeft en dat het daarna waarschijnlijk wel over is.

En inderdaad ook overdreven veel water. 3 flesjes van 500 ml is maar 1,5 liter water dat is eigenlijk al te weinig. VK gaf aan dat je in zo'n geval moet proberen eerder richting de 3 liter te drinken.

Ik heb vandaag al superveel geslapen en duik zo mn bed weer in. Morgenochtend zijn mn zoontjes op school en 's middags neemt mn schoonmoeder ze mee. Donderdag is mn werkdag, ik had me vandaag al ziekgemeld en ga donderdag ook nog niet. Zo kunnen mn zoontjes donderdag ook nog naar school en de bso, dus hoop echt dat ik er vrijdag een beetje vanaf ben!

14. Bloempje56

Bloempje56 Actief lid

11 aug 2012
    241
    1
    16
    Hier ook bijna 24/7 hoofdpijn, mijn gyn zei dat ik écht paracetemol kan nemen, 2 per keer maximaal 3 keer per dag (6stuks per 24u).

Voel me er zelf niet lekker bij, dus neem er heel soms 1 of 2.

15. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Veel drinken....genoeg eten ook en je mag echt gewoon paracetamol pakken! Onnodig om je zo beroerd te voelen....

16. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Komt heel veel voor zo tussen de 17 en 22 weken, zei mijn verloskundige. Weer een verandering in de hormonen waar veel vrouwen gevoelig voor zijn. Ik ben altijd al hoofdpijnpatiënt, dus in die periode had ik er ook erg veel last van. Maar gewoon even uitzitten (met pijnstillers), werd wel weer beter.

Deel Deze Pagina