slaaphouding

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door dorisn, 25 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    misschien een hele rare vraag, maar maak me een klein beetje zorgen.
    kan je een harde buik krijgen als je in een verkeerde houding slaapt?
    ik ben vanmiddag op de bank in slaap gevallen op mn rug met een kussentje onder mn knieen, kan het daardoor komen dat ik nu het gevoel heb dat ik plof?
    liefs doris

2. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

ik zou het eerlijk gezegd niet weten maar heb ook eens een vraag over een harde buik gesteld hier omdat ik me ook zorgen maakte.. en de meesten hier zeiden dat het niet zo erg is zolang het niet zeer doet.. dat geplofte gevoel wat jij beschrijft heb ik altijd na het eten.. mn buik staat dan ook helemaal strak.. denk dat je je niet zo'n zorgen hoeft te maken, maar als je het niet vertrouwd kan je altijd even je verloskundige bellen, die weten het vast wel.. maar er zal vast ook wel een logische verklaring zijn wat betreft je slaaphouding.. misschien iemand anders een idee?

groetjes...

3. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Eigenlijk kun je overal wel een harde buik van krijgen, is mijn ervaring. Soms van traplopen, van fietsen, van gewoon zitten bij de tv, of achter de pc, als de baby heftig beweegt, tijdens het eten, en ik word er 's nachts ook wel es wakker van...
    Op een gegeven moment hoort het er gewoon bij.
    Zolang het niet pijnlijk is, ister niks aan de hand, het zijn gewoon een soort van oefeningen van je baarmoeder, die zich alvast op de weeën aan het voorbereiden is.

4. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    dank jullie wel. maak me op het moment nogal snel zorgen door een heel naar verhaal van een vriendin van me. voel de kleine nu lekker bewegen dus het zal wel goed zitten.
    liefs doris

5. vlademira

vlademira Niet meer actief

en wat als het wel pijn doet dan ik heb als ik aan het werk ben geweest vaak last van en harde pijnlijke buik

6. Ylana

Ylana Actief lid

6 jun 2007
    174
    0
    0
    Huisvrouw
    Noord-Brabant
    Ik ben momenteel ruim 37 weken, maar betrap mezelf er regelmatig op dat ik 's nachts op mijn rug slaap.
    En dan niet even, maar uren...
    Tja, ik kan er weinig aan doen.

7. GhitaThakoerdin

oh en mag dat niet dan?

8. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Voor de doorbloeding van de placenta is het het beste om op je zij te liggen, bij voorkeur op je linkerzij.

9. Hormoontje

Hormoontje Actief lid

25 jan 2008
    326
    0
    0
    Deventer
    Ja, ik kan het ook niet controleren of ik wel op me zij blijf liggen, maar word iedere keer s'morgens wel op me zij wakker ;)

10. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik heb het aan de vk gevraagd. Zij zei dat als je je niet duizelig voelt en het lekker ligt, dat het geen probleem is. Als je je er niet lekker door voelt, ga je vanzelf anders liggen.

11. GhitaThakoerdin

oh ik heb dat nooit geweten.. slaap zelfs soms nog op mn buik.. kan niet altijd maar soms nog wel.. op mn rug liggen doe ik ook nog wel maar wordt soms wel kortademig.. dus ga automatisch op mn zij liggen dan.. en wat ik me ook afvraag, ieder heeft de placenta weer ergens anders zitten in de buik.. bij mij bv rechts achter in mn buik.. maar een ander mssn weer bovenin, of aan de linkervoorkant.. etc.. hoezo is het dan perse beter voor de doorbloeding van de placenta om op je linkerzij te liggen? snap het niet zo goed namelijk.. haha..

12. emmyg

emmyg Actief lid

16 sep 2007
    172
    0
    0
    Denk dat je niet op je linkerzij hoeft te liggen.

Lijkt me dat bij iedereen de placenta ergens anders zit. Als die toevallig links zit dan lijkt me dat op die kant liggen niet erg lekker voelt.

Zelf lig ik het liefst op mijn rechterzij. Dit omdat madam erg begint te trappen als ik anders lig.

13. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Als je op je rug ligt dan knel je een ader onderin je rug af waardoor er minder bloed en dus zuurstof bij jezelf en de baby komt.
    Dit is bij ons op zwangerschapsyoga behandeld en ook door een VK op een infoavond in het ziekenhuis.
    De duizeligheid is dus begin van te weinig zuurstoftoevoer. De één heeft er meer last van dan de ander.
    Ze raden aan om een kussentje onder 1 bil te leggen als je perse op je rug wilt liggen. Dan knelt de ader niet en blijft het bloed en dus de zuurstof stromen.

14. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Meestal val ik op mijn li zij in slaap, dit slaapt nog het meest lekkerst. Maar ik word altijd wakker op mijn rug, zelfs met een kussen erachter.

15. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Het is sowieso beter om op je zij te liggen omdat er inderdaad dingen in de knel komen als je op je rug ligt.
    Ik lees alleen steeds vaker dat er recentelijk onderzoeken zijn geweest die aan zouden tonen dat het vooral goed is om op de linkerzij te gaan liggen. Tja, hoe dat dan zit met verschillende locaties van de placenta dat weet ik niet...

Ik weet één ding heel zeker, als vrouw voel je vanzelf of je goed ligt of niet. Daar kan geen onderzoek tegenop. Ik lig zelf sinds ik zwanger ben continue op mijn zij want ja, zo lig ik (en mijn baby) nou eenmaal het lekkerst. :)

16. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Ik slaap nog steeds op mijn buik. Ik snap het gewoon niet.
    Ik val elke avond op mijn linkerzij in slaap.. maar sta elke ochtend op en ik lig weer op mijn buik. Nu scheelt het wel dat ik echt een minibuikje heb. Maar zodra die groter wordt gaat dat niet meer lukken..

17. Ylana

Ylana Actief lid

6 jun 2007
    174
    0
    0
    Huisvrouw
    Noord-Brabant
    Ik heb tot week 24 gewoon op mijn buik geslapen.
    Toen begon hij te groeien en toen kon het niet meer.
    Dát is waar ik zo naar uit kijk na de bevalling... Op mijn buik slapen!

18. Konijn

Konijn Niet meer actief

Ik slaap nog net als voor ik zwanger werd eigenlijk: dus afwisselend op beide zijden, mijn rug en mijn buik en afwisselend 'los' of tegen mijn man aangeplakt. Alles ligt eigenlijk nog steeds wel lekker, hoewel ik merk dat ik op mijn zij liggen soms wat minder comfortabel vind, omdat mijn buik dan wat gaat 'hangen' ofzo.

Kan het kwaad om op mijn buik te liggen als ik slaap? Dat gaat namelijk vanzelf... Je kunt het kindje toch niet pletten? Als ik sta kan ik nog steeds mijn buik bijna helemaal intrekken tot die plat is, dus dan heeft het toch nog genoeg ruimte?

19. nessie79

nessie79 Lid

2 sep 2007
    97
    0
    0
    Heusden
    Ik kan sinds deze week (24) eigenlijk pas niet echt lekker meer op m'n buik slapen. Nu zit m'n buik echt in de weg en gaat de hummel :baby: liggen schoppen. Dus die ligt dan denk ik ook niet lekker...... ? ;)
    En dat vind ik echt het ergste en kijk dus ook uit naar het moment dat ik weer lekker op m'n buik kan slapen! :)
    Nu dus op mijn zij afwisselend links en rechts op m'n rug lig ik eigenlijk bijna nooit.

20. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    vanaf wanneer is dan het beste om niet meer op je buik en rug te slapen? de laatste tijd slaap ik echt verrot omdat k bang ben om mn kindje te pletten

Deel Deze Pagina