hoi ik heb nu al 3 avonden op een rij hartkloppingen telkens rond de zelfde tijd ik wordt er gek van angstig weet niet meer wat ik hier mee moet ha gebeld bij hap geweest zijn er dames die hier ook weleens last van hebben gehad en door wat kwam dat dan bedankt alvas
Ik heb hetzelfde probleem maar ben erachter gekomen dat het ligt aan m’n houding. Als ik erg onderuit gezakt op de bank lig of op m’n linkerzij in bed, krijg ik het heel benauwd en dus hartkloppingen. Is echt zwangerschapsgerelateerd bij mij gelukkig. En ik ben 38,5 week dus hopelijk is het gauw over. Wel heel vervelend, het enige wat bij mij dus helpt (behalve andere houding) is vooral bedenkrn dat het een zwangerschapskwaal is en er niet door in paniek raken.
Ik heb het al jaren, bij mij is het (chronische) hyperventilatie. Juist in rust komen de klachten naar boven. Heel vervelend, maar kan geen kwaad.
Klinkt idd als hyperventilatie.. heel vervelend maar kan geen kwaad. Probeer jezelf af te leiden met iets waar je druk mee bezig moet zijn en adem goed in door je neus en uit door je mond.
Ik heb het ook een tijdje gehad. Juist in rust als ik ‘s avonds op de bank lag. Bij mij bleek het hyperventilatie te zijn, die veroorzaakt werd door stress op het werk.
Kan te maken hebben met de inname van veel zout, alcohol, koffie (omdat het rond dezelfde tijd is, kan het misschien te maken hebben met je avondeten of de koffie na het eten?). En inderdaad vanwege een lichaamshouding of hyperventilatie/stress. Maar het kan geen kwaad, zeker niet als je het alleen maar op een bepaald moment in de avond hebt. Als het een ernstig probleem was, had je het verspreid over de hele dag.
Ik heb er met periodes ook last van. Bij mij begint het vaak 's avonds na het eten. Er is geen oorzaak voor gevonden, maar heb wel bètablokkers ervoor die ik, indien nodig, in mag nemen. Bij mij scheelt het ook op welke kant ik lig.
Ik kreeg er last van na de bevalling 9 maanden geleden. Mijn bloeddruk blijkt erg laag. Ik kreeg het advies om elke dag een cup-a-soup te nemen. De huisarts moest wel lachen. Ze zei dat ze dat nooit adviseert, omdat er zo veel zout in zit, maar dat het in mijn geval wel zou kunnen helpen.
Had ik ook, ik kan de laatste jaren niet goed meer tegen alcohol, cafeïne en theïne. Duurde alleen een tijd voor ik er achter was dat het daardoor kwam.
Ik kreeg vorige week te horen dat ik nog chronisch hyperventileer. Ik heb een paar jaar geleden veel hartkloppingen gehad en had het inmiddels niet eens meer door. Probeer goed naar beneden toe in te ademen (naar je bekken toe). En zoek een houding die helpt. Bij mij was dat schuin liggen of goed rechtop zitten. Probeer te voorkomen dat je te moe word. Ga een tandje lager als je kan. Wissel activiteit meer af met rust. Naarmate je buik groeit kan goed ademen iets moeilijker worden. Als je nu aan je ademhaling en energie werkt kan je daar straks profijt van hebben.
Toevallig heb ik het ook sinds een tijdje. Ik word er heel duizelig bij. Net ook met boodschappen doen. Gisteren heftige migraine gehad. Daarna was het helemaal erg. Ik denk dat ik even heel rustig aan ga doen. Ben bang dat ik veel te druk ben. Aan het begin van de week heb ik een paar nachten heel kort geslapen omdat ik zoveel te doen had. Ik dacht dat ik daar wel tegen kon, maar ben bang van niet.
Bij mij is het door mijn hormonen. Voor kids nooit problemen . sinds geboorte van jongste af en aan . beetje paniekaanval idee. Ik neem er nu homeopathie tabletjes voor. Eigenlijk voor overgang maar ze werken . Bij zwangerschap kan dat natuurlijk niet. Zou als de arts niks gevonden heeft een tandje terug nemen. Vroeger in bed. Miss smiddags ff liggen