slaan en nu?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door cristel1986, 16 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hey dames..

heb even advies nodig.. het zegt het al ene beetje het gat over slaan.. en dan niet of ik mn kind moet slaan als ze stout is ofzo maar zij slaat mij... dat doet ze dus echt sinds 2 dagen en dn echt bewust.... ze heeft een berhoorlijk temperament en erg sterk karakter dat heeft ze van mij dat heb ik zel fook.. dat kan ik allemaal wel aan.. ben geloof ik ook de enige maar goed.. mn man kan het af entoe maar aan en oevr de rest van de fam maar niet te spreken..

maar dus sinds 2 dagen als ik d roppak om bijv de luier te verschonen handen te wassen om te kleden.. begint ze eerst te schoppen sind sik zwanger ben hou ik dr dus een beetje van me af en wordt natuurlijk boos en zeg dat ze dat niet mag doen.. nou dan stopt ze ook dan kan ik dr were gewoon vast houden en dan slaat ze me echt bewust recht in mn gezicht.... de eerste keer schrok ik en mijn reactie was terug slaan.. nou 2 uur later wer het zelfde... toen negeerd eik het maar toch blijft ze het doen.. wat moet ik nu doen.. terug slaan negeren, iets anders.. want ik kan veel hebben maar dit accepteer ik gewoon niet en weet niet heo ik dr vanaf kom... en wij zijn helemaal niet van dat slaan.. dus hoe ze er bij komt wete ik ook niet

hopelijk hebben jullie wat advies

verder is ze gewoon een heel lief meisje en ze luisterd naar mij ook vaak heel goed ookals ik nee zeg wordt ze wel bos maar doet het niet meer maar dat slaan ik kom er niet vanaf. of is dit gewoon iets dat alle kinderen hebben?

2. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    ik weet niet hoe oud ze is, maar meetal gaat het zelf weer over. maar ondanks dat zul je haar wel moeten laten weten dat het niet hoor! en misschien uitleggen waarom dat niet hoort, 2 keer waarschuwen en de derde keer op de trap of in hoek of waar je maar zelf denkt dat ze het niet leuk vind om te zijn. succes

3. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    zeis nu 1.5 jaar.. ze heeft idd een straf plekje.. ik zal dat ook een sproberen...

4. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Heee Cristel

Hier hetzelfde probleem, Ik zet hem iedere keer op z'n billen als hij knijpt of slaat. En zeg dan met een boos gezicht dat dat niet mag.

Op de creche duwt en knijpt hij ook kindjes :( :confused: dat vind ik echt zielig voor die kleintjes, en hun pakken het ong op dezelfde manier aan. als hij er dan nog mee doorgaat zetten ze hem altijd appart.

O ja vandaag werd hij terug geduwt, ( zei de leidster) en toen stond ie echt ff raar te kijken! ;)

Groetjes Marijke

5. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    bedoel het niet vervelend marijke maar ben blij dat ik dan niet de enige ben met het probleem... e het i sook niet dat ze het alleen bij mij doet..
    maar ik wil dat haar dus afleren hopelijk gaat het werken

6. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Keano is nu 15 maanden en heeft het "slaan" ook door. Wanneer hij dit doet, laat ik hem met zijn eigen handje zichzelf slaan en zeg verder helemaal niks tegen hem. Hij kijkt zelf altijd even beteuterd maar snapt dan wel dat hij fout zat. Ik sla hem dus niet met mijn eigen handen, maar pak zijn eigen handje en laat hem zichzelf slaan (heel zachtjes).
    Succes!

Liefs, misspuma

7. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Zodra ze slaat, meteen NEE zeggen en haar neerzetten (op de grond, op de bank, net wat voor handen is), weglopen en negeren. Terslaan of lang mopperen is negatieve aandacht, voor een klein kindje prachtig. Die zijn altijd op zoek naar aandacht en het maakt op dat moment dan niet uit of dat positief of negatief is. Gewoon even in haar sop gaar laten koken en na een minuut (of 2) gewoon weer overgaan naar de orde van de dag..Zodra ze weer slaat, gewoon weer herhalen, je geeft op die manier een hele duidelijke boodschap, nl dat je dat gedrag absoluut niet tollereerd. Niks is erger voor je kind om genegeerd te worden door mama of papa, zèker niet wanneer als ze op dat moment iets anders uit wilde lokken ;)

8. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

sluit ik me volledig bij aan!

9. Kitty

Kitty Actief lid

10 nov 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Hier net hetzelfde, maar de onze knijpt! Ik zet ze dan meteen van me weg en dan gat ze heel hard zeuren en met haar voetjes stampen. Het minder leuke is dat ze zich soms razend om de grond gooit!

Daarstraks had ze mijn haren in mn nek vast en trok ze heel ahrd om reactie uit te lokken. Ik zei duidleijk nee maar ze lsote niet en ik kon ze niet neerzetten. Ik heb haar haartjes vastgenomen en voorzichtig getrokken. Als jij loslaat, laat mama ook los. Ze lostte meteen en keek me heel verward aan. Dan hebben we elkaar n kusje gegeven. Ik weet best dat velen onder jullie hier neit mee akkord zullen gaan, maar 't werkt wel.

Kreeg ik vroeger als tip van de dokter bij een bijtertje bij mn babysitkindjes: terugbijten in het handje, niet te hard maar net genoeg tot ze zelf voelen dat het niet leuk is. Resultaat:beet niet meer! Ik had wel een dikke blauwe plek opgelopen op mn achterste want daar vond ie het lekker mals om te bijten :(

Succes
    Maar eerst kiezen voor het wegzetten hé :)

Kitty

10. minke

minke Actief lid

Hier nog een kindje die slaat.... (gelukkig, ik ben niet de enige :D)

Ik probeer het ook te negeren. Als mijn zoontje me slaat, dan zeg ik NEE en zet hem vervolgens bij me weg. Dan zet hij het eerst op een brullen, maar wordt daarna al gauw weer rustig.

Dit is trouwens wel van de laatste tijd. Toen hij pas begon met slaan, en als ik dan nee zei en z'n handje pakte, dan ging hij bijten... Gelukkig is dat over en begint hij alleen nog hartverscheurend te huilen.

Soms zet ik hem op de grond en dan gaat hij zichzelf op zijn hoofd slaan, alsof hij even wil voelen waarom slaan niet mag, hahaha!

Hoop dat deze periode snel voorbij is!

Minke

11. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

:) :) :) :)

Deel Deze Pagina