Obstipatie

Discussie in 'Gezondheid' gestart door MFE, 29 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Hoelang duurde het bij jou voor het effect had?? De Movicolon? Ben nu 3 zakjes verder op dag 1... Roosvice laxo toevallig vanmiddag ook gehaald, samen met de sinaasappels en Kiwis:)
     
    Louise11110 vindt dit leuk.
  2. Nixter

    Nixter Fanatiek lid

    14 jul 2016
    1.593
    1.260
    113
    vlakbij Amsterdam
    Niet direct iig.
    Ik denk na 1/1,5 dag, maar ben toen wel even doorgegaan, tot ik het idee had dat het echt weer op gang was.
     
    MFE vindt dit leuk.
  3. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Daar duim ik voor!!!! 1 a 1,5 dag! Thanks vh delen
     
  4. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ik ben 2 weken geleden gestart met probiotica (orthiflor start) en wat een wereld van verschil. En je pakt niet alleen de symptomen aan, maar ook de oorzaak, je darmflora, want daar ligt het probleem. Ik kon binnen een paar dagen al ineens dagelijks naar het toilet en het gaat heel soepel.
     
    Fuddey vindt dit leuk.
  5. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Zijn het capsules die gebruikt? Normaal gesproken heb ik echt geen problemen met mijn stoelgang. Las wel laatst een interessant artikel over de probiotica. Ga er zeker naar kijken!
     
  6. MFE

    MFE Actief lid

    23 mei 2016
    396
    207
    43
    Update; de movicolon begint te werken. Wat kan een mens blij worden der van :)!
     
    Tuttebelleke en Louise11110 vinden dit leuk.
  7. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Nee, dit is een poeder die je oplost in water. Echt lekker is het niet, maar ik vond Movicolon viezer :p
     
    MFE vindt dit leuk.
  8. DeniseMK

    DeniseMK Actief lid

    14 sep 2018
    110
    54
    28
    Vrouw
    Ik had er tijdens mijn zwangerschap ook heel erg last van, en uiteindelijk moest ik van de gyn magnesiumooxide kopen (koop je gewoon bij de drogist of apotheek), en daarna geen last meer gehad!
     
    MFE vindt dit leuk.
  9. ManonBB

    ManonBB Actief lid

    27 mei 2019
    287
    186
    43
    Vrouw
    Als je al zoveel dagen geen ontlasting hebt gehad werkt het soms niet om alleen "van bovenaf" te zorgen voor dunnere ontlasting, maar moet eerst de verstopping van onderen er uit. Dan kan een clysma goed helpen. Microlax kan je kopen bij de apotheek of drogist (hier bij ons bij "medikamente die grenze" ik weet niet of die in heel nederland zitten?), die mag je in de zwangerschap gebruiken.

    Ik heb er ook bij vlagen veel last van in de zwangerschap. Een microlax en verder veel vezels en water drinken en dan gaat het weer een poosje goed. ;)
     
    MFE vindt dit leuk.
  10. Mimi123

    Mimi123 Bekend lid

    2 aug 2019
    678
    389
    63
    Vrouw
    Water zo warm mogelijk opdrinken! Hier ook last van obstipatie, heb al movicolon maar warm water helpt me ook.
     
    MFE vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina