Hallo, Onze zoon is 1 jaar en vanmorgen op cb was hij 10 kilo en 200 gram. Het probleem is dat als hij ontlasting heeft hij 9 van de 10 keer aan de zijkant lekt. Ene keer meer dan de andere keer. Hij heeft maat 4+ luiers van de Jumbo. Luiers van Etos bevallen helemaal niet en lekken nog erger. Kruidvat in de tijd van mijn dochter waren ook geen goede luiers (luier zo goed als droog, romper vochtig). Moet ik nu al over op een maat 5 luier of gewoon ander merk?
En nog een x Kruidvat proberen? Wij gebruiken altijd Kruidvat en echt nooit problemen mee. En ze plast en poept aardig veel!
Ook maat 4/4+? Bij dochter begon ellende pas met maat 5. Toen hadden ze net andere luiers of iets. Ik ben altijd heel tevreden over die luiers geweest. Dus op zich durf ik het wel aan.
met dat gewicht en lengte zat dochter in maatje 4. en nu nog steeds trouwens en zie haar niet snel overgaan naar 4+ ik denk dat de luier juist te groot is.
Onze dochter is net zo groot en zwaar en heeft maatje 4 van Pampers( in verhouding heeft ze dikke billen). Soms als ze scheef poept gaat het wel eens eens in de zoveel weken mis maar verder dan dat niet. Denk met een maat groter je juist meer kans hebt op lekkage.
Hier een mannetje die aankomende november 2 wordt. Zit in maat 86 richting 92 is zo'n 11 kilo én, want daar ging het om, zit in maat 4 van bumblies. Is 1x doorgelekt maar toen was de luier ook echt heel heel vol. Verder nog nooit problemen mee gehad!
Maat vijf kan toch? Mijn zoontje zit al sinds acht maand in maat vijf van Kruidvat. Woog toen wel al tien kilo.
Met dit gewicht zou een luiermaat 5 totaal niks toevoegen. Hier Kruidvat luiers én een echte natnek; drinkt gemiddeld 1700 ml. op één dag, terwijl een kindje van deze leeftijd 750 hoort binnen te krijgen (de meesten lukt dat nog geen eens).
Shakes, hmmm, zou dus toch kunnen. Volgens mij zijn wij toen naar 4+ luiers gegaan, omdat zijn romper toen iedere keer nat was na een goede nachtrust. Zoon is inderdaad ook net 10 kilo. Qua vocht kan de 4+ het prima aan, maar als er een flinke portie smeuïge ontlasting bij komt houdt de luier het dus 9 van de 10 keer niet. En helaas, hij zegt nog niet "mama ik heb geplast, maar moet ook een grote boodschap" Hummeltje, wow wat drinkt hij veel en wat houden de kruidvatluiers het goed. Qua plas kan Jumbo het goed houden. Zoon krijgt 800ml tot 1 liter binnen, al het vocht meegerekend. Maar echt de hoeveelheid ontlasting bovenop de plasluier houdt de luier niet. Gaat langs de beentjes en zit soms op zijn rug.
@Koningsgezin: hij drinkt idd. errug veel.. Maar medisch niks a.d. hand gelukkig. Wij hebben wel soms overdag een natte broek. Dat is eigenlijk altijd binnen de 2 uur nadat ie wakker is geworden en alleen als hij dan ook een poepluier heeft. De combinatie van de hoge dorst/vele drinken na het wakker worden en ontlasting maakt dat ie dan nog wel eens doorlekt. Maar heb het op de benen terecht komen van ontlasting eigenlijk nooit en alleen gehad in deze situaties: - als de luiermaat te groot was - als de luier niet goed strak om het lichaam zit - als de luierrandjes bij de benen niet goed naar buiten zijn getrokken (!) - als je te lang wacht met verschonen, en al helemáál als je kindje in de tijd dat het met een poepluier zit alle kanten op beweegt
Maar als ie met 8 maanden 10 kilo weegt heeft ie w.s. lekker babyspekkies. En dat telt ook wel mee voor de goede maat/goede merk luiers, evenals de hoeveelheid vocht die ie drinkt. Als wij ineens over zouden gaan op pampers, kan ik vergif op innemen dat iedere luier doorlekt. Ons zoontje is gewoon veel te smal voor die luiers. Of als wij nu, rond de 84 cm en rond 10,5 kilo, ineens over zouden gaan op Kruidvat maat 5, weet ik ook zeker dat dat geen succes wordt. Ons zoontje is gewoon lang en slank (loopt ook en dat zal een 8maander nog niet doen gok ik, dus automatisch meer babyspekkies) dus daar past maat 5 totaal niet bij.
Pampers gaan hier inderdaad ook niet goed, lekken ook en die zijn inderdaad te groot. Albert Heijn valt ook groot. Kruidvat valt goed weet ik van de tijd van mijn lange gemiddeld gewicht dochter. Hummeltje, het enige wat het hier dan is, is dat de luier dan te groot is. Heb nu een jumbo maat 4 om gedaan. Had ik nog liggen. Fiets straks naar kruidvat. Zag dat ze weer in de aanbieding zijn.