Wij hebben een hele leuke box via marktplaats gekocht en nou zoek ik er uiteraard een kleed bij. De box is 80 x 85 cm, volgens mij niet echt een standaard maat , maar nu vroeg ik me af hoe groot de kleed mag/moet zijn? Te klein zowieso niet natuurlijk maar zou een kleed van bijv 80 x 100 goed zijn? Alvast bedankt!
Ik geloof dat kimm1988 ze op maat maakt. Kijk maar eens bij te koop aangeboden, daar staat een topic van haar met foto's, vind ze erg mooi..
Op marktplaats staan ook een hoop mensen die aanbieden een boxkleed op maat te maken. Zou wel 3 cm aan beide kanten rekenen tegen het krimpen. En wat ik zelf aan boxkleden wil, zijn touwtjes om ze vast te binden. Die losse verschoven bij elke beweging van mijn dochtertje.
Ik las dat een boxkleed zelfs iets groter moest zijn dan de box, zodat je de rand iets omhoog kan doen. Dan ligt het kindje veiliger.
Ik heb een boxkleed van koeka/ wafelcollectie. Hij is stuk groter dan box maar dat staat, vind ik, ook extra leuk een randje omgevouwen. En vind het inderdaad ook fijn voor ons meisje, lekker zacht voor het hoofdje als ze weer eens beweeglijk is!